dagje weg met opa en oma

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nynke31, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Laten jullie je kind regelmatig iets met de opa's en oma's doen zonder dat jullie erbij zijn? En dan bedoel ik niet als je kindje er toch al is omdat ze oppassen.

Mijn zoontje (bijna 3) gaat het naar het kdv, dus opa's en oma's passen niet op, wij gaan alleen op bezoek bij ze of komen naar ons. We zijn er dus eigenlijk altijd bij.
    Nu wil mijn schoonmoeder zo graag mijn zoontje voor zich alleen hebben en wil dus een dagje iets met hem gaan doen. Ik denk dan we kunnen toch gezellig samen iets doen. Vind het ook een rare uitspraak dat ze hem zo graag voor zich alleen wilt hebben. We kunnen al niet goed met elkaar opschieten, dus is het voor mij toch al een drempel om hem mee te laten gaan.

Dus ben ik benieuwd hoe vaak kinderen iets met hun opa's of oma's ondernemen of dat misschien ook niet doen.

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ik kan me wel voorstellen dat, als je oma bent, je het dan leuk vindt om even alleen met je kleinkind te zijn! Even alle aandacht voor elkaar en niet dat hij/zij dan steeds naar mama kijkt ofzo. Dat je geen goede band hebt met haar moet natuurlijk niet betekenen dat je haar niet vertrouwd alleen met je kind. Maar als ze verder goed voor hem zorgt is er toch niet aan de hand? Alleen maar leuk voor de bonding, toch?

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Hier gaat Jasmijn regelmatig naar opa en oma om iets leuks te doen. Naar de efteling of dierentuin. Ook haar peetoom neemt haar weleens een dagje mee naar een grote speeltuin. Het scheelt wel dat ik goed met mijn schoonbroer overweg kan en heb alle vertrouwen in mijn ouders. Als ik mijn meisje nu achter zou laten bij mijn schoonmoeder dan zou dat een ander verhaal zijn. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Daar komen we alleen op bezoek en wel onder toeziend oog van mijn man of van mij. Ik zou dus alleen Jasmijn en Madelief "meegeven" aan mesnen waar ik de volste vertrouwen in heb! Als je het niet wilt, niet doen, het zijn jouw kindjes!!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja.. wij hebben 1 opa en oma gelukkig gemaakt door ze 1 dag in de week op te laten passen.
    zowel anne als opa en oma worden daar elke vrijdag weer blij.

maar "zomaar" een dagje weg met andere opa's/oma's komt zelden tot nooit voor eigenlijk.
    mijn vader niet omdat ze niet bij hem in de auto kan.. (geen gordels dus geen zitje.. dus geen anne helaas)
    mijn moeder heeft uberhaupt geen vervoer maar woont hier ook niet om de hoek..
    en mijn schoonvader tja.. die vind het denk ik leuker tegen de tijd ze echt kan praten.. je ziet dat hij het nu steeds leuker gaat vinden nu ze steeds beter te begrijpen is :)
    dus dat komt vast nog wel.

en mijn schoonmoeder kwam laatst heel voorzichtig vragen of anne weleens een dagje NIET naar het kdv ging.. (op een normale kdvdag dus)
    en sinds ze het er zo leuk vind... gebeurd dat eigenlijk bijna nooit
    hooguit dat ik dr laat weg breng/vroeg ophaal
    maar of ze niet een dagje met anne mocht spelen....

nahja.. voor deze keer mocht dat dan wel...
    ze had anne een maand niet gezien ivm vakantie..
    maar zoals je begrijpt.. bij ons ook geen vaste gewoonte om dat te doen :)

5. Skye

Skye Niet meer actief

Hier passen opa en oma (mijn ouders) 1 dag in de week op. Mijn schoonmoeder komt ook 1 dag in de week oppassen, maar zij doet dit bij ons thuis. Ik wil niet dat mijn kind bij mijn schoonouders thuis zit. Ik vind het daar een beetje (lees: erg) vies en smoezelig. Mijn schoonvader is zo's dikke vieze vent die niks kan. No way dat ze mijn kind dus in de auto ofzo meekrijgen. Dan zal ik heel de dag zenuwachtig zijn

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik hoor zo vaak dat het bij opa en oma ronduit smerig is in huis... dat vind ik echt apart....

hebben jullie zoveel tijd om schoon te maken of stam ik toevallig uit een nette familie? :)

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik laat Luca wel eens ophalen om lekker met opa en oma mee te gaan, zodat ik tijd voor mijzelf heb. Ik vond het de eerste keer, toen hij een maand of 4 was heel moeilijk, maar nu niet meer. Ik vertrouw alle opa's en oma's met hem. Ik vind het ook heel leuk hoe blij ze ervan worden dat hij een dagje bij hun is. Dat maakt dat ik het ook weer makkelijker vind om zoiets te doen en ik moet zeggen en dagje zonder hem is voor mij ook wel erg fijn.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    Mijn ouders nemen Jesper wel eens een middagje mee naar een kinderboerderij, ook al gebeurt dit maar heel zelden. We doen dan liever wat met zijn allen.

Mijn schoonouders stelden laatst ook voor om Jesper een dagje mee te nemen, maar dat gaat niet gebeuren. Ik heb geen vertrouwen in die mensen. Ten eerste zien ze hem hoogstens 1 keer per 2 maanden en wil hij helemaal geen dag alleen met hun zijn. Ten tweede drinkt mijn schoonvader ook wel eens als hij nog moet rijden en kan hij al helemaal niet rijden, dus mijn zoontje komt nooit bij hun in de auto.
    Ik heb toen voorgesteld dat we maar met zijn allen moesten gaan doen, maar werd bijna niet op gereageerd. Ze willen hem ook graag voor zich alleen.. Wordt daar ook niet helemaal goed van, maar ja, heb dan ook een zeer slechte band met mijn schoonouders en heb de neiging om mijn zoontje dan ook echt bij me te houden.

Als jij je er niet goed bij voelt dan zou ik het niet toelaten. Met zijn allen is toch ook leuk? Tenslotte zijn jullie er ook nog.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

gefeliciteerd ermee saskia.
    Bij jou komt dus geen schoonmaakpolitie ;)

10. Kejay

Kejay Niet meer actief

Hier ook een schoonmoeder probleem.
    Ik had toen ik net zwanger was gevraagd of ze misschien een dag op wou passen. Zolang het kon was dat geen probleem. Haar man is net overleden dus ze zoekt iets om haar tijd op te vullen.

We stonden op de wachtlijst (nog steeds trouwens) en ze is er toen vanuit gegaan dat zij de hele week op Keana ging passen terwijl ik al die tijd heb geroepen dat ik op zoek ging(ik werk 20 uur). Ik heb net een heel leuk kdv gevonden en Keana ingeschreven omdat er nog plek is. Nu is ze helemaal teleurgesteld en gaat ze de hele familie rond om te vertellen dat Keana naar KDV gaat en dat zij het er niet mee eens is en absoluut geen voorstander van is.
    "Keana kan bij mij toch ook een eigen bedje krijgen en verse fruithapjes?"... Ja dat kan, maar.... Schoonmoeders doet net alsof het haar eigen kind is en komt de hele tijd met goedbedoelde adviezen die mij onderhand me keel uitkomen! Denkt altijd alles beter te weten en denkt mijn kind net zo goed te kennen als ik. NIET DUS!

Uiteindelijk is het me zo tegen gaan staan dat ik zat te twijfelen of ik haar überhaupt wel een dag naar oma wou brengen. Om de goede vrede te bewaren heb ik toch besloten om Keana maandag naar oma te brengen (ik werk maandag tot 14 en kan Keana pas om 16:30 ophalen, dat scheelt weer een dagdeel opnemen voor niets)
    Maar toch voelt het niet helemaal goed. Ik heb ook besloten om het te proberen, gaat het niet kan ik altijd een dag kdv bijnemen...

Een dag weg zou ik dus niet zo snel doen, maar mijn gevoel naar haar ligt hier ook niet zo goed. Anderzijds vinden de kinderen het meestal wel leuk, dus moet zou ik op dat moment mijn gevoel aan de kant zetten.
    Heb overigens geen probleem met mijn eigen mams die zou haar altijd mee mogen nemen.

11. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hier gaat hij iedere week 1 dag naar de ouders en anderhalf naar de schoonouders
    dus als ze iets willen doen doen ze het dan.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Mijn schoonmoeder heeft hondjes die ik voor geen meter vertrouw. Ze doet ze altijd in een andere kamer, maar elke tien minuten als ze de deur open doen schieten ze toch weer naar binnen. We hebben zelf ook een hond hoor, maar die is gewoon met kinderen opgegroeid. Verder mag ze er best een middagje mee naar de speeltuin of wat dan ook. Oppassen gebeurt hier altijd, want daar hebben we ook alles bij de hand en bovendien is dat bijna altijd alleen 's avonds, dus kunnen de kinderen gewoon doorslapen.
    Mijn schoonvader toont weinig interesse, alleen als we op bezoek zijn, zegt hij dat ze gewoon kan komen logeren. Het lijken me ook niet echt oplettende personen. Bovendien hebben ze al een ander oppaskind, dus doen ze daar maar vanalles mee.

Maar anders ga je toch een keer een avondje uit (eten) en laat je haar oppassen in je eigen huis? Dan heeft ze je kind ook even voor haar alleen, maar hoef je hem niet een hele dag mee te geven.

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Nou mijn schoonouders krijgen Thijs echt niet voor een dagje mee. Ze zijn al onhandig met hem vasthouden, hebben nooit een flesje gegeven of een luier verschoond. Ze zullen dit dan ook niet vragen. Mijn ouders passen op vrijdag op, mijn nichtje is er dan ook. Als ze dan wat leuks gaan doen prima. Maar iets willen doen als ik of mijn thuis is. NO WAY. Ik vind het veel te gezellig met hem, ik zou idd voorstellen om dan wat met z'n allen te gaan doen.

14. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon gaat elke week met opa en oma op stap ;) nl op woensdag gaat hij met mijn ouders naar mijn Oma (zijn overgrootoma dus) ik ben dan aan het werk. En maandag's past mijn moeder altijd op en doen ze ook leuke dingen samen. Gaat altijd prima, mijn moeder geniet dan volop en mijn vader trouwens ook.

15. appelthee

appelthee Niet meer actief

hihih herkenbaar ...

toevallig belde dinsdag avond mijn SM op.. om te vragen of ze onze zoon een middag mochten "hebben"nou werkelijk iemand kneep mijn keel dicht!! .. moet er niet aan denken,

laatst belde mijn SB ( suikeroom ) of hij een middagje met onze zoon naar de kinderboerderij mocht! met een slecht gevoel mocht dat! ik moest hem komen brengen want hij lag nog in zijn ouderlijkhuis in bed!! ( ##$#%^$^)
    kom ik daar aan, mijn SO zeiden geen woord.. laat ik onze zoon er achter.. en brullen dat hij deed .. ik kon hem niet zo laten huilen ik terug gegaan :( stom stom...
    werd alllen maar erger..

maar later kreeg ik een sms dat het wel ging,
    we hadden afgesproken dat als hij moe werd ze mij belde en anders om 16.15 bij ons te zijn. hij krijgt om 16.30 warm eten.

komen ze om 17.00 uur aanzetten, kind hardstikke over de rooie, wild eniet eten omdat ze hem allemaal oppe vingers kijken.

zie ik ineens foto's oppe hyves van mijn SB .. ben me rot geschrokken!! hij sliep gewoon in de buggy terwijl ze bij iemand op visite zijn gegaan ..

kort om ze luisteren totaal niet naar wat wij ( ik ) willen,

dus nee ook mijn SO krijgen mijn zoon dus niet een dagje mee..

mijn eigen ouders zullen dit nu nog niet zo snel vragen aangezien ze 6 dgn in de week werken..

ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel..

16. appelthee

appelthee Niet meer actief

oh wat een lang verhaal hihi

17. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Mijn schoonouders wonen ver weg en zien hem niet zo veel. Dus daar laten we hem niet zo maar achter. Ze zijn ook noal oud vind ik ;)

Mijn vader en stiefmoeder zijn schatten maar het komt er niet echt van om regelmatig langs te gaan dus dar gebeurd het ook niet.

Mijn moeder en stiefvader zijn gek met hem en zien hem het meest. Ze passen wel eens op als ik omhoog zit, maar hij is daar niet als wij gewoon thuis zijn.

Maar het is ook nog bij geen van de zes opgekomen om te vragen of ze hem mochten 'lenen'.

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    mijn vriend ging laatst met de kleine naar zijn ouders toe, ik bleef thuis, kon ik even door het huis heen crossen.
    blijkt dat mijn vriend daar op de bank heeft gelegen, terwijl mijn schoonouders met de kleine naar het dorp zijn gelopen!
    ik was echt over de zeik! hij is nog zo klein, ik wil nog niet dat iemand alleen met hem op pad gaat! en al helemaal niet zonder mijn weten!! volgende keer ga ik dus mooi zelf weer mee!

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben thuismama, ik heb geen oppas nodig,
    ik ga 1 a 2 keer in de week naar mijn ouders
    en soms 2 weken niet, ligt er maar net aan,
    maar ze zien hem zo'n 1 a 2 keer per week,

hun hoeven niet iets met hem alleen te doen,
    ze vinden het net zo gezellig als ik mee ga;)
    ze zouden mij dan ook nooit vragen of ze alleen tijd met hem mogen door brengen, mijn ouders hebben daarbij ook nog meer kleinkindjes en het word dan ook allemaal zo druk als ze met elk kleinkind 1 op 1 tijd gaan hebben ;)

mijn schoonmoeder zou het denk ik wel vragen, als hij zometeen op de fiets kan ofzo... ik zou hem niet mee geven,
    echt helemaal nooit... om diverse redenen.
    mijn schoonvader zou het wel vragen en als je zegt prima, dan komt er toch nooit van :p want hij heeft nooit geen tijd.

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn moeder past sowieso al 1 dag in de week op en mijn schoonmoeder ook maar het komt ook nog regelmatig voor dat ik mijn zoontje bij 1 van 2 breng om lekker iets voor mezelf te doen of samen met mijn vriend.
    Ik vertel dan nooit wat mijn ouders of schoonouders wel of niet mogen doen. Mogen ze helemaal zelf weten en hoor later wel hoe het geweest is. Ze weten zijn schema van eten en wanneer hij moe is gaat hij lekker naar bed.
    Ben ook erg nuchter en denk totaal niet na als mijn zoontje bij opa&oma is en wat ze aan het doen zijn.
    Hij is in goede handen dus ik maak me geen zorgen.

Mijn schoonmoeder had pas vakantie en verveelde zich dus had mij gevraagd of ze hem 's middags van het KDV mocht ophalen zodat ze nog lekker een paar uurtjes met hem kon zijn. Nou geen probleem vind ik alleen maar leuk dat ze zo enthousiast is en mijn zoontje vind het ook leuker bij oma dan op het KDV.

Maar ligt denk ik ook aan de band die je hebt met je ouders/schoonouders en hoe je er zelf tegenover staat.

Share This Page