Over kleertjes/maten en hoeveelheid!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FutureMama81, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben midden februari uitgerekend van ons 1e kindje. Nu heb ik even wat vragen. Ik heb 1 pakje in maat 56 gekocht. Wat adviseren jullie om mee te nemen naar het ziekenhuis aan kleertjes? Sowieso denk ik een mutsje en dan een pakje in maat 50?? Daaronder dan een rompertje zonder mouw in 50? Ik heb er zo weinig verstand van en heb geen idee wat ik moet kopen. Heb ik bijvoorbeeld ook een jasje nodig in maat 50 of 56? Dit omdat het natuurlijk wel een koude tijd is in februari. Ik hoop dat iemand me wat adviezen kan geven, want ik vind het maar lastig..

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik ben begin januari uitgerekend en heb als eerste pakje (weet nog niet waar ik ga bevallen) een setje kleding, badstof romper lange mouw, muts. Heb als jasje een gewoon vestje. In de maxi-cosi een dikke zak en in de kinderwagen ook, heb ook wikkeldoeken die ik extra kan gebruiken als het koud is. Ik vind het ook wel lastig, mijn eerste is een zomerkindje. Maar ik gebruik dus eigenlijk meerdere "laagjes" zodat ik altijd weer wat weg/uit kan doen.

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik had (bij mijn dochter) pakje maat 56 mee, met romper en mutsje + sokjes, en een boxpakje maat 50/56 en ook een extra romper + muts. Bewust 2 setjes in de tas gedaan, en kwam goed uit want ik moest 1 nachtje blijven.
    Daarnaast had ik een jasje mee, en een omslagdoek van hema voor over dr heen te doen. En dat was in november.

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik ga even meelezen. Ik heb namelijk 3 rompertjes maat 50/56 met lange mouwen. En de rest allemaal korte mouwen. (gekregen) En kleertjes is ook nog niet veel. Omdat we en niet weten wat het word maar ook omdat we met de maat niet weten wat nou precies handig is!.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Rompertjes met lange mouwen is niet perse een must hoor, 't is vaak lastig aantrekken als je er nog een shirtje met lange mouwen overheen aan hebt. Hier ook de meeste rompertjes met korte mouwen of zonder mouwen.
    Ik heb een lekker warm vest als jasje in maat 50, omslagdoek is handig en een muts.
    De meeste kindjes passen wel in maat 50, dus als er niet wordt gezegd dat je een groot kindje krijgt, kun je daar in principe wel van uit gaan (hoewel dat natuurlijk niet alles zegt).
    Hier iets van 4 setjes in maat 50 en 'k denk dat ik een stuk of 6 setjes maatje 56 aanschaf. Als het nodig is is er zo weer wat bijgehaald en mensen vragen ook vaak wel wat je wilt hebben na de geboorte. Meeste mensen geven uit zichzelf vaak wat groters merk ik.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier een stuk of 8 setjes in maat 50 en in maat 56 wel 12 setjes. Ik krijg kleine kindjes en dus passen ze zeker die eerste maand in maat 50. Reken maar uit met al dat gespuug en die luiers dat er heel wat setjes doorheen gaan. En ik ga echt niet elke dag wassen. Maar sommige babies slaan maat 50 over of zelfs 56..dus tja tis misschien moeilijk gokken.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou in elk geval minstens 2 mutsjes meenemen naar het ziekenhuis. Vaak zetten ze er meteen 1 op als je kindje geboren is en die wordt dus vrij vies. Kun je later nog een schone op doen. Ik had zelf 2 setjes meegenomen 1 iets kleiner en 1 iets groter. Een soepel jasje of vestje is wel handig voor het naar buiten gaan.

Qua rompers weet ik het ook niet zo goed :) Ik deed altijd maar wat...haha... Zou in elk geval overslagrompers halen. Ik vond het maar een gepriegel toen Thijmen klein was. En dan zijn die met drukkertjes het handigst.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Naar het ziekenhuis zou ik 2 setjes mee nemen. Moet je langer blijven kan je partner wel wat meenemen toch?

Verder zou ik niet te veel setjes in maat 50 kopen. 4 a 5 setjes vond ik genoeg. Maat 56 zitten ze iets langer in. Maar ook niet te veel inslaan hoor.

Qua rompertjes ben ik ook fan van de overslagrompertjes. Ideaal als ze zo klein zijn. Ik zou wel rompertjes halen met korte en lange mouwen.

Jasje heb je zeker nodig. Ik beviel met 30 graden en ze moest ook een vestje aan buiten. Baby's kunnen hun warmte niet reguleren.

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Je leest ook zo vaak dat ze helemaal niet in mt 50 passen.
    Ik heb er maar 2 de rest allemaal in mt 56.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    De kindjes krijgen meteen een mutsje op na de geboorte in het ziekenhuis, maar dat mutsje is van het ziekenhuis, mag je als aandenken mee naar huis nemen. ;)

Februari is winter, dus wellicht een rompertje met lange mouwen en een lekker warm pakje in maat 50/56. Sokjes. Ik neem ook een jasje, sjaaltje en mutsje mee en in de maxi-cosi hebben we de dikke voetenzak zodat ons ukje het niet koud heeft als ik volgende week ga bevallen ! :) ;) (hoop doet leven ... ;) )

Groetjes,
    Nikki F

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons in het ziekenhuis moest je de mutsjes zelf meenemen. Is denk ik per ziekenhuis anders.

12. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Ik wil ook nog een jasje kopen, ben ook in februari uitgerekend. Ik heb een leuk gezien bij v&d moet ik dan maat 56 hebben? 50 is misschien te klein? ;)

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe het valt natuurlijk. Maar voor een jasje zou ik denk ik mt 56 kopen.
    Geen idee hoe het jasje is, maar een écht jasje is wel erg propperig hoor, met zo'n ukkie. Vestje is wat lekkerder.
    Ik had een vestje in mt 50 indertijd, was ook maar iets van 7 euro, dus ik had zoiets van: Als ze het niet past, dan is het 'maar' 7 euro...

Hier heeft ons meisje zo'n 3 a 4 weken mt 50 aangehad, 4 weken mt 56 . In 62 zat ze volgens mij tot de 6 maanden.
    Onze dochter woog overigens: 3870 gram en was 52 cm - ze was vrij lang, dus maat 50 kon prima mee. Gewicht zegt ook niet alles tenslotte ;)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor een jasje kun je idd beter een wat grotere maat kopen, het moet immers over allerlei andere kleren heen

15. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Thanks voor de tip! Ik had natuurlijk weer verkeerd getypt. Het is een vestje dat ik bedoelde. :D

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik had naar het ziekenhuis een setje in 50 en eentje in 56 meegenomen. Daarnaast een jasje/vestje in 62, gewoon de mouwtjes omgeslagen. 2 mutsjes inderdaad. Uiteindelijk kon ze direct in maatje 50 en was 56 nog aan de ruime kant.
    Ons meisje is van april 2009 en heb het vestje incl voetenzak nog best veel gebruikt. Daarbij gebruikte ik de eerste periode ook nog vaak de omslagdoek.

17. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Ik heb 2 pakjes in 56 gekocht met mutsjes, sokbroekjes en overslaghempjes lange mouw, voor het ziekenhuis. De lodger shelter neem ik ook mee, en een vestje in maat 62 (liever te veel dan te weinig). Mijn babies zijn geen maat 50 babies :D

Volgens mij heb je voor de eerste periode aan 4 setjes kleding in maat 56 wel voldoende. Althans... hangt er vanaf hoeveel slagroom er in je bv zit ;)

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tja, dat is zo afhankelijk van de grootte van je kindje.
    Justin was lekker gemiddeld, 6,5 pond en 51 cm.

Ik had voor de zekerheid alles gekocht in maat 56 maar dat was eigenlijk veels te groot....
    jasje zou ik min maat 56 kopen, maar als je een voetenzak in je cosi hebt is een jasje al niet meer nodig, zon zak zit tot bovenaan dicht en is warm genoeg!
    Mutsje van het ziekenhuis mocht in niet meenemen overigens....
    Ik heb een paar pakjes maat 50, maar de meeste toch weer 56. Justin paste goed in maat 50, maar hij was er ook weer errug snel uitgegroeid, na een paar weken al...

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, dat zou je denken. Maar ik kreeg dus vreselijk op mijn kop dat ik geen jasje bij me had in het ziekenhuis. Ik dacht ook een voetenzak is hoog genoeg. Moest uiteindelijk een dekentje gebruiken...

Deel Deze Pagina