Over nachtbedekking...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cryptonism, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet even niet een goed onderwerp te noemen.

Een dekbed mag niet voor een baby onder de 1 jaar. Te dik onderstoppen is ook niet goed ivm oververhitting.

Wat ik mij nou afvraag, veel slaapzakken, ook die ik gekocht heb van de week, is van ongeveer hetzelfde stof als waar dekbedden van zijn gemaakt. Is dit dan niet gevaarlijk en waarom?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het gaat er bij mijn weten meer om dat jonge/kleine kinderen onder het dekbed kunnen schuiven.
    Hierdoor loopt je kindje dus kans op verstikking.
    Onder een deken is wel toegestaan, omdat deze beter ademen dan een dekbedje.

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dus dan is het verder geen gevaar als ik haar straks in dit slaapzakje te slapen leg. Da's een fijne wetenschap. Dank je :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Slaapzakjes zijn idd het veiligste om in te slapen, hier kan je niet onder kruipen, maar hij moet wel goed passen. Een dekbedje mag idd niet onder de 2, maar dit heeft wel met warmtestuwing te maken. Waarom is mij ook een vraag, mijn dochter sliep met 8 a 10 maanden onder een dekbed want dekentjes bleven helemaaaaal niet liggen. Voor mn zoon twijfel ik wel; die slaapt ook al op zn buik en buikslapen + dekbed zijn dan weer 2 dingen die ze afraden. OVerigens slapen onze kinders zeker het eerste jaar bij ons op de slaapkamer, dat is dan weer wel veilig.

5. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hooi,
    Mijn dochter ligt eigenlijk al vanaf haar geboorte in een slaapzak met dekbedje erover heen. Ik heb het gewoon kort ingestopt dan kan ze er niet onder komen....
    Vond het zo koud zo een dekentje zonder slaapzakje..ik zou zo niet kunnen slapen:D
    Liefs Angela

6. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    hier ook dekbed sinds 2 weken want dekentjes zijn een ramp!!!

kreeg de volle lading van de verkoopster v.d. prenatal maar ik heb het dekbedje over dwars zodat ik voldoende heb om onder de matras te doen dus inprinciepe is het net zoals dekentjes

ook ligt ze in slaapzak aangezien ze snachts onder de dekens wegkruipt

Deel Deze Pagina