Bij afwijkende aantallen cc, hoe klaarmaken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Caithlin79, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als jullie kindjes een hoeveelheid drinken die niet precies past bij het aantal afgestreken schepjes, hoe maken jullie dat dan klaar?

Yasmine drinkt nu ongeveer 80/85 cc per keer en ik vind het zo zonde om iedere keer 3 schepjes te gebruiken en dus zo'n 20 cc weg te gooien.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Toch doe ik dat zo ;) Ik maak dan dus 90+3 schepjes en bied dit aan. Wat overblijft gooi ik weg.

3. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik gooi het inderdaad ook weg..

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ook. Halve schepjes lukt niet en de verhouding moet wel goed zijn, want anders kan je kindje er last van krijgen.

Snap dat je het zonde vindt, maar het is toch beter de fles gewoon volgens de aanwijzingen op de verpakking klaar te maken.

5. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Ik maak Tara haar flessen inderdaad ook op deze manier klaar. Ik maak voor haar 150cc klaar. Dus 150cc water + 5 schepjes (165cc voeding). Hiervan gooi ik 15cc weg. Ze drinkt absoluut niet meer dan 150cc. De verhouding van de voeding moet inderdaad goed blijven.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja idd... De verhoudingen zijn heel belangrijk!
    Gewoon de rest weggooien!

7. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mss een idee, maar ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik zie ook vaak topic op het forum van voeding voor de hele dag.

Wat ik heb begrepen kun je bij sommige merk voedingen, voedingen klaarmaken voor de hele dag. Ik neem aan dat je dan dus daarna wel de hoeveelheid kunt nemen die nodig hebt voor die ene keer?

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon 3 schepjes doen, want stel voor dat je baby in een groeispurt zit en meer wil drinken, dan heb je niet echt in de gaten dat je baby nog honger heeft (behoefte heeft voor nog meer voeding).

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik hou het idd ook bij wat meer net als jullie.
    Merk ook wel dat ze soms iets meer drinken en de andere keer weer iets minder dus helemaal precies zal het ook niet uitkomen!

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik maak dan gewoon een grotere fles en kijk wat hij kan drinken... lust hij die extra 10 of 15 cc dan krijgt hij die gewoon..laat hij ze staan , dan is dat ook geen probleem..
    Dus gewoon aanbieden en kijken wat ze drinkt!

10. sim

sim Niet meer actief

mijn schoonzusje heeft ook een tweeling, zij maakt één fles die ze over twee kan verdelen, misschien een idee? ik zou het niet voor de hele dag klaar maken..

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nou ik ben blij dat ik jullie tip van iets meer erin heb gevolgd want die flessen gaan bijna standaard helemaal op, wat een hongerlappen!

Ik ben idd ook niet van plan om over de hele dag klaar te maken. Dan is het voor 2 wel erg veel en ik vind het in de magnetron doen nog meer moeite dan het per keer gewoon ff in het flesje te scheppen.

12. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi, Ik maak voeding voor de hele dag in een grote kan met een dichte deksel en met afgekoeld gekookt water.. Dit gaat super, als ik weet dat ze veel zal drinken kan ik er meer in doen en na de fruit hap drinkt ze minder dus doe ik minder in de fles...
    Succes

Deel Deze Pagina