Slecht inslapen, 's nachts lang wakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liedjepiedje, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi meiden,

We weten even niet meer wat we moeten.
    Even de feiten op een rij.

Onze dochter is 19 maanden. Altijd een heel makkelijke slaper geweest. We legden haar neer en hoorden haar niet meer. Dus we zijn ernstig verwend. (Uitgezonderd haar eerste 6 weken)

Ze is nu al 8 weken lang erg onrustig. Slechter slapen dan normaal, maar nog wel te doen.
    Deze week is ze ziek geweest, tenminste, ze had diarree en af en toe koorts 's nachts. Ze was hangerig en lamlendig, snel huilen enzo.
    Overdag slaapt ze nog goed, maar de avonden en nachten zijn een drama. Het inslapen is verschrikkelijk. Ze valt gewoon heeeel slecht in slaap. De meeste avonden duurt het wel tot 9 uur voor ze slaapt.
    Het begint met mopperen en uiteindelijk wordt het huilen, krijsen.
    Deze week is het ook twee keer voorgekomen dat ze 's nachts om 3 a 4 uur wakker wordt en gewoon niet meer gaat slapen. We zijn nu allebei 1 keer met haar naar beneden gegaan en dan valt ze na 3 a 4 uur, dus vroeg in de morgen, weer in slaap.
    Afgelopen vrijdag ben ik naar de huisarts geweest, die heeft alles een beetje gecheckt. Ze heeft al 8 weken lang ook een rood oortje vanbinnen. Want daarvoor ben ik 8 weken en 6 weken geleden ook bij de huisarts geweest en drie weken terug was het bij het cb nog steeds licht ontstoken en nu dus ook. Maar het is te licht om er iets aan te doen. De huisarts heeft nu bloed laten prikken om te kijken of er een oorzaak voor is.

Wat we geprobeerd hebben:
    -Paracetamol.
    -Elke 5 minuten er heen, even troosten en weer weg gaan, maar ze lijkt dan zelfs harder te gaan huilen.
    -Even beneden halen. Ze is dan gewoon weer wat vrolijk. Ze gaat een beetje rommelen. Als we haar dan weer in bed leggen dan slaapt ze na 20 minuten.
    -Fles geven, want ze at deze week ook erg slecht dus misschien had ze honger, dat hielp niet.
    -Vanavond dentinox gegeven, er lijken hoektandjes door te komen, maar ook nu blijft ze gewoon huilen.
    -Laten huilen, is helemaal niet ons ding maar je probeert wat.

Dus ja wat is het, ondeugden (doen ze dat op deze leeftijd), pijn aan oren, tanden, bang in het donker?

Het is voor haar zo zielig, en ons geduld raakt een beetje op en we weten echt niet wat we er mee moeten.

Wie heeft de gouden tip? :D

2. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Inmiddels zit ze toch weer even naar beneden. In het begin is ze dan aan het nahuilen. Nu is ze weer aan het rommelen.
    We weten echt niet wat het is.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O wat sneu zeg! Het klinkt toch alsof ze pijn heeft. Misschien de combinatie van doorkomende tanden/kiezen met oorpijn. Je kan het bedje wat schuin zetten, wat de druk van de oren haalt. Verder zou ik chamodent geven, werkt bij oorpijn en doorkomende tandjes. Sterkte!

4. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vervelend zeg. Je hebt ook al veel geprobeerd zie ik. Hier gaat slapen soms ook wat lastiger terwijl hij ook altijd makkelijk was. Maar hier is het echt uitproberen, want als we hem toch even laten huilen (nog geen 5 minuten en niet keihard, want dit is al erg lang voor ons) dan valt hij gewoon weer in slaap. Eruit halen was ook keten. Geen koorts, geen vieze luier, enz. Deze oplossing werkt hier dus goed.
    Maar dat is dan ook niet bij inslapen, maar na 1 of 2 uur wakker worden. De eerste keer gaan we er wel heen, maar daarna doen we dus wat ik schreef. Maar zo te horen heb je daar niets aan.

Hoelaat gaat ze naar bed? Is het misschien te vroeg of laat voor haar? Is het voor het slapen niet heel druk met spelen, tv, ouwehoeren, enz? Of te laat eten?
    Gaat ze nadat ze er weer uit is geweest wel gewoon slapen?
    En bereid je haar juist wel of niet voor op slapen?

Ik weet niet hoor, denk maar ff hardop!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben misschien heel slecht, maar als je echt alles geprobeerd en gecheckt en gedaan hebt is er naar mijn mening waarschijnlijk niets meer aan de hand dan dat ze het wel heel gezellig vind om 's avonds of midden in de nacht naar beneden te mogen en daar te gaan spelen. En omdat ze weet dat ze het voor elkaar krijgt, gaat ze het steeds vaker proberen en steeds minder goed slapen. Ik ken jouw kindje natuurlijk niet maar als mijn oudste zo'n fase heeft (is alweer heel lang geleden gelukkig) ben ik gewoon heel consequent: als ze wakker is ga ik haar even troosten, geen licht aan, fluisteren en weer weg. Meestal werd ze dan even echt goed boos (kun je ook duidelijk horen, verschil tussen huilen als er echt iets is of gewoon uit frustratie/boosheid), en dan elke 5 a 10 minuten kort troosten en weer wegaan. De eerste nacht duurde het misschien een half uurtje en binnen 3 dagen was het dan weer over. Ik ben ook absoluut niet van het urenlang laten huilen maar 's nachts moet er gewoon geslapen worden en mits er niet ECHT iets aan de hand is (ziek / poepluier) blijft iedereen in zijn eigen bed en gaan we niet gezellig doen. Daar is overdag uitgebreid de tijd voor.

6. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ga morgen eens kijken naar Chamodent. Het bedje staat inmiddels al 2 maanden schuin omhoog :)

7. misa

misa Niet meer actief

Lijkt me ook erg moeilijk alsjeweet dat je kindje wel een beetje een oorontsteking heeft. Waar doe je dan goed aan he.

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ze gaat om 7 uur naar bed. We eten rond 6 uur. Als ik kook dan mag ze altijd even tv kijken. Na het eten speelt ze nog even en dan gaat ze naar bed.
    Ze ging net nadat we haar uit bed hadden gehaald meteen slapen en dat was van de week ook zo.
    We bereiden haar niet echt voor op het slapen, we gaan naar boven, ik trek haar pyama aan en dan de gordijnen dicht dan zingen we even samen op de stoel en dan gaat ze slapen.
    Ze is wel echt moe rond 7 uur, ze wrijft in haar oogjes enzo.
    Het lijkt of ze niet toe wilt geven aan het slapen, ze begint zodra ik haar in bed ligt gelijk te draaien en gaat staan of zitten. En gaat meteen huilen.

Zo al je vragen beantwoord. :)

9. misa

misa Niet meer actief

Hihi..!

Ja lastig. Klinkt in mijn oren niet gek wat je doet. En als je haar er niet weer uit haalt, huilt ze dan erg lang?

10. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil haar hier ook echt niet aan laten wennen. Daar baal ik ook echt van want het is zooo tegen mijn principes. Maar dat huilen is zo zielig.
    Wat je zegt over dat elke 5 minuten langs gaan dat heb ik dus een paar keer geprobeerd, maar dat houdt ze echt ruim een uur vol. Toen vond ik het echt niet meer normaal. Dat vind ik gewoon niet kunnen om haar dan te laten liggen.
    En 's avonds gaat dat nog wel, maar ik wil haar s' nachts niet te lang laten huilen want we hebben ook nog buren :D

Ik wil haar hier niet aan laten wennen, maar ja wat moet ik.

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    We hebben haar nu telkens minimaal een uur in bed gelaten voor we haar eruit halen. Ze krijst dan niet maar het is een combi van hard mopperen en huilen.

12. misa

misa Niet meer actief

Ja dst is ook wel lang ja. Lijkt me erg moeilijk..! Wat zegt je gevoel? Zou er iets zijn? Ligt het aan de oren? Of niet?

En die zetpil heeft ook niet gewerkt? Een half uuurtje voor ze gaat slapen ofzo?

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook al heel lang bezig met oren, ze komt gewoon niet van de ontsteking af ondanks de buisjes. Ik ben nu woensdag met haar bij de osteopaat geweest, zijn wel al eerder geweest ivm voorkeurshoudign, omdat we ten einde raad zijn en dood en dood moe.

Hij voelde inderdaad spanning bij het rechtoor en heeft dat behandeld. Wat denk je? slaapt ze 's avonds meteen in, niet wakker geweest voor zes uur!

Wat ook wel verlichting wil geven, is neusspray gebruiken voor ze naar bed gaat. Als ze 's nachts wakker wordt, halen wij haar niet (meer) uit bed maar gaan er naast liggen op een matrasje tot ze bijna slaapt en gaan dan weg of vallen zelf ook in slaap ;)

Wij hebben nu 3 nachten doorgeslapen voor het eerst in 2 jaar en dat is echt een verademing!

14. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Zetpil lijkt helemaal niet te werken. Op advies van de huisarts geef ik de pcm nu een uur voor slapen. Het helpt niet.

Ons gevoel zegt dat ze ergens last van heeft. Want we kennen haar zo helemaal niet. Ze is altijd ontzettend makkelijk. Slaapt makkelijk in. Nu helemaal het tegenovergestelde. Ben blij dat ze nu slaapt. Hopelijk de hele nacht!

15. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat heftig en zwaar!!!!! Maar wat heerlijk dat ze nu heeft doorgeslapen! Dan mogen wij niet klagen :) Wij zijn na een week al geradbraakt! Wat moeten jullie moe zijn!

Neusspray gebruiken we ook elke avond op advies van mn schoonzus.
    Toen ze 5 weken oud was heeft ze ook een paar behandelingen van een kinderfysio gehad ivm kiss syndroom en koemelkallergie. Dat hielp toen ontzettend goed dus als dit blijft is dat wel een goede tip. Dank je wel!

En matrasje naast haar bed kunnen we ook nog proberen, maar ben bang dat ze dan lekker gaat liggen kletsen, gebeurt dat bij jullie niet?

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft ook Kiss gehad ;)

nee dat valt wel mee, ze probeert het wel maar ik reageer er niet op of zeg ssst en dan gaat ze weer liggen.

We zijn aardig geradbraakt inderdaad maarja vitaminepillen, heel veel koffie en overdag slaap inhalen op nietwerkdagen..

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Misschien nog een tip om haar in ieder geval op haar eigen kamer te houden als je haar uit bed haalt.
    Hier een periode van scheidingsangst gehad. Eerst ook uit bed en naar beneden gehaald maar dan bij terugleggen weer wakker en huilen. Later erbij gaan zitten, beetje neuriën, fluisteren enzo. En soms in de stoel daar op schoot genomen om rustig te laten worden. Ze ging steeds sneller slapen.
    Natuurlijk wel een beetje andere situatie maar wie weet?

18. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Zeehondje. Bedankt voor de tip. Ik denk inderdaad dat we het maar zo aan moeten pakken. Maar het vergt zo veel geduld.

Ik heb haar nu weer op bed gelegd. Ze huilt niet maar ligt te kletsen. Ik heb de chamodent druppels gekocht en gegeven dus ben benieuwd of dat wat doet!

Alle tips blijven welkom! Tot nu toe iedereen bedankt voor alle reacties! Het is fijn als andere mensen even meekijken/denken!

19. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Chemodent lijkt helaas niet te werken. Ze is nog steeds wakker. Ik heb haar er al even uit gehaald maar helaas werkt dat ook niet nu. Pfff..... Geduld!

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als ze ligt te kletsen, laat ik haar gewoon liggen. Ze kletst maar raak voor een knaak.. Als ze huilt ga ik eerst proberen te troosten om de vijf minuten er naar toe en als dat niet helpt ga ik er dus bij zitten/liggen. Uit bed halen we haar niet meer..

Inderdaad geduld hebben en een methode kiezen en hier ook niet van afwijken.

Deel Deze Pagina