Afbouwen aantal flessen, opbouwen hoeveelheid

Discussion in 'Flesvoeding' started by xBella, Sep 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    G is nu iets over de 6 maanden.. Sinds 1.5 maand slaapt hij eindelijk in zijn eigen bedje, maar nooit langer dan een uur.. Ik probeer een ritme aan te houden aangezien ik merk dat hij er veel beter op doet.. Maar qua flesjes raak ik helemaal in de war.. Eigenlijk moet hij al naar de opvolgmelk omdat hij bepaalde stoffen nodig heeft, maar ik heb gelezen dat hij dan op 4 flesjes moet zitten wat hij dus niet zit.. 'S nachts komt hij ook nogsteeds voor een fles. Mijn schema;

03:00 fles 120/4
    07:00 fles 120/4
    09:30/10:30 fruithapje
    12:00 180/6
    15:00 120/4
    17:00 groente
    19:00 120/4
    23:00 150/5

Hoe kan ik al die flesjes inkorten naar grotere flessen maar minder?
    Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik meer tijd ertussen laten?

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Met 6 maanden is een nachtvoeding nog heel normaal hoor.
    En naar mijn mening zijn meerdere kleine flesjes beter dan weinig grote flessen.
    Ik zou me niet te druk maken om het feit dat er op de verpakking van flesvoeding staat dat ze 4 flessen per dag nodig hebben. Dat is maar een richtlijn voor gemiddelde kinderen en welk kind is nu gemiddeld?

03:00 fles nachtvoeding heel normaal bij 6 maanden
    07:00 fles ontbijt
    09:30/10:30 tussendoortje
    12:00 lunch
    15:00 tussendoortje
    17:00 groente - avondeten
    19:00 - drinken bij avondeten
    23:00 slaapmutsje

Ik zie een vrij normaal eet patroon hier. Het zou natuurlijk fijn zijn als hij om 23:00 iets meer dronk zodat hij in de nacht niet meer wakker wordt, maar dat komt wel.
    Het avond eten lijkt een beetje in 2'en gesplitst.

Maar verder lijkt mij dit een prima schema

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik zou ook niet naar de verpakking kijken hoor, en trouwens staat daar ook dat "elk kind anders is" dus hoef je het echt niet precies zoals de verpakking te doen

Hier was het schema zo met 6 maanden:

7:00 180cc fles met pap
    8:30 fruit
    9:00 slapen
    11:00 180cc
    Tussendoor een brood korstje om te oefenen
    13:00 slapen
    15:00 150cc (rond die tijd was ik aan het afbouwen en nu krijgt hij alleen een tussendoortje)
    17:00 groente
    19:00 180cc met rijstebloem

En meestal kwam hij nog voor een klein flesje ergens in de nacht (120cc), die nu trouwens niet meer nodig is.

Maak je hem wakker voor de fles van 23:00? Ik liet die al snel vallen omdat ZL diep sliep en ik het zonde vond om hem wakker te maken. Hij kwam dan nog wel om 3:00 ofzo maar hij heeft het zelf geregeld dat hij het niet meer nodig heeft.

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

Jul 22, 2014
    358
    0
    16
    Opvolgmelk is niet nodig hoor wat ze je ook vertellen. Er zit een klein beetje meer ijzer in dan in startmelk. Daarom zit er aan opvolgmelk ook een limiet van ongeveer 800 ml per dag terwijl je van startmelk meer mag geven.
    Ik zou me er niet druk om maken. Het is juist gezonder om vaker kleinere hoeveelheden te drinken dan van die grote plonzen in één keer.
    En een nachtvoeding met 6 maanden is ook echt nog heel normaal.
    Bij mij sliepen ze pas met 9/10 maanden meestal door.
    De jongste heeft rond de 18 maanden ook weer een periode gehad dat ze 's nachts wakker werd met honger/dorst. Gaf ik gewoon een flesje.

Verreweg de meeste kinderen kunnen zelf heel goed regelen wat ze binnen krijgen. En dat doe je het makkelijkst door ze regelmatig wat aan te bieden. Ze kunnen dan zelf aangeven of ze het op dat moment willen hebben of niet.
    Dus kijk niet naar wat op de verpakking staat maar volg je kindje in wat hij aangeeft.

Ik vind het schema er prima uitzien voor een kindje van die leeftijd.

5. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    Edit- we zullen t aankijken

Share This Page