wanneer wat anders dan bv?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ilseroc, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Hoi Eveline,

Sem is nu bijna 12 weken en ik vroeg me af wanneer ik hem een fruithapje oid mag geven?
    Er wordt geadviseerd vanaf 6 maanden maar ik had het er met mijn moeder over en die vertelde dat mijn zus en ik vanaf 3 maanden al een halve liga kregen (wel fijngemalen!) en af en toe een fruithapje, dit was zo door de dokter voorgeschreven toendertijd.

Waarom wordt de grens van 6 maanden aangehouden?

groetjes Ilse

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Ilse,

6 maanden wordt in ieder geval aangerade voor kindjes die een verhoogde kans hebben op een allergie. Je kindje heeft het voor de voedingsstoffen de eerste 6 maanden niet nodig. Sommige kindjes zijn eerder toe aan bijvoeding dan andere kindjes.
    Belangrijk is wel om te wachten tot je kindje 4 maanden is, dan zijn de darmpjes beter in staat om de bijvoeding te verwerken.

Groeten Eveline

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Hoi Evelien,

Dank je wel voor je snelle antwoord :D
    We wachten er ook nog maar even mee dan.

Ik heb nog wel een ander vraagje, vriendlief en ik hebben net gesproken over de voeding en we vroegen ons af of het een idee om de voeding die we om 19.00 geven een papfles te geven.
    Ik geef afgekolfde melk en niet meer via de borst dus via een flesje drinken is Sem gewend.
    Misschien slaapt hij dan wat langer door 's nachts of heeft dat geen nut?
    Als het wel nut heeft wat moeten we hem dan geven? Kun jij ons daar in adviseren?

groetjes Ilse

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Ilse,

vanaf 4 maanden kunnen de darmen van je kindje ook rijstebloem verteren, daar kun je dan mee starten. Eerder helaas nog niet.

Groeten eveline

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Hoi Evelien,

Dat is duidelijk! We wachten er dan ook nog maar even mee ;)

Dank voor je antwoord! :D

groetjes Ilse

Share This Page