Vraagje: Zoontje van 13 weken oud weegt 6200gr. Drinkt 165cc van 5 flessen. (07:00-11:00-15:00-19:00-23:00) Voor z'n laatste flesje moeten we hem wakker maken omdat hij rond 21:00 in een diepe slaap valt. Moeten we deze fles weg laten of de tijden veranderen? Wanneer gaat de avond fles eraf??
Dat gebeurde bij ons zoontje ook op die leeftijd. Toen hebben we hem op een gegeven moment laten slapen en sliep hij door tot 7.00u. Wel hebben we de fles toen opgehoogd naar 4 x 180/6. Het cb zei dat het niet erg was dat die laatste fles verviel, als hij maar wel uit zichzelf wakker werd 's ochtends en dan ook goed helder was. Mocht dit niet zo zijn, dan moesten we die van 23.00 weer gaan geven want dan was zijn bloedsuikerspiegel te ver gedaald. Dit is nooit gebeurt en sindsdien slaapt hij altijd van +- 20.30 tot +- 07.00.
Ja ik geef rond 19.00 de laatste fles. Soms een kwartier eerder, en uiterlijk 19.45 (ligt er maar net aan hoe de dag verloopt). Hij wordt standaard 12 uren na de laatste voeding wakker
Hier ging die fles er ook rond 12 weken vanaf. Dat ging gewoon vanzelf eigenlijk. Ik moest zl ook wakker maken voor die fles en hij dronk er steeds minder van. Dus toen geprobeerd om hem niet wakker te maken. Toen sliep hij gewoon door tot 6 uur en de volgende dag tot 7 uur.
Kan je niet iedere dag een kwartiertje eerder de laatste fles geven? Als het goed is drinkt hij dan ook steeds minder, omdat de tijd tussen de voedingen minder wordt.
Ik zal het eens gaan proberen. Als ik over paar weken weer moet werken krijgt hij sowieso de eerste fles al om 6:30 Dan zou hij de volgende tijden hebben: 10:30-14:30-18:30-(10:30) Het fijnste is als hij om 19:30/20:00 de laatste zou krijgen. Misschien straks met 4 maanden het fruit hapje toevoegen om de tijd te rekken?? Is maar een idee
Ik heb de fles van 23.00 ook gewoon laten vervallen. Moest zoon ook altijd wekken en ging steeds minder drinken! Eerste en laatste fles zijn nu 180 + 6 en 2e en 3e fles 150 + 5.. Hij krijgt laatste fles rond 19.00 ligt er rond 19.30 in en slaapt dan 12 uur(moet hem dan vaak nog wakker maken) dus eerste fles 7.30.. Vanmorgen meldde hij zichzelf toevallig om 7.10
Wij zijn er nu pas mee bezig. Zoontje is 5,5 maand. Drinkt om 23.00u nog steeds een hele fles van 200ml leeg, maar is ook tevreden als we wat minder aanbieden. Als we hem geen fles geven om 23.00u, wordt hij om 4.30u wakker en dat is wel erg vroeg. We zijn nu weer aan het proberen of we kunnen afbouwen. Gisteravond 160ml gegeven en hij werd vanmorgen fijn om 6.40u wakker. Vanavond dus weer hetzelfde
Hier hetzelfde sinds paar weken moesten we d'r steeds wakker maken voor de 23:00 fles. Toen ik d'r van de week had gewogen en ze naar blijkt al 7kg weegt heb ik die fles maar eens gelaten om te kijken wat ze zou doen en het gaat gelukkig goed! Op het cb hadden ze me geadviseerd om het gewoon eens te proberen. Ik geef wel de laatste fles nu om 20:00 (alle flessen 180+6) en dan slaapt ze klokje rond tot 07:30h)
Hier vandaag voor het eerst 5flessen. De 23.00fles was er bij ons al snel af omdat we yoshua wakker moesten maken uit zn diepe slaap en dan was het snachts prut. Ben wel benieuwd hoe hij het vannacht gaat doen. vandaag krijgt ie om 6.00, 10.00, 13.15, 17.00, 20.30. Hij krijgt dan 150+5. Was het 3x 120+4 en 3x 150+5 maar hij dronk nooit alle flessen leeg. Hij kwam meestal rond de 730cc per 24uur. Vandaag komt ie (als de laatste fles leeg gaat) op 650cc want hij heeft wederom niet alles gedronken. Snap het niet zo goed.
Hier is die laatste fles er ook afgegaan met 3 maand. Ik heb het 2 dagen helemaal los gelaten en haar laten komen voor de flessen. Ze laat er vanaf toen ongeveer 4 tot 4.5 uur tussen. rond 7 uur de eerste en 8 uur de laatste. Wel ook meteen opgehoogd naar 180/ 6. Vanaf toen ging ze ook heel goed slapen. Overdag en snachts.
Hoe krijgen jullie dat allemaal voor elkaar? Hier met 8 maanden nog steeds een late avondfles en zelfs een heel klein flesje rond 5;00 uur. Hebben hier een hongerlapje
Mijn dochter krijgt sinds ze 6 weken is al geen late avondfles meer. Heb haar 1 keer om 20:00 een laatste fles gegeven en daarna is ze gelijk naar bed gegaan. Ik heb toen gewoon gekeken wat ze zou doen. Toen werd ze de volgende ochtend om 06:00 uur wakker (dit werd ze ook als ze om 23:00 uur de laatste fles kreeg). Sindsdien hebben wij de laatste fles eraf gehaald.
Ik verbaas me hier ook enorm over hoor. Zelfs een kindje van 6 weken geen late fles meer Wij geven ook nog steeds om 23.00 de laatste en dan om 07.00 weer. Ik denken dat de volgende die er af gaat die van 7 uur gaat worden. . Als we geen fles om 23.00 uur geven gaat ze gewoon niet slapen haha. Zitten nog vaak in de avond met haar beneden dus hoef niet te proberen het laatste flesje eraf te halen haha. Fruit en groente eet ze trouwens ook goed en af en toe tussendoor een broodkorst.
Haha, snap dat het frustrerend is. Mijn oudste dochter heeft een late avondfles gehad toen ze 8 maanden was. Kindjes geven vanzelf wel aan wanneer ze het niet meer nodig hebben. En je kan beter een late avondfles geven dan er snachts eruit te moeten (vind ik tenminste)