Zetpil!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    We vermoeden dat chloe een oorontsteking heeft en nu wilde ik haar vanavond een zetpilletje geven want ze was erg warm en voelde zich duidelijk ellendig! Mijn vriend is op zijn werk dus ben alleen en jullie raden het al het is mislukt, ze trok haar billen samen en ging helemaal over de rooie tot overgeven toe, was er al bang voor:( Hoe doen jullie dit soort dingen want als Chloe iets niet wil dan wil ze het ook echt niet!

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Als mijn zoontje ziek is dan vraag ik of hij een pilletje wilt. Ik leg dan uit wat dat pilletje doet. Als hij nee zegt, dan geven we er geen. Hier namelijk ook vaker drama erom gehad bij het willen zetten en we gaan dus niks forceren. Hij kiest meestal wel voor een pilletje, maar dan voelt hij zich ook heel beroerd.

Paracetamol is ook in vloeibaar te krijgen.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Vloeibaar, dank je wel voor de tip!

4. knap

knap Niet meer actief

Snap wat je bedoeld.

Vorige week was dochter niet lekker. Wat koortsig en dus een zetpil ze was aardig verkouden en gewoon niet lekker vandaar keuze zetpil. Nou ... We hebben het met z.n twee gedaan.:D

Dag er na was ik alleen toen eerst haar knuffel een zetpil toen mocht ze hem open maken daarna gaf ik hem in haar handen.:cool: en leiden haar naar onder om hem er in te doen. Lukte als nog niet. Toen iets bozig geworden toen lukte het wel. Maar ben er niet zo voor om boos te reageren. Ze was al ziek ect.

Maar ga van af nu proberen haar te helpen met zetpil en kijken voor vloeibaar paracetamol. Goed tip haha.:)

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik probeer het haar ook elke keer uit te leggen dat het goed voor haar is enz maar daar trapt ze echt niet in, de vloeibare vorm ga ik morgen gelijk kopen dat moet haast beter gaan! Nogmaal thanks voor de tip had er zelf niet aan gedacht:)

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kruidvat heeft ook kauwtabletjes met pepermuntsmaak, of in vloeibare vorm van Sinaspril, bananensmaak.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier gisteravond ook "bal"... ik heb haar een "gewone" pcm opgelost in water gegeven en als "toetje" en paar slokken limonade. Daarna nog even bij me op de bank... vanochtend was er niets meer aan de hand.
    Maar hier idd ook een kind wat al snel roept "gemeen" wanneer ik met een zetpil kom aanzetten :( Onze jongste is ook van t billenknijpen trouwens... maar die kan ik in mn eentje nog wel aan :p (16 maanden)

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    De vloeibare vorm was hier geen succes, nu de sinaspril kauwtablet, vind ze ook niet erg lekker maar toch.
    Ik laat haar altijd kiezen: tabletje, bilpilletje (zoals ze die zelf noemt) of niets.
    Mijn mening is dan ook dat pcm niet altijd de oplossing is en als ze hem echt nodig heeft kiest ze ook 1 van de 2 uit.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn zoontje vindt het ook geen succes maar dan heeft hij pech.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Het is niet fijn zon " droge " zetpil naar binnen geduwd te krijgen

Dus wij doen altijd beetje vaseline aan de Zetpil en ze klagen nu niet meer over dat ze geen zetpil willen

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    zo doen wij het ook maar dan nog.....

12. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    zoonlief gaat ook over de rooie maar die is nog maar 1,5 en daar lukt t meest nog wel. Wat bij hem het best gaat (ook met temperaturen) is om hem op zn zij te leggen ipv op zn rug en dan een beetje zn knietjes naar zn buik doen.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef vanaf een jaar oud ongeveer sinaspril vloeibaar.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de jongste is het nog niet nodig geweest, maar de oudste vind de vloeibare (knalroze zoete zooi) erg lekker. Die zou het liefst het flesje leegdrinken...

15. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Of andersom, dus de platte kant eerst naar binnen. Als ze dan haar billen dichtknijpt gaat de zetpil naar binnen.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik druppel zetpil altijd eerst met olie(ik met baby olie maar kan ook olijfolie etc)zo glijdt het makkelijk in.

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    sinaspril!

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Heb nu sinaspril vloeibaar gekocht, de tabletjes wil ze ook ineens niet meer;)

Deel Deze Pagina