Slapen baby bijna acht maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by grasspriet84, Dec 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Hoi meiden,

Onze kleine man slaapt sinds een week ineens erg weinig voor zijn doen. Voorheen sliep hij in de ochtend 1,5 a 2 uur en in de middag ook 2 uur. Ik hield zijn wakkere tijd ongeveer aan en dit was meestal 2/2,5 uur.

Sinds een week slaapt hij in de ochtend een uur (soms twee) en pas in de namiddag ook een uur. Ik zie aan hem dat hij moe is, maar hij weigert om dan te slapen. Vanmiddag heb ik hem drie kwartier laten liggen (na vijf minuten naar boven knuffel en naar beneden, daarna tien minuten enz). Na drie kwartier lag hij nog steeds te brullen en heb ik hem er maar uitgehaald. Hij was vanaf 11:15 wakker en uiteindelijk ging hij om 16:00 een uurtje slapen en werd na een uur weer huilerig wakker.
    De nachten gaan gelukkig (nog) goed en slaapt van 19:00 tot 6:00.

Vandaag was hij ook enorm jengelig. Ik voelde wel een bobbeltje op zijn tandvlees en hij had een rood wangetje. Zou dit alles van tandjes komen?

Wat heeft hij toch? Snap er niets van. Ben zo bang dat als ik hem er uiteindelijk uithaal dat hij eraan gaat wennen en zo 'zijn zin krijgt'. Als kindjes heel erg jong zijn kunnen ze dit niet, maar ZL is nu op een leeftijd dat hij het wel in de gaten krijgt toch?

2. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Niemand een tip of herkenning?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Misschien is hij een nieuw ritme aan het zoeken?
    Is hier nl. Wel het geval.
    Slaapjes worden ook iets korter. En wakkere tijd dus langer.

1x heeft ze haar ochtendslaap gewoon overgeslagen.
    Toen werd ze s avonds erg verkouden. Zat dus wat te rommelen.

Kunnen ook inderdaad tandjes zijn.
    Anders even het tandvlees insmeren voor het slapen gaan.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier ging hij met 7,5 maand over naar twee slaapjes, dus zou best kunnen dat hij een nieuw schema aan het zoeken is.
    Heb je net alles op de rit voor jezelf, kun je weer opnieuw beginnen. Maak je er niet te druk om, probeer hem te volgen, ooit wordt het vast beter.

5. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Dank jullie wel 😊

Hij is al over naar twee slaapjes. Hij sliep eerst van 9-10, 12-14 en van 16-17. Nu slaapt hij van 10-11:30 en (gisteren dus) van 16-17.

Een nieuw ritme zoeken zou idd kunnen. Tjonge denk je net een ritme te hebben ontdekt 🙄😂

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    wat slaapt hij weinig. ;)

hoe gaat het nu?

7. anglca

anglca Actief lid

Oct 14, 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ons dochtertje is nu 6,5 maand en haar slapen was behoorlijk hopeloos. Zij sliep overdag gewoon nietin haar bedje, alleen maar hazenslaapjes in de box. Maar ons dochtertje slaapt nu van 19.30 tot 8.00 uur (met een fles om 6.30/7.00 uur) vervolgens krijgt ze om 12.30 uur een fles en gaat ze haar bedje in. Dit gaat nu iets langer dan een week zo, ze slaapt nu steeds tussen de 1 en 2,5 uur. Veel meer slaapt onze kleine dus ook niet.

Ooh maar ze is wel behoorlijk lastig op het moment. Ik dacht eerst: ja hoor nog een tandje. Maar wat blijkt: ze heeft haar 6 maanden sprong. Ik heb gelexen dat er rond de 8 maanden ook een sprong is. Wellicht heeft je zoontje daar last van?

8. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Sinds twee dagen slaapt hij weer'normaal'. Hij slaapt van 9:30-11:30 en van 14:30 tot ongeveer 16:00/16:30. Hierna om 19:00 de nacht in tot 6 a 7 uur.

Heb idd ook gelezen over dat sprongetje, maar nu is hij weer een paar dagen supervrolijk, ontzettend actief en (vr)eet als een malle.

Heel apart allemaal 😂

9. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik zie trouwens twee bobbels zitten in zijn onderkaak, maar hij lijkt er niet zoveel last van te hebben. Nu smeer ik trouwens wel preventief van die gel op zijn kaken.
    Ik vind het sowieso heel lastig beoordelen of ZL pijn heeft. Hij heeft denk ik een hoge pijngrens. Na zijn operatie heeft hij geen kik gegeven, zelfs met spoelen en verzorgen van de wond niet. Hij stoot regelmatig zijn hoofd best hard en je hoort hem niet. Nu is het plekje weer terug (abces) en hij zal opnieuw geopereerd moeten worden, maar ook nu merk je niets aan hem.

Natuurlijk zie ik de voordelen, want hij is geen pieperd. Alleen vind ik het wel lastig beoordelen of hij echt ergens last van heeft en wanneer er echt iets aan de hand is. Maar goed, dat is een ander onderwerp ;)

Share This Page