"over" per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mispoes, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik ben nu bezig met yunoo.nl... Ik heb onze uitgave nu beter in het zicht en zag dat er altijd wat bleef plakken bij het kruidvat...Dat ik echt veeeeeel te duur boodschappen deed (elke dag voor 30 euro) en dat is nu 60 euro in de week geworden door goed te plannen... (voor het bezuiningen hoef ik het niet te doen maar ik strooi liever niet met geld dat we kunnen uitgeven aan andere dingen en ik vind het ook leuk om te doen)

Ik vind dat ieder voorzich kan bepalen of ze een kindje kunnen onderhouden... En het hoefd allemaal niet duur te zijn... We maken het allemaal zo duur als we zelf willen...
    Wij krijgen nu een broertje voor zoontje en om eerlijk te zijn hebben we haast niets hoeven aan te schaffen... Heb alleen nieuwe hydrofiele luiers gekocht, het eerste pakje, een elctrische schommel, nieuwe babyfoon (niet echt nodig) en verder hebben we zelf het kamertje gepimpt...(alle overige spullen komen nog van zijn broer af)

2. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hoe doe je dat dan, een overzicht maken? gewoon in een schrift?
    (wij hebben geen outlook)
    en doe je dat dan achteraf van die maand, alles wat je hebt uitgegeven, of hou je het bij "tijdens de maand"?

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    in Kladblok(heeft elke pc wel) zet je je Inkomen.
    daarbij maak je lijstje wat je vastelasten zijn. verder maak je nog een berekening van overige uitgaven(boodschappen enz) handigste is om een vast bedrag te nemen per week wat je uitgeeft aan boodschappen. als je het moeilijk vind om te kijken wat je aan boodschappen uitgeeft precies, dan kan je ook je bonnetjes bewaren en dit eind van de maand met je partner uitzoeken wat nou eigenlijk 'onnodige uitgaven' zijn en wat je uitgeeft aan je boodschappen.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oja over dat yunoo.nl. ik heb me aangemeld maar ik zie dat je je rekening nummer moet opgeven om te kijken wat je in en uitgaven zijn. nu ben ik niet zo van het prive-gegevens opgeven op internet. hoe veilig is dit??

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Je moet je afschriften downloade van je internetbankieren.... En die gegevens stop je in yunoo...Dus je kan er geen betalingen doen ofzo... Veiligheid

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Vind dat echt knap. Lijkt me heerlijk als je zo kunt redeneren.
    Ik ben een enorme controlfreak die zekerheden nodig heeft anders draai ik door.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jij hebt ook geen zekerheid. Nu kun je het nog goed hebben, maar over een paar jaar kan de situatie compleet anders zijn. Niet handig als je dan doordraait;)
    Over een studie over 20 jaar zou ik mij nu ook geen zorgen om maken. Wel over nu, ik weet niet of ik dan nog een kind aan zou durven.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat kiwi zei wilde ik ook zeggen. je kan altijd je baan verliezen.

tja en ik was ook best wel een controle freak hoor. ik moest voor werkelijk alles ene planning hebben en als ik die niet had pff nou hou je dan maar vast :p ik wil altijd van tevoren weten wat er gaat gebeuren en wat ik kan verwachten, hou er niet zo van om in het diepe te springen zonder te weten of ik veilig landt. maar sinds onze zoon geboren is en alles tot nu toe heel goed is gegaan en we verrassend goed redden kwa financien, durf ik het zo weer aan. leven bestaat uit risico's nemen, anders kan je net zo goed in een glazen bol wonen :p

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    deze maand houden we nog wel ongeveer 2000,- maar dat komt omdat mn man nu een andere baan heeft omdat zn vorige werk ophield en hij dus een oprotpremie kreeg.

normaal hielden we niks over, maar nu hopen we ongeveer 100,- a 200,- over te houden.
    we hebben nu de belastingdienst helemaal terug betaald (90,- per maand) en mn man verdient nu iets meer.

wat we overhouden is wel helemaal onderaan de streep en daar is dus ook het spaargeld al vanaf.

liefs doris

10. tulip

tulip Niet meer actief

madelon, ik heb van 2 maanden alles even opgeschreven om te kijken wat vaste kosten waren. Toen heb ik 2 kolommen gemaakt, 1 met (vaste) lasten en 1 met inkomsten. (salaris, teruggave hypotheek, zorgtoeslag, kindertoeslag) De kinderbijslag heb ik hier niet bij, want die komt per 3 maanden en die gaat rechtstreeks naar de spaarrekening van humpie.

Bij lasten staat ook alles, dus tanken, boodschappen e.d. eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken.

Ik heb het in een excelbestand staan. Maar op papier kan natuurlijk ook. Dan pin ik 50 euro per week voor de boodschappen en ik neem per maand 100 euro op voor echt leuke dingen die dus niet noodzakelijk zijn. De rest van het geld wordt meteen naar de spaarrekening overgemaakt. Als je het opneemt wordt het veel overzichtelijker en zie je dus echt: wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

Maar wie zegt er dan dat hij/zij geen pakje koekjes kan kopen?
    En dan nog vind ik koekjes dan weer luxe haha..
    Dat halen wij alleen in huis voor de visite, zelf eten we het amper.
    Wij zijn nooit veel kwijt aan boodschappen, omdat wij eigenlijk amper snoepen. En voor mijn zoon heb ik af&toe wat lekkers, maar dat zijn grootverpakkingen van bijv spekjes of rozijntjes of tarwebiscuit.

En ik ben van mening dat je niet alles van tevoren kan voorzien.
    Ik kan nu wel goed verdienen, maar door allerlei omstandigheden over 3 jaar geen baan meer hebben. Of afgekeurd worden etc...
    Nee, zo denken wij niet.
    Wij vinden dan wel een oplossing ervoor.
    Natuurlijk kunnen wij in deze situatie geen 5 kinderen onderhouden, zo verstandig zijn we nog wel. ;)
    Maar wij hebben wel uitvoerig berekend hoeveel meer het is met een 2e kindje en dat redden wij wel. Dus tja.. waarom dan niet toch?
    Ik hoef niet perse 2000,- over te hebben aan het einde vd maand, als ik maar gelukkig ben en rond kan komen!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Er was iemand die nog maar een paar euro had om een pak koekjes (voor de visite) te halen in dit topic, weet niet meer precies wie sorry. Dus dat was een voorbeeld, denk ik.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    woehoe! net de week-boodschappen gedaan en waren 16,- kwijt :p is niet altijd zo maar deze week is een goeie week voor ons. hebben nog veel eten in huis dus moeste alleen vleesje of sausje kopen. manlief heeft meteen schoenen voor me gekocht. had ik al heel lang nodig maar hadden nooit geld over ervoor. nu dus wel :) laatste keer dat ik schoenen kocht is 2jaar geleden volgens mij

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat was ik :)

Deel Deze Pagina