Over op schema KDV?

Discussion in 'Voeding' started by Yil, Jul 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Nou thuis krijgt ze hem om 16:00 en dat vind ik zelf een prettigere tijd. Bij de lunch krijgt ze hier sap. Op het kdv geven ze dus melk bij de boterham.
    Ik vind de verdeling van flessen prettiger als ze hem om 16:00 krijgt.

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou gewoon thuis ook bij de lunch melk geven.

Dan is de verdeling ontbijt, lunch, avond. Lijkt mij beter.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Dat maakt op die leeftijd toch niet meer uit??
    Zou het logischer vinden om de melk bij de boterham te geven en dan 's middags wat sap (of water/ thee)...
    Ze is bijna 1 jaar, dus melk is écht geen voeding meer.

Hier had ze vanaf 1 jaar 's morgens bij de boterham een beker melk en 's avonds voor het naar bed gaan een beker melk. Tussen de middag bij de boterham kreeg ze water of thee....
    Toen ze die beker melk voor het slapen gaan niet meer kreeg hebben we die verschoven naar de lunch.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat hebben wij ook gedaan in het begin maar nu krijgt ze gewoon 3x 100 cc melk ongeveer, ontbijt, lunch en voor het slapen gaan..

Tenzij ze 's ochtends pap of muesli krijgt dan slaan we de beker tussen de middag over...

5. Bri

Bri Niet meer actief

Op zich kun je best met verschillende schema's werken. Wat hier wel goed werkte, was één dagschema qua slaaptijden. Dus thuis en op het kdv om dezelfde tijd naar bed. En hoe je dan de tussendoortjes invult (fruit, yoghurt, cracker) maakt niet uit.

Ik vind alleen wel dat jouw kdv te vaak sap geeft. Wij hielden aan 1 x sap bij een tussendoortje (fruit of cracker), melk bij de boterham, en voor de rest water. Zo doen we dat nog steeds, alleen mogen ze dan bij het avondeten ook nog een keer sap als ze dat willen.

6. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    We hebben dit weekend voor het eerst melk bij de boterham gegeven en dus niet meer om 16.00 uur. Het ging prima en heb niet gemerkt dat ze het vervelend vond. Dat houden wij er dus maar in!

Op het KDV slaapt ze een heel stuk minder dan thuis, altijd al zo geweest en dezelfde slaaptijden hanteren gaat daarom niet lukken. Hebben we wel geprobeerd, maar heefy absoluut geen zin. Verder krijgt ze diksap op het KDV omdat wij dat aangegeven hebben. Er zit geen suiker in in tegenstelling tot andere limonades als Roosvicee. Thee vindt ze niet lekker en water drinkt ze prima. Misschien dat we (nu ze nog een keerr extra drinken gaat krijgen) wel aangeven dat ze een keer water geven ipv diksap.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    #27 Damay77, Jul 9, 2012
    Last edited: Jul 9, 2012
    hier heeft het KDV hetzelfde schema als TS.

maar anders als thuis. ben me dus ook niet aan gaan passen aan het KDV en dat gaat prima.
    waarom zou dat perse moeten??
    ze krijgt hier niet standaard fruit en koekje op een vast tijdstip.
    kind past zich hier goed aan aan. ik houd niet van schema's. heb altijd het idee dat je hier alleen maar zeikerige kinderen van krijgt. als er iets anders gaat dan anders dan zijn ze over de zeik.
    en je gaat zelf ook op de klok leven. nee, lekker kind aan laten geven en zelf een beetje globaal aan de tijd houden.

Share This Page