over naar volgend stoeltje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lyso, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Dag dames,
    ik weet het even niet meer. Mijn zoon is behoorlijk flink. 9 maanden, 75-77 cm en 11 kilo. Nu zitten we te twijfelen of hij over moet naar het volgende autostoeltje. De richtlijn zegt "Wij adviseren om je kindje zolang mogelijk in het baby-autostoeltje (0-13 maanden) en dus achterwaarts te blijven vervoeren omdat dit het veiligste is.Wanneer de bovenkant van het hoofdje over de rand van de kuip van de Maxi-Cosi komt, dien je over te stappen naar het volgende autostoeltje. " Ik vind het een beetje een grens geval, maar over 2 weken gaan we 900 km rijden en weer 2 weken later weer terug. wat vinden jullie???

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hmm net op 't randje... En als je dan nog een maand verder bent...
    Heb je 'm al zover mogelijk naar beneden getrokken? Hier is ze ongeveer 78 cm en als ik haar zover mogelijk naar beneden trek, heeft ze nog 2 cm over aan de bovenkant.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Achterwaarts is inderdaad veel veiliger. Zéker als je zoontje nog maar 9 maanden is!

Als zijn hoofdje niet over de rand komt als jullie op vakantie gaan, zou ik hem in de groep 0+ stoel meenemen.
    Je zou ook een achterwaarts gerichte vervolgstoel kunnen aanschaffen voor die tijd. Dan kun je hem nog zo lang je wilt achterwaarts blijven vervoeren, wat dus veel veiliger is.
    Meer info: www.achterwaartsvervoeren.nl

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hij is wel 9 maanden, maar heeft de afmetingen van een 14 maanden kind! zijn vervolg stoel staat al klaar. begin vorig jaar moest ik een nieuwe stoel voor mijn dochter kopen, omdat de oude stuk was. Ik hebtoen debest geteste gekocht. en nog altijd isdeze stoel debest geteste voorwaarts gerichte stoel.nog afgezien van het feit dat ik nu geen 400euro missen kan..als je naar de foto kijkt zie je dus dat het puntje van zijn hoofd tegen/over de rand komt. Vandaar dat we zo dubben.
    @Red, dat is een goed idee!

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Mijn jongste zit ook sinds hij 9 maanden is in een groep 1 stoel.
    In een Maxi Cosi Priori om precies te zijn.
    Ik zou overstappen naar een volgend stoeltje, zeker gezien de lange afstanden die jullie gaan rijden.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Afmetingen zeggen niets over de ontwikkeling van de wervelkolom. Dat gaat bij ieder kind even snel, lang kort dik of dun. Een kind van 9 maanden kan een klap van een ongeval in een voorwaartse stoel makkelijk fataal worden.
    Daarnaast kost een velige achterwaartse stoel niet perse 400 euro. Je hebt ze al vanaf 175 euro en daar kun je van 0-25 kg gebruik van maken.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje was 8 mnd toen ze overging naar een groep 1 stoeltje.
    Ze had toen de groei van een 14 mnd oud kindje en was 78,1 cm.
    Ze kwam toen al een stuk van haar kruin boven de rand van de maxicosi Pebbles.
    Met 9 mnd was ze al 80 cm.
    Toen kwam ze nog meer boven de rand uit.

Ze adviseren tegenwoordig om je kindje tot 18 mnd in de maxicosi te houden.
    Maar dan moeten ze wel de maxicosis veel groter maken.

Mijn kids waren met 18 mnd oud: 1meter en 18 kilo, 98 cm en 18 kilo, en dochtertje van nu 18 mnd en 1 week is 95,5 cm en 11,5 kilo.
    Probeer dat maar eens in een maxicosi groep 0+ te stoppen hihi ;)

Maar mijn kids zijn gewoon extreem groot.

Zolang je zoons hoofdje niet boven de rand komt kun je hem in de groep 0+ stoel houden.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#8 Biancamv2, 25 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2013
    Met 14 mnd zijn jongens gemiddeld 81 cm en 12 kilo.
    Dus valt nog mee ;)

Ik denk als hij echt met zijn kruintje al over de rand steekt je ook over kan stappen op een goedkopere achterwaartse stoel.
    Mijn dochtertje kwam met 8 mnd echt over de rand en niet zoals jouw zoontje dat cm die hij heeft eronder.

Mijn dochtertje werd ook tot 14 mnd achterwaards meevervoerd. In de groep 1 stoel.
    Is idd veiliger.

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    dit had het cb verteld!
    Wat ik me dan afvraag, is zo'n goedkoper stoeltje dan wel persee veiliger?? ondanks dat hij achterwaards is? Op consumenten bond staat een test, waar een achterwaards stoeltje staat voor 70 euro, echter kreeg die als cijfer een 5,4, waar de mijne een 8.3 kreeg dan weet ik wel welke ik kies...... Afgezien daarvan, ik kan ze niet goedkoper vinden dan 350 euro...
    Langer in de mc, prima, graag zelfs. Maar volgens die richtlijnen mag zijn hoofdje neit boven de rand uitsteken, en dat doet het nu dus wel een beejte.... En we moeten ove reen maand ook weer terug he! Kan vandaag niet testen of hij iets lager kan zitten, volgens mij niet... Iets anders is, hij hangt ook naar voren, in de stoel, dit doet hij zelf, hij is erg sterk. Moet de gordells echt zwaar aansnoeren om dat te voorkomen, moet ik daar nog iets mee???

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lyso, wij hebben ook een lange jongen.. en gelukkig voor ons is hij een tijdje in de fase blijven hangen waar jou zoon nu in zit.. we hebben een hele tijd in de welles nietes welles nietes fase gehangen.. Nu zit hij al een tijdje in een voorwaartse stoel en zeker in het begin gooiden we die in de slaapstand om hem toch maar zo liggend mogelijk te vervoeren..

11. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Gordels moet je eigenlijk zo strak mogelijk zetten. Moet natuurlijk niet gaan ´snijden´ oid maar wel zo goed mogelijk laten aansluiten.

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    dit doe ik dus al maar hij hangt met zijn nek naar voren zeg maar, kan het neit zo goed omschrijven.... vroeg me af, of dat ook nog een indicatie was of hij over moest....

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, dat is geen reden om kind over te zetten. Die van mij deed dit al met 6 maanden. Dan willen ze gewoon dingen zien.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou overstappen naar de volgende stoel gezien de afstand die jullie gaan rijden. Wij hebben onze dochter ook over gedaan voor de vakantie.. Ze was toen bijna 10 maanden, stak er bijna boven uit plus ze had een enorme hekel aan die maxi cosi...

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De goedkoopste achterwaartse stoel is altijd nog 5x veiliger dan de duurste voorwaartse stoel. De veiligheid zit hem namelijk in de rijrichting.
    Een achterwaarts gerichte vervolgstoel voor 70 euro bestaat niet, dus dat heb je dan niet helemaal goed gezien.
    Ze zijn er wel goedkoper dan 350 euro zoals ik eerder al zei, vanaf 175 euro en daar doe je ca. 7 jaar mee.
    Verder zal ik hier niet meer informatie neerzetten, want je kunt als je het wilt weten, alle informatie vinden op www.achterwaartsvervoeren.nl.

Als hij met zijn hoofdje naar voren gaat, is niet erg. Als je de gordels goed strak vastmaakt, zo strak mogelijk, zal hij met zijn lichaam niet rechtop kunnen komen.

Zodra hij met zijn hoofd over de rand komt, zul je hem in een vervolgstoel moeten zetten. Zolang de bovenkant van het hoofd gelijk is met de rand van de stoel is het nog veilig en is het aan te raden hem er nog even in te laten.

16. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik waardeer ontzettend je input, en mee denken, maar ga mij alsjeblieft niet vertellen wat ik wel of niet gezien heb! Er zijn zoveel factoren belangrijk bij een botsing, dat alleen het feit dat hij achterwaards is, niet voldoende heoft ze zijn! http://www.freebits.nl/images/176cb.png
    Ik heb een aantal websites bekeken, en dáár staat er geen een op goedkoper dan 350 euro. Ik zou dus niet weten waar ik ze dan wel vinden kan...
    dit is volgens de website een achterwaards stoeltje....

edit, ik zie net dat hij voor allebei is, en vanaf 9 kilo voorwaarts gebruikt word, dan nog blijf ik bij mijn punt, hij kan achterwaards, maar krijgt toch een 5,6...

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat is een combinatie groep 0+/1 stoel. Vanaf 10 kg. moet je die voorwaarts gebruiken en zo is hij ook getest. Is idd geen beste stoel bij voorwaarts gebruik.
    De veiligheid zit wel degelijk in de rijrichting.
    Zoals ik al zei, de informatie vind je op de website die ik je gaf. Ook welke stoelen er te koop zijn met alle informatie erbij.

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik heb hem gevonden inderdaad, maar volgens die zelfde website, is die goedkoopste stoel niet in nederland te koop..... schiet dus ook niet op..

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat komt omdat hij nog maar bij 1 winkel te koop is, in het buitenland, vanaf juli/augustus mag de stoel door meer winkels verkocht worden.
    Er zijn veel mensen die een stoel in het buitenland bestellen, maar wie weet komt hij ook in NL binnenkort. Ik hoop het wel want het is een erg goede stoel voor een erg voordelige prijs.

20. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon zit nu een goede 1.5 maand in de groep 1 stoel. Hij kwam ook met zijn hoofd boven de rand van de MC uit. Ik heb de eerste weken de stoel in de slaapstand gezet zodat hij toch wat meer het liggen van de MC had. Als je een maand voor je vakantie zit zou je eens kunnen uit proberen hoe je zoontje in de groep 1 stoel zit. Zit hij er voor je gevoel nog niet goed in kan je daar beter nu achter komen dan je al 300km van huis bent.

Deel Deze Pagina