Ons dochtertje is nu 2 jaar en 4 maanden, ze moet dus 2x per dag haar tanden poetsen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik daar best aan moet wennen en dat die 2e keer ('s ochtends) niet altijd lukt. Ik vergeet het of het komt er gewoon niet van. 's Avonds poetsen we wel. Ik ben benieuwd of jullie dat 2x poetsen er echt al goed in hebben zitten. En doen jullie dat voor of na het ontbijt? Nog tips voor het tandenpoetsen in de ochtend?
Wij poetsen 's middags na de lunch en 's avonds na het eten. Dit zijn de tijdstippen waarna het minst gegeten wordt (na de lunch is het rusttijd). Alleen op kdv dagen poetsen we 's ochtend na het ontbijt. Wij poetsen heel trouw vanaf 2 jaar 2 x per dag
Juist smorgens vergeet ik het absoluut niet want dan poets ik ook mijn eigen tanden. 's avonds altijd even een plas doen in de badkamer en tandenpoetsen. Zit er hier heel trouw in
Wij vergeten het 's ochtends vaak en dat is niet zo gek, want Eva slaapt meestal langer dan Lisa en komt dan zelf naar beneden. Eigenlijk zou ik ook een tandenborstel en tandpasta beneden moeten hebben in de keuken, dan zou ik het minder snel vergeten, want dan zie ik het zodra ik een boterham ga maken of drinken inschenk. We vergeten het tegenwoordig wel minder vaak (of we doen het eigenlijk alsnog), als ik 's ochtends ga douchen en Lisa ziet de tandenpoetsen liggen, roept ze: poetsen, poetsen! Dus dan poetsen ze allebei even (Lisa met echt maar een heel klein beetje tandpasta, want ze is nog geen 2).
standaard 1 keer per dag. Maar mijn dochter vind tandenpoetsen zo leuk dat ze vaak vraagt "mama mag ik tandenpoetsen" en dan gaat het nog wel een paar keer per dag extra. Maar niet elke dag is dat zo.
Douche jij je kinderen 's ochtends dan? Grappig hoe anders dat bij iedereen is. Hier juist 's avonds voor het slapen gaan wassen/douchen. (de kids dan he) Tandenpoetsen tot nu toe alleen 's avonds bij oudste zoon Moet er ook aan gaan geloven het twee keer te doen!
Hier gaan de kinderen ook 's avonds in bad/onder de douche. Wij zijn zelf absoluut geen ochtendmensen dus het lukt nog steeds niet echt om 's morgens een ritme te vinden... is altijd een beetje een rommeltje hier en dan schiet het tandenpoetsen er dus weleens bij in.
Hier ook een rommeltje 's ochtends. Denk dat dat ook wel te maken heeft of je 1 of 2 kindjes hebt, ze worden namelijk zelden tegelijkertijd wakker en dan wordt het al snel rommelig. Vaak als Eva beneden komt hebben Lisa en ik al ontbeten. Soms ook andersom. En als er eentje wakker is gaan we snel met diegene naar beneden zodat we de slapende niet wakker maken.
wij poetsen gewoon na het onbijt of na de lunch en hebben dus een een tandenborstel en pasta beneden staan.
Aangezien ik mijn dochter nog altijd in de houdgreep moet houden om fatsoenlijk te kunnen poetsen, is het beneden niet echt een optie. Ik poets haar altijd op ons bed of op haar eigen bed.
Hier na het ontbijt en voor het naar bed gaan en op de dagen dat ik vrij ben poetst ze na de lunch ook. Haar tandenborstel en tandpasta ligt dan ook beneden in de keuken.
hier is het ook 's avonds vaak in bad of douchen dus dan tandenpoetsen. 's ochtends vergeet ik het bij haar nog wel eens.
Twee keer Alleen doe ik het in de avond bij Isabella en Julian In de ochtend doen ze het zelf. Julian stopt dan gewoon zijn tandenborstel in de mond en doet net alsof ( er wordt vast iets gepoetst) En Isabella doet het zelf als ik haar haar doe.
Hier is het nu nog 1 x per dag maar als ze naar school gaat wordt dat 2 x, althans dat ga ik proberen. De oudsten doen het zelf maar in de vakantie wordt het weleens vergeten. Nou ben ik ervan overtuigd dat vaak tandenpoetsen niet altijd goed is voor je tanden. Even afkloppen maar de oudsten twee hebben nog geen gaatjes gehad, nu moeten ze volgende week naar de tandarts en ik ben benieuwd.
Als ik mijn dochtertje een tandenborstel geef, dan probeert ze ook wel zelf te poetsen, maar ik tel dat dan niet als poetsen omdat het dan niet goed gedaan wordt. Ik denk dat ik het voorlopig gewoon zo ga doen dat als het er 's morgens niet van is gekomen, ik het na de lunch alsnog doe. Vond ik een handige tip.
ik geef mijn zoontje standaard elke ochtend zn tandenborstel met heel wienig pasta erop in zn handje...dan verschoon ik zn luier..en dan heft hij "zogenaamd" gepoetst...savonds tijdens het opfrissen/pyjama aantrekken/badje poets ik het ehct... maar zo heb ik het ritueel er alvast in ik vind het voor hem ook lekker fris en went ie eraan , elke ochtend en avond te poetsen! (soms heeft ie de avond ervoor iets met knoflook gegeten en toch een onfris mondje sochtends ) (hij is bijna 14mnd, heeft nog pas 4 tandjes maar toch )
smorgens af en toe - s avonds altijd... ik moet zeggen dat het er bij de jongste (die ene keer per dag) ook gemakkelijk inschiet. Erg slecht eigenlijk - toevallig zei ik het gisteren nog tegen mijn man: We moeten er écht beter op gaat letten dat we haar tandjes s avonds poetsen (die 4 ) . Ik heb het daarnet dus nog maar even tussen het spelen door gedaan bij de jongste.
hier gaat ze savonds echt NIET naar bed zonder poetsen. ze vindt het namelijk heerlijk! 's ochtends doe ik het over het algemeen na het ontbijt.. (alleen soms schiet het er in haast weleens bij in) maar het nadeel is dat ze du s op de vso wel nog een ontbijtkoek of beschuit krijgt. dus het voelt wat zinloos.. en om nou dr tandenborstel mee naar school te geven... maarja.. het is in ieder geval wel gebeurd. Ook hier een extra tandenborstel/tube beneden dus.