Ik blijf het lastig vinden. Mjjn zoon is 11 maanden en eet zijn fruit in stukjes. Op zich wel makkelijk, maar daardoor zijn bepaalde fruitsoorten die lastiger of niét te eten zijn voor hem. Appel is vrij hard en daardoor niet goed eetbaar. Mandarijn vond hij vies. Sinaasappel zou ik kunnen uitpersen en hem laten drinken. Het zomerfruit vind jij erg lekker, maar ja nog even en dat is niet meer te krijgen of peperduur. Banaan krijgt hij bijna niet omdat hij moeite heeft met zijn ontlasting. Hij zit al een paar maanden aan de lactulose. Wie heeft tips wat ik hem kan geven?
Vindt hij die kleine mandarijntjes ook vies? Die zijn nu zo lekker zoet, dus mss nogmaals proberen? Anders misschien druiven? Als je je zorgen maakt over de ontlasting, kun je de velletjes eraf halen.
Met 11 maanden gaf ik eigenlijk gewoon alles. Zoontje reageerde nooit ergens op dus hield niet echt rekening meer met de leeftijd in dat geval. Hier kreeg hij toen ook alleen nog zacht fruit en geen banaan, gaf het volgende geloof ik: - peer - kiwi - aardbeien - pruimen - mango - druiven (in kwartjes gesneden) Verder maakte ik ook wel eens een smoothie of perste inderdaad een sinaasappel uit. Werkte vaak ook gelijk goed voor de ontlasting, is hier ook lang een aandachtspuntje geweest. Hij krijgt hier pas sinds een half jaar banaan en vind het pas sinds een paar maandjes ook echt lekker, maar het heeft nu geen invloed meer op z'n ontlasting. Oh ja fruit met velletjes hoeft hij hier nu (ruim 2) nog steeds niet.
Hier ook alle soorten fruit. Als peer rijp is is het lekker zacht, en in de winter ook nog betaalbaar. Mijn dochter eet ook alles in stukjes, maar inderdaad appel is een lastige. Ik heb het de laatste keer geraspt, en dit pakte ze ook zelf met haar handjes, en ik mocht ook helpen om te geven. Of ik geef de appel in dunne schijven, dit gaat ene keer goed andere keer niet. Mango is hier ook favoriet, wel wat duurder, maar in de winter dezelfde prijs als zomers. Af en toe een halve avocado. Misschien af en toe fruit uit de vriezer, bijvoorbeeld ananas of aarbei. Kan je makkelijk in porties ontdooen. Druiven zijn hier ook favoriet, wel in lengte halveren.
Ik moet denk ik de mandarijnen nog maar eens proberen. Want de mandarijnen die ik nu heb zijn van die zure krengen. Die niet ik ook niet. Druiven vind hij idd ook lekker.
Ik kook appel een paar minuten tot het zacht is. Een rijpe peer moet makkelijk kunnen, eet mijn dochter al vanaf 6 mnd. Verder krijgt zij: banaan, mango, meloen, perzik, nectarine, avocado, mineola ( hoe schrijf je dat?!) en mandarijn.