Over op kruidvat melkpoeder

Discussie in 'Voeding' gestart door Kalush, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik begrijp uit je stukje het volgende: de kinderen die naar het kinderdagverblijf gaan, kregen allemaal kruitvat of Friso voeding, ongeacht welke voeding er thuis werd gebruikt?

Ik werk ook op een kinderdagverblijf en wij bieden 2 verschillende soorten voeding aan: Die soorten die op dat moment door de meeste kids in gebruik zijn. Dat kan varieren van bijvoorbeeld Friso en nutrilon, tot simulac en NAN. Kinderen die een andere voeding gebruiken dan wij op dat moment in ons assortiment hebben zitten, zijn helaas genoodzaakt om hun voeding van thuis mee te nemen. Je kunt een kindje wat thuis Friso gebruikt, natuurlijk niet ineens op de similac zetten.

Nu begrijp ik uit jou stukje dat wat ik hier boven beschrijf, op 'jullie' kinderdagverblijf wel gebeurd. Zou dat misschien de reden zijn van de reactie op desbetreffende voeding?

2. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    precies... daarom ben ik toch maar niet overgestapt van mn oude vertrouwde friso...

(trouwens de friso is bij c1000 wel 6,75 en bij andere winkel iets in de 7 euro...raar maar waar)

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bijna goed, het kinderdagverblijf heeft standaard Nutrilon en Friso, ouders die een andere smaak melk hebben moeten de voeding dan ook zelf meegeven. Voor de service hadden ze ook kruidvat aangeschaft voor de ouders die dat gebruiken, en dan hoefden ze het niet meer mee te nemen van huis.
    Toen zagen ze dat de kruitvat beebs anders reageerden dan de friso beebs. Vandaar het besluit om weer met kruidvat te stoppen. Als een ouder wel kruidvat wil blijven geven, dan moeten ze dat dus weer van huis meenemen.

Maar goed, kinderopvang waar je geen voeding hoeft mee te geven is inmiddels ook schaars.

Groet van Kiki

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Sweetangel: Je bedoelt Kruidvat voeding comfort toch?ihihi

Ik gebruik ook de kruidvat.. gaat prima.. heel tevreden over!

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee susanne hihi ik reageerde op Inky. Gewoon in het algemeen of je met dezelfde voeding doorkan gaan van nr 1 naar nr 2 ;)

6. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Sinds een paar dagen geef ik Lynn de comfort van het kruidvat en dit gaat prima. Ze vindt het niet anders smaken en spuugt er ook niet van. Poepen doet ze ook nog steeds als de beste dus het is prima voeding.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun krijgt de kruitvatvoeding nu een aantal weken en het gaat prima :)
    op het kdv krijgt hij gewoon nutrilon....hij gaat 1 dag per week dus 2 flessen...meneer heeft er geen problemen mee dat hij 2 merken eet...alles komt er weer normaal uit!

8. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    brandon krijgt nu gewone melk maar hij kreeg eerst ook altijd kruidvat voeding het ging super hier

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    indy heeft gisteren haar eerst fles gehad om 4 uur...die ging er niet echt geweldig in, maar vandaag heeft ze 'm bijna helemaal opgedronken en ook (nog) niet gespuugd. Bij mij zeiden op het CB ook dat kruidvatvoeding goed is.

10. sim

sim Niet meer actief

smaakt ie ook anders, ik weet niet of jullie de melk ook proeven, ik wel altijd. misschien proeft ie wel anders dat ie het niet herkend ofzo.

vind trouwens de nurilon echt vies, weezoetig ofzo, doe mij maar het romige frisosmaakje 8)

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    JA hij smaakt wel wat anders...Teun had het niet door maar wij wel :)

want ja als je op je pols voelt of d efles niet te heet is lik je het er toch van af...en toen proefde we dat het wat zoeter was...niet zo papierachtig...

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ik ben ook over op deze voeding. Heb wel het idee dat ze het minder lekker vind.
    Ze is niet zo gulzig als anders.
    Maar misschien moeten we er even aan wennen.

Groetjes Kalush

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook kruidvatvoeding geprobeerd maar Wessel vind het niet te eten en drinkt het dus echt niet,ja alleen als hij super honger heeft neemt hij een paar slokken,dus wij zijn snel weer over gegaan op de oude vertrouwde Nestle NAN.

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het nu verloopt met de voeding? laat even weten.
    groetjes esther

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Gaat hier heel goed hoor. Het was even wennen voor haar maar nu drinkt ze alles smakelijk op.. Geen problemen.
    Heb ook niet het idee dat de darmen er last van hebben gehad. Of dat haar lichaampje er vreemd op reageerde..

Groetjes Kalush

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Hier ook prima geen probleem...meneer was een kilo in 1 maand aangekomen dus dat zit wel goed en drinkt nu nog maar 4 flessen de laatste dan met nutrix......

Deel Deze Pagina