Mijn zoon van twee en een halve week oud drinkt heel erg inhalig. In het begin was het gewoon snel drinken. Gewone flesjes had hij binnen 5 minuten op (hij heeft een erg sterk zuigreflex), daarom zijn we overgestapt naar Dr, Browns en het rietjessysteem werk goed, want hij doet er nu zeker een kwartier over. Maar sinds een week drinkt hij naast inhalig ook erg schielijk. Hij zuigt bij iedere slok heel veel lucht naar binnen. Ik moet hem daarom elke paar minuten laten boeren omdat de lucht anders zo dwars zit dat hij niet meer kan drinken. Ook laat hij veel windjes. Gevolg is ook nog enorme darmkrampen. Door al dat lucht happen is hij soms zo overstuur dat hij even stopt met ademen. Ook maakt hij tijdens het flesje drinken een klakkend geluid met zijn tong. Ik heb dit met zowel de huisarts als het consultatiebureau overlegd en die zeggen "niets aan te doen, gaat vanzelf wel over na de 3e maand" en "sommige baby's zijn nu eenmaal zo". Ik wil me er toch niet zo maar bij neerleggen want ik wil zijn pijn een beetje verlichten. Nu heb ik zitten zoeken op internet en veel van deze symptomen komen overeen met spruw. Alleen hij heeft geen witte waas over zijn tong. ZIjn gehemelte is wel wat wit en op zijn tandvlees zitten een paar plekjes (lijken op kleine aftjes). Naast bovenstaande onrustige gedrag, maait hij ook continue met zijn armpjes en grijpt tijdens het voeden zijn wangetjes stevig beet (nageltjes staan er in). Ik vind het alleen raar dat zowel huisarts als CB dit niet suggereren. Wat denkt u, kan dit te maken hebben met spruw of is het 'normaal' babygedrag tijdens het voeden?
Hallo, De symtomen van je kindje kunnen eventueel te maken hebben met spruw. Misschien kun je deze vraag nog even stellen aan de kraamverpleegkundige op dit forum voor verdere tips. Groetjes Eveline