Rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door Huub01, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huub01

Huub01 Lid

17 jan 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb even een vraagje..
    Mijn zoontje 16 weken eet de laatste tijd erg goed! 180+6.. Hij krijgt 3 schepjes forte en 3 standaard overdag. De voeding van 19.00 en 23.00 volledig forte. Hij red t alleen niet om de nacht goed door te slapen. Hij wordt rond half 6 wakker en heeft erge trek! Kan t rekken tot max 06.30.
    Ik vraag me af ik mss wat rijstebloem door de fles van 23.00 uur kan doen?
    Hij krijgt dus al volledige forte vind t een beetje eng on daar rijstebloem door te geven. Ben bang dat hij te vol raakt en mss buikpijn krijgt. Maar vind slaap ook erg belangrijk!
    Wie heeft ervaring of kan tips geven?!

Gr Danielle

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou rijstebloem ook niet mengen met Forte-voeding. Bovendien schreef jij laatst dat je zoontje zulke krampen en obstipatie had? Rijstebloem maakt dat alleen maar erger, het stopt.

Om 6 uur wakker worden is volgens mij een prima tijd. Ik zou hem dan gewoon een flesje geven en misschien je dag iets anders inrichten zodat je niet over de max gaat. En als je eens over de max gaat is dat ook niet erg, als het maar niet structureel is.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Waarom zou je rekken en gewoon de ochtendvoeding geven om 6u? Ik doe niet anders, mijn dochter wordt standaard om 6u wakker.

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 uur is toch prachtig! Hier wekenlang gestart rond 5 uur.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dan zou ik eerst volledig op forte overgaan. Als hij overdag meer verzadigd raakt kan hij de dag misschien ook beter door.

Maar hier wisselde die ochtendtijd van een paar dagen 8 uur, tot een paar dagen 5 uur (gaap)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vindt het ook een mooie tijd!
    Zeker als ie dan vanaf 23u heeft geslapen...
    Voor baby's is dat namelijk gewoon doorslapen!!
    Zou ook gewoon de eerste fles geven op die tijd en zeker geen rijstebloem toevoegen als je kindje al last heeft van krampen en obstipatie.

Hier kwam ze op die leeftijd tot 1 jaar ook tussen 6-7u, dan kreeg ze BV of later een fles en ging dan gewoon weer naar bed...
    De dag met voedingen begon altijd gewoon op het moment dat ze zich 's morgens meldde. De ene keer was dat om 6u en de andere keer om 8u (en alles wat er tussen zat!)...

Overigens ook grote kans dat je kindje zich 's nachts nog vaker gaat melden en alleen maar onrustiger wordt van rijstebloem!

7. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    Hoi danielle,

Mijn zoontje krijgt vanaf 14 weken een rijstebloem papje (CB arts vond dit prima). Ik maak dit gewoon met forte voeding en dat gaat prima. Ik geef het papje rond 19.00 met een lepel en rond 22.00 z'n laatste flesje. Mijn zoontje heeft er nooit obstipatie van gehad of krampen. Ik heb in het begin ook forte gemengd gegeven met standaard en durfde niet goed helemaal over te stappen. Dit heb ik op een gegeven moment wel gedaan, omdat volledige forte het beste resultaat zou geven (werd gezegd) aangezien mijn zoontje erg hongerig was. Dit was ook een goede keuze, want hij doet het er prima op en kon langer tussen de voedingen laten. Mijn zoontje drinkt rijstebloem echter niet uit de fles, want dan wordt hij boos als het niet snel genoeg gaat. Met de lepel ging het meteen al goed bij hem en hapte het er mooi af. Mijn advies is gewoon proberen en kijk hoe je kindje er op reageerd. Iedereen heeft natuurlijk eigen ervaring en een mening over rijstebloem, maar het is toch een kwestie van kijken wat er bij jou kindje past en alleen jij als moeder weet dat.

groetjes Linda

Deel Deze Pagina