Dag allemaal, Laat ik me ook maar even voorstellen en een kleine introductie geven: mijn naam is Nathalie, 39 jaar. Mijn vriend en ik proberen sinds 2,5 jaar een kindje te krijgen, maar tot nu toe nog geen succes. We zitten al geruime tijd in de medische mallemolen. Testen en onderzoeken waren allemaal goed. De vraag was uiteindelijk of mijn eileiders wel open waren. Na een mislukte baarmoederfoto (kennelijk is mijn baarmoedermond zo gevoelig dat ik bij de handeling flauwviel van de pijn en dus werd de procedure afgebroken) en recent een laparascopie blijkt alles 'gewoon' in orde. Een beetje endometriose, maar niet dusdanig dat het een zwangerschap in de weg zou moeten staan. Wel had ik één luie eileider die even een zetje nodig had. Dus in principe zou het moeten lukken. Maar gezien mijn leeftijd vond mijn gyneacoloog dat IUI de volgende stap is. En daar was ik het ook mee eens. Hoewel ik altijd heb gezegd dat als het niet op een natuurlijke manier gaat, het voor mij niet hoeft. Echter de wens om samen met deze bijzondere man een leven op de wereld te zetten overtreft die gedachte met mijlen. Gek hè, hoe dat ineens kan veranderen als je de juiste person tegenkomt... 3 september jl. zijn we met IUI gestart. Voor degene die zich afvragen wat IUI inhoudt: in mijn geval heb ik 2 weken Gonal-F gespoten (1e week 75 eenh. 2e week 100 eenh.) Het zelf prikken, dat was met de prikpen redelijk te doen afgezien van de eerste keer. Jezelf prikken is zo tegennatuurlijk. Maar je went er aan. Bij de controle echo waren twee eitjes voldoende groot om de volgende stap te zetten, namelijk Pregnyl spuiten voor het laten springen van een eitje. Dit heb ik door mijn buurvrouw (thuiszorg) laten doen, want een injectiespuit zetten, ging me te ver. En mijn vriend valt al flauw bij de gedachte aan een naald Twee dagen later togen we naar het ziekenhuis, waar mijn vriend zijn dingetje mocht doen. Het sperma werd vervolgens gereinigd en door de gyneacoloog met een spuit en slangetje ingebracht. Een heel simpele ingreep die echt helemaal niets voorstelt. Dat is nu een week geleden. Volgende week donderdag mag ik gaan testen, mits ik niet voor die tijd ongesteld ben geworden natuurlijk. Dus.... Het zijn echt heel spannende dagen!! Groetjes, Nathalie
Hallo Nathalie, Welkom op het forum. Jullie hebben al een lange weg afgelegd zeg. Fijn dat je uitlegt wat IUI nu precies is. Kon me er niet echt een voorstelling bij maken eerder. Hopelijk wordt jullie geduld binnenkort beloond met een zwangerschap! Succes Groetjes, Cupcake
Welkom! Hier ook 1x IUI gehad en het resultaat ligt nu op de bank te lachen Hopelijk is hij bij jou ook meteen raak geweest!
Welkom hier! Hopelijk over een week een positieve test! Misschien vind je het leuk om bij ons groepje te komen kletsen? Ik ben zelf 44 jaar en het is leuk om met leeftijdgenoten te praten. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/440400-wie-meer-35-deel-5-a.html
hey gevonden Nath 74 nu lees ik het hele verhaal. Thanks voor alle uitleg nu heb ik er een beetje een beeld bij wat ons 17 okt te wachten staat en dat ik niet de enige ben zo voelt het soms. jeetje al heel wat voor jullie kiezen gehad hele spannende dagen nu voor jullie. Ik ga duimen. @cupcake10 jullie ook al in de ziekenhuis molen? @ eki wat goed super joh 1e x gefeliciteerd heerlijk van gaan genieten. @mmmmeisje , gefeliciteerd begin vd zwangerschap super gefeliciteerd. Wel een lange weg gehad zo te lezen word nu dubbel en dwars beloond he Rest vd dames welkom ik ben sinds woensdag nu snap er nog niks van hahaha