Over op schema KDV?

Discussion in 'Voeding' started by Yil, Jul 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid is bijna 1 jaar en gaat binnenkort naar de dreumesgroep op het KDV. Hier hanteren ze een ander voedingsschema als dat wij thuis doen. Omdat ik toch al een beetje aan het tobben ben over het aantal flessen twijfel ik of ik hun schema maar moet gaan volgen.
    Wij doen het nu nog zo:

8:00
    Fles 200cc incl fijne granen pap
    Ze laat hier vaak 50cc van staan en wil dan graag nog een paar stukjes brood (ziet ze mamma ook eten ;) )

12:00
    1 boterham met wat diksap

14:00
    Fruit en wat diksap

16:00
    Fles 200cc

18:00
    Groenten, vlees, aardappelen/rijst/pasta, wat slokjes water en soms nog wat yoghurt als ze trek heeft

19:45
    Fles 200cc incl rijstebloem (vind ze nog steeds erg lekker :))

Schema dat ze hanteren op het KDV vanaf de dreumesgroep:
    9:30
    Fruit en diksap

11:30
    Boterham en flesje melk

14:30
    Koekje en diksap

16:30
    Koekje en diksap

Dit is dus behoorlijk anders dan thuis.
    Wat vinden jullie? Overstappen op het KDV schema? En welke fles zouden jullie laten vallen als ik me aan mijn eigen schema hou, die van 16:00 of die van 19:45?

Bedankt voor het meedenken :D

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi ,

ik vind dat een raar schema

hier op kdv is het

11 u groente
    tussen 14 en 16 u fruit

tussendoor al is een koekje en drinken.

voor de rest geef ik flessen en yoghurt. ze wil niks wat te maken heeft met brood. zelfs geen pannekoeken en van koeken lust ze alleen speculaas.

gr

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Zelf ben ik toen overgegaan op het schema van het kdv. Dat leek me voor mijn dochtertje wel zo prettig. Het schema is trouwens hetzelfde als van jouw kdv.