Hallo iedereen! Mijn vriend en ik zitten met een dilemma...We krijgen over ong. 6 weken onze tweede dochter, en nu kwam hij met een ontzettend leuke naam aanzetten, alleen...ik heb hem nog nooit gehoord voor een meisje! Het is: Max, of Maxe, maar nu begin ik zo ontzettend te twijfelen.Ik vind de naam echt super! Wat vinden jullie? En is er toevallig iemand die een vrouwelijke Max(e) kent? Groetjes van een twijfelaar! Sas
hmmm ik ken alleen mannelijke Maxen, sorry... Wel Maxime, maar dat is natuurlijk een heel andere naam. Lastig, sterkte met beslissen!
Hoe spreek je Maxe uit? En hoe Max eigenlijk, gewoon op z'n Nederlands of op z'n Engels? Ik ken verder geen meisjes die zo heet, maar wel een paar meisjes die Maxime heten en ook altijd Max genoemd worden. Op zich klinkt het best leuk vind ik (al zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen). Maar als jullie de naam mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan, want raar vind ik het zeker niet.
Stoer! Maar waarschijnlijk zal men altijd denken dat ze een jongen is als ze alleen op haar naam af gaan.. (Zoals ik bij Elze, die een jongen bleek te wezen. ) Kun je dan niet beter voor Sam gaan? Dat vind ik nog nét iets meisjesachtiger.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we er toch voor gaan, zker na het zien van de namenteller, bedankt daarvoor Dot, ik wist helemaal niet van het bestaan van die teller af...! Groetjes Sas
Ik vind Max wel kunnen voor een meisje, lekker stoer! Ik houd wel van stoere meisjesnamen, Alex (Eng. uitgesproken) staat op mijn lijstje voor een meid, helaas vind mijn vriend het niks, haha.