Hoe groot is de kans?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Linana, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ga geen borstvoeding geven na de bevalling. Ik moet dus kiezen voor een soort flesvoeding. Nou weet ik dat het altijd een kwestie van proberen is en kijken waar je kindje wel en niet tegen kan.
    Maar hoe groot is de kans dat een kindje een bepaald soort voeding niet "lust" als hij nooit borstvoeding gehad heeft?

Ik hoor zoveel verschillende dingen, dus ik ben benieuwd naar het antwoord! :D

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer je geen borstvoeding kan of wil geven is de keuze van de soort flesvoeding afhankelijk van of je kindje een verhoogde kans heeft op een koemelkallergie. Er is sprake van een verhoogde kans op een koemelkallergie wanneer je zelf of je partner een allergie/allergische klachten hebt (denk hierbij ook aan astma/ hooikoorts). Of als je al kinderen met klachten hebt. Zo ja, dan wordt een hypo-allergene flesvoeding geadviseerd. Zo nee, dan kun je een standaard flesvoeding kiezen en kijken hoe het gaat.
    Groetjes Angelique

Share This Page