Nutrilon 4 te vroeg gebruiken

Discussie in 'Voeding' gestart door Yaraa, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Goedemorgen allemaal,

Mijn dochtertje is de 20e 11 maandjes oud. Ze kreeg tot eergisteren Nutrilon standaard nr 3 (10 t/m 12 maanden). Ze zou als ze 12 maanden oud is Nutrilon standaard nr 4 krijgen (Dreumes melk vanaf 12 maanden).

Maar aangezien alle schrappen van Nutrilon in meerdere winkels leeg waren, en ik nergens dus numero 3 kon kopen :x was ik genoodzaakt om Nutrilon nr 4 te geven aan haar (deze had ik toevallig thuis liggen).

Ik vraag me toch echt af of het niet erg is dat ze nu al aan numero 4 zit? Want ik denk dat ja, ze hebben niks voor niks nummer 3 van 10 t/m 12 maanden oud. Anders was nr 2 wel tot 12 maanden gegaan.
    Volgen jullie me nog? :)

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik snap sowieso niet waarom er zoveel verschillende nummertjes bestaan. Ik weet wel dat er in nummertje 3 meer suiker zit dan in nummertje 2? Verder zou ik niet weten wat het verschil is. Dus zie geen probleem in nummer 4 gebruiken met 10 maanden.

Vanaf 10 maanden mag je dochter ook gewone koemelk trouwens. Ben je van alle nummertjes af :)

3. adi

adi Niet meer actief

Stap gewoon over op gewone melk joh, als je dochter geen groeiachterstand heeft, heeft ze al de ie nummers helemaal niet nodig.
    volle koemelk bevat meer voedingsstoffen als nutrilon nr4, en veel minder suiker. Daarnaast smaakt het naar melk, en niet naar vanille.

4. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bedankt voor de reacties!
    Koemelk? Om eerlijk te zijn kom ik net kijken en het is mijn eerste kindje. Heb er niet zo erg veel verstand van.
    Dus ik kan de 2 flesvoedingen gewoon vervangen door koemelk? Warm of koud? Halfvol of vol? en hoeveel? :)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zou idd ook gewone melk geven, ik heb sam vanaf een maand of 11 halfvolle melk gegeven. s'morgens een bordje pap, denk ongeveer 200 cc melk en s'avonds voor het slapen een fles van ongeveer 150-180 cc melk, melk voor de pap en fles waren beide warm.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter is even oud, en ik heb ook Nutrilon 4 gekocht zaterdag omdat 1 t/m 3 overal op was. Als dit pak leeg is ga ik over op koemelk, ik ben die zoektocht naar Nutrilon zat. Lees even mee hoe het dan gaat met koud/warm enzo.

7. adi

adi Niet meer actief

warm of koud bepaalt jouw kindje, elk kind heeft zijn voorkeur.
    wij geven volle koemelk omdat kinderen vetten en bouwstoffen nodig hebben om te groeien. Maat halfvolle kan ook.

Deel Deze Pagina