Hoi Per 1 augustus gaat er een nieuwe wet in. Is dat nu helemaal definitief? Dat je nog 9 weken extra ouderschapsverlof kunt opnemen tegen 70 procent loon? Mijn zoon is van half oktober. We zijn aan het dubben mijn man wil in september oktober nog 2 a 3 weken opnemen mits zijn baas dit goed vind. Ik ben ook aan het dubben. Lijkt me fijn om bijv 2 weken te compenseren (geen leuke kraamtijd. Teveel ziek geweest)toch nog wat leuks te kunnen doen. Ja ik weet het heb ook vakantie in augustus ik werk zelf maar 20 uur. Kan ik er dan toch gebruik van maken ? 9 weken lukt toch niet meer. Augustus verplicht vakantie en half oktober wordt hij 1 jaar. Hoef ook geen 9 weken maar wil er wel misschien gebruik van maken. Gaat dit definitief door? Hebben sommige dit al geregeld? Voel me deels ook schuldig dat collega's dan harder moeten werken. Ben natuurlijk zo lang met verlof geweest. En we hebben al best veel vrijheid om ons werk te regelen in vrijheid (,hybride werk) Maargoed het is er en je mag er gebruik van maken.(in goed overleg) Ben ook wat bang dat de leiding zegt als je nu weer vrij wilt kun je dan niet net zo goed stoppen. Dit was mijn vorige leiding in mijn 1e zwangerschap die steeds zulke opmerkingen heeft gemaakt. (Als jij met verlof bent moeten collega's harder werken) Maargoed daar moet ik boven staan. Benieuwd of jullie gebruik willen maken. Op zich werk ik heerlijk vanuit huis. En vind werken leuk Maar op zich niet werken en 70 procent betaald krijgen terwijl je met de Kids bezig bent klinkt ook goed. Als ik het niet doe (dan de 4 jongere collega's die na mij zwanger raken wellicht,) Moet natuurlijk aan me zelf denken. Wie betaald dit . De overheid of werkgever ?
Nee ik las ook ervoor. Namelijk tot 1 jaar. Dus als t 1 augustus ingaat zouden kinderen geboren vanaf augustus september 2021 t ook kunnen doen maar uiteraard geen 9 weken meer.
Ik zal dit eens gaan navragen. Hoe dit zit als je september tm december 21 bent geboren... Augustus 21 heb je al pech.