Over op 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo,

Mijn dochtertje is bijna 1 en de laatste 1,5 week is ze wat asn het rommelen met slapen.
    Voorheen sliep ze van 19-7; 9-11 en 13-15
    We zijn nu een weekje op vakantie en hebben haar schema vorige week iets aangepast. We zitten all inclusive en de lunch is hier pas om 13u en avondeten om 18.30.
    We doen haar nu s ochtends om 10 u naar bed en dan slaapt ze tot 12u. Om 13u gaan we lunchen en om 14.30 leggen we haar weer op bed. De eerste paar dagen sliep ze tot 16.30. Om half 7 zijn we gaan eten en rond 20u lag ze op bed. De ene keer sliep ze gelijk, de andere keer bleef ze wakker tot 21.30 om wel vervolgens de volgende ochtend tussen 6 en 7 wakker te worden..
    Nu wil ze de laatste dagen ook s middags niet meer slapen. Net heeft ze een uurtje op bed gelegen, maar dat was meer kletsen en op een gegeven moment was ze er klaar mee..

Nu weet ik dat het nu wel een andere situatie is, misschien slaapt ze slechter door de warmte oid rn thuis gaan we natuurlijk qua tijden weer naar een iets ander ritme, maar zou ze misschien toe zijn aan 1 slaapje?

Ik vraag me echter wel af hoe ik dat aan moet pakken, want om 10u gaat ze direct slapen, dus vraag me af of ze het volhoudt tot half 12..
    Echter is ze nu sinds 12uur wakker en dat houd ze ook redelijk vol tot ze om 20u naar bed gaat..
    Als we straks weer thuis zijn, gaat ze s avonds weer tussen 18.30 en 19u naar bed..

Maar is het niet veel te lang qua tijd dat ze wakker is? Is best een lange ruk van 12 tot 20u... Kan ze niet oververmoeid worden?
    Haar zus is 3 en dat is zo'n slaapkop. Die tukt gerust nog 2,5u in de middag..

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hier is het wisselend. Hij slaapt hier standaard van 20.30 tot 8.30.
    Als we 1 slaapje aanhouden gaat hij tussen 14.30 en 15.00 naar bed en slaapt dan 1,5 tot 2 uur. Als we 2 slaapjes doen dan slaapt hij van 12.00 tot 13.00 en van 16.15 tot 17.30/17.45. Ik kijk per dag wat hij aangeeft. Als hij om 11.45 nog vrolijk rond kruipt en speelt dan besluit ik 1 slaap te doen, als hij rond die tijd al gaat wrijven in zijn ogen en heel rustig gaat zitten en om zich heen gaat zitten kijken dan besluit ik 2 slaapjes in te lassen.
    Succes ermee!! En fijne vakantie nog!

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook erg onregelmatig. Thuis meestal een slaapje van 1,5 a 2 uur na de lunch, maar soms ook al om 11u en dan om half 5 nog een klein uurtje.
    Op het kdv ligt ie meestal om 10.30 te slapen maar wil 's middags niet meer met een chagrijnig kind rond het avondeten als gevolg.

Dan inderdaad een kind wat heel moe is aan het einde van de dag, dan gaat ie of wat eerder naar bed 's avonds en anders haalt ie het de dag wel in, 's ochtends of overdag. Het is in ieder geval niet zo dat hi jer de volgende dag nog enorm last van heeft.

Hij is15 maanden trouwens. Zn zus ging met 11 maanden ineens over naar 1 slaapje, no problem.

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Pfff dat probleem heb ik ook gehad.
    Doordat ik mijn zoon 2 keer op een dag op bed legde, ging hij 's avonds pas rond 21u/21.30u weer naar bed. Eerder op bed leggen werkte gewoon niet, want hij was gewoon niet moe genoeg en dan werd de nacht een ramp.
    Ik ben toen overgegaan op 1 slaapje 's middags (dus rond 12/12.30u pas naar bed). In het begin was hij toch wel moe rond 10u. Ik heb dat toen een beetje proberen te overbruggen door wat met hem te gaan wandelen bijvoorbeeld. Uiteindelijk is het een stuk beter geworden. Hij slaapt nu dus in de middag gemiddeld 2 uurtjes en rond 20u gaat hij weer naar bed. Hij slaapt dan tot ongeveer 8.00u.
    Ik zeg: IDEAAL:))

5. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit er nu ook in:)
    Sinds gister ben ik 1 slaapje aan het proberen...
    Het is het begin vooral als ze wat moe worden afleiden of wandelen inderdaad en dan hoop ik dat het wat gaat wennen...
    Hij was een half uur aan het kletsen om daarna uurtje te slapen, dus vandaar dat ik de stap nu probeer te nemen....
    Best zwaar want ze gaan wat zeuren, maar denk na een of 2 weken zal het beter gaat...
    Mijn zoontje is wel iets ouder, 16 maanden....
    Succes, gewoon even uitproberen!

6. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Nou als we vd week weer thuis zijn van de vakantie, gaan we het echt maar proberen, 1 slaapje wat later op de dag. De laatste dagen gaat het hier zo rommelig. Van 10-12 slaapt ze prima, maar daarna wilt ze niet meer. Zojuist lag ze om 19.30 in bed en ze is zojuist pas in slaap gevallen (niet huilen; gewoon een beetje kletsen enzo). Het houdt wel in dat ze s ochtends rond 8u wakker word. Thuis gaat ze ook naar de creche en op die dagen moet ze er rond half 7 uit..
    En als ze zo lat in slaap is gevallen en tot 8u slaapt is ze echt om 10u weer moe..
    Ik verbaas me er echt alleen heel erg over dat ze van 12 tot 19.30 op is en er daarna nog eens 2u over doet om in slaap te vallen..
    Ze is verder op de dag vrolijk, dus lijkt me niet dat ze te weinig slaap krijgt, maar zo voelt het soms wel voor me..

Hopelijk gaat ze straks thuis weer wat normalere tijd s avonds slapen :)

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik denk eerder dat het door de vakantie komt en dat ze oververmoeid begint te raken. Mijn zoontje had dit ook. Eenmaal thuis heeft hij ruim twee weken ontzettend veel geslapen. Wij zijn op vakantie geweest toen hij 10 mnd was. Op dit moment slaapt hij nog steeds 2 keer.

Een vakantie is anders, ook voor die kleintjes.

Deel Deze Pagina