Verstopte neus

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sayenna, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sayenna

Sayenna Actief lid

Mar 13, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik loop al dagen met een verstopte neus.. Otrivin mag niet. Ik kan s nachts niet slapen en heb t overdag echt benauwd. Heeft iemand misschien tips?

Gr. Sayenna

2. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    citrosan of een warmen bad stomen

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Doorgesneden ui op je nachtkastje.

4. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    A. Vogel neusspray mag tijdens de zwangerschap.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb al 9 maanden verstopte neus heb gewoon leren ermee leven...

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Lauw water uit de kraan pakken; theelepeltje keukenzout erin, mengen en in je neus opsnuiten. Dan is je neus voor +- een half uurtje 'leeg'.

Het heeft mij ontzettend goed de griepperiode doorgeholpen, want ik dacht dat ik het echt niet meer zou trekken!

7. Chocola

Chocola Actief lid

Apr 2, 2012
    323
    0
    0
    Lauw water uit de kraan is niet gesteriliseerd en kan via je neusslijmvliezen hersenvliesontsteking veroorzaken! Ik zou als ik jou was het water eerst koken en laten afkoelen tot het lauw is, en dan zout erbij doen :)

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Otrivin (of xylometazoline van eigen merk:veel goedkoper) mag prima hoor! Ik lees hier geregeld dat het niet zou mogen, maar zowel de bijsluiter als het advies van de apotheek is dat het gewoon mag. Niet langer dan vijf dagen, maar dat is ook buiten de zwangerschap het advies.
    Zelf heb ik wel eens de kindervariant gebruikt (just to be sure), de concentratie xylometazoline is daar slecht de helft van de volwassen variant en bij mij werkte het net zo goed.

9. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wat dacht je van gewone zoutoplossing?

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Kijk wel uit met neusspray waar xylometazoline in zit dit is verslavend. Ben jaren verslaafd geweest aan neusspray. Daarom mag je het ook maar max 7 dagen gebruiken.

11. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

Mar 9, 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of de kindervariant waar alleen zout in zit, dat helpt wel wat minder goed, maar verlicht toch!

12. luna1978

luna1978 Actief lid

Dec 17, 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 maanden met een verstopte neus gelopen en in overleg met de vk voor het slapen gaan otrivin gebruikt. Ik werd er echt helemaal gestoord van, kortademig en niezen elke dag :(

Tot ik op dit forum las dat het wel eens een verergerde allergie kon zijn vanwege de zwangerschap. Ik ben toen mijn allergiespray gaan gebruiken die ik normaal alleen in het voorjaar/zomer gebruik voor vnml hooikoorts. En dat bleek echt een verlichting!! Helemaal nergens geen last meer van :)

13. elcie

elcie Lid

Feb 7, 2013
    94
    0
    0
    Ik ben ook jaren verslaafd geweest aan neusspray. Vanwege de zwangerschap ben ik er nu van afgekickt, haha erg he.
    Maar ik heb de laatste tijd ook weer last van een verstopte neus voordat ik ga slapen en dan wordt ik weer helemaal gek..

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben al bijna 18 weken verkouden.

Snot verkouden! Hoest de longen uit mn lijf mn neus zit zo dicht dat ik het er spaans benauwd van heb..

En neusspray mag je weer niet langer als een week gebruiken behalve de zoutoplossing maar die werkt niet :(

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Van het kruitvat merk heb je zoutoplossing met ekaliptus (weet niet hoe het het schrijft dan maar goed fout) die werk ook goed maar dan moet je eerst spoelen met zoutoplossing

het beste werkt deze methode:
    Jala neti, neusspoelingen

16. beccie86

beccie86 Actief lid

Sep 12, 2012
    299
    0
    0
    Ik gebruik nu toco-tholin is een oliën mix. Ik smeer het nu vooral op me spieren voor me fibromialgie omdat het ook als spier olie gebruikt kan worden. Maar me neus blijft er dus ook lekker open van. Voor me kinderen gebruik ik het ook als ze verkouden zijn. Een druppel op de tong en alles gaat open. Mocht het van me ha en gyn blijven gebruiken omdat het ethische oliën zijn.

17. liniej

liniej Actief lid

Dec 12, 2012
    396
    0
    0
    ik heb een zelf gemaakte zoutoplossing. (gekookt water met zout mengen en dan af laten koelen)
    zoutoplossing werkt bij mij na een minuut of 5 en kan dan prima in slaap komen.
    en elke avond begint mijn vriend weer "adem gewoon door je mond!"
    en dan denk ik echt; nouzeg.. voor wie is het nou vervelender, voor jou omdat je 5 min mijn zware neusademhaling hoort, of voor mij omdat ik de hele dag benauwd ben en 's nachts bijna stik voor mijn gevoel?! :p

Share This Page