Hoi Meiden, Even een praktische vraag. Sinds deze week is beeb over op gewone melk i.v.m. poeder/opvolgmelk. Hoe doen jullie dit als je onderweg bent of op vakantie? Met poedermelk nam ik een thermosfles met gekookt water mee en poeder en klaar! Maar hoe werkt dat met verse melk? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Toen we op gewone melk over gingen dronk dochter alleen nog `s morgens en `s avonds melk. `s morgens neem ik het zo mee in een fles. `s Avonds ook en zette ik het op visite in de koelkast of liet ik de visite melk halen ( ouders hoor!). Op vakantie kopen we houdbare melk en zetten dat in de koelkast. Dochter lust alleen warme melk.
Je kan idd van die kleine pakjes campina melk kopen, zit een rietje bij maar dat kan je natuurlijk ook in een bekertje doen. Als wij onderweg zijn krijgt ze gewoon water, ze drinkt 'smorgens melk en krijgt 'savonds vaak nog kwark ofzo, en anders het bekertje melk 'savonds geven, maar een dagje wat minder melk is niet zo erg (vind ik dan). Op vakantie verkopen ze ook overal wel melk dus dat moet geen probleem zijn denk ik. En anders voor de vakantie van thuis af houdbare melk meenemen.
Voor die enkele keer heb ik kant en klaar pakjes Nutrilon 3. En als we in een horeca gelegenheid zijn, vraag ik gewoon om (volle) melk met een rietje
Ja vragen bij restaurant of meenemen in de tuitbeker, of gewoon wat anders drinken, water. Heb er nooit bij stilgestaan. Als ik het had, was het goed en anders wat anders. Krijgt hij thuis wat melk.
Bedankt voor jullie reacties! Het verschil is denk ik dat melk steeds minder 'voeding' wordt en meer 'vocht', en natuurlijk belangrijk voor botten etc. Hierdoor kun je een beetje schuiven en hoeft het niet perse tussen de middag als dat even niet lukt. Maar die kleine houdbare pakjes zijn natuurlijk ook handig!
Is trouwens WEL een manier om eens yoghurt te maken als je wilt: warme melk met yoghurtcultuur in een thermos...maar dat is off topic...