"over" per maand?

Discussion in 'De lounge' started by Mispoes, Feb 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Wij krijgen per jaar pp 4x een business class ticket van het bedrijf om naar NL te vliegen. Aangezien ik niet van vliegen houd (vooral met kleine kinderen) en ook niet van vakantie's en mijn man al veel reist voor zijn werk, blijft dit bedrag eigenlijk grotendeels over.3

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    niets...:(
    ook bezig met "opruimen"

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Pffffffff er blijkt in elk geval wel heel veel verschil in te zitten ;)

4. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben van de week alles is goed bekeken en een hoop dingen veranderd waardoor we nog is 250 euro extra besparen per week. Bijvoorbeeld telefoonabonnementen en tijdschriften.

Nu houden we 1050 per maand over. Maar daar sparen we 500 euro van en nog is 200 gaar naar een andere spaarrekening voor de tuin die nog helemaal naar wens moet worden gemaakt.

5. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Ik verbaas me over de bedragen die er per maand overblijven. Ik denk dat jullie allemaal enorme salarissen moeten hebben of niet zulke hoge maandlasten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoeveel wij overhouden na de betaling van maandlasten, boodschappen, auto's. De ene maand heb je meer verjaardagen dan andere of idd kleding nodig. We sparen (helaas) geen vast bedrag per maand, maar dat wil ik zeker gaan invoeren, mits er wat overblijft natuurlijk. Ik weet wel dat ik alles behoorlijk duur vindt. Voor een paar boodschapjes ben je tegenwoordig al gauw 40 à 50 euro kwijt.

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    als we alle kosten eraf trekken houden we ongeveer.......1000 euro over nu nog straks ga ik minder werken en dan moeten we maar kijken of we rond komen....

hier moeten we nog wel van tanken,boodschappen doen en extra kosten(dingen kopen) en sparen

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    In theorie houden we een stuk meer over dan in de praktijk. ;)

We hebben wel wat op de spaarrekening staan, maar als je onze studieschuld meerekent, staan we diep in het rood.
    Dus een hoop van wat 'over' is, gaat daarheen.

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    na alle vaste lasten, boodschappen en sparen houden we nog ongeveer 700 per maand over als zakgeld. O en ook nog de kinderbijslag 1 keer in de 3 maanden om te shoppen ;)

9. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Ik dacht precies het zelfde!
    Bij ons is het echt per maand verschillend! De ene maand gaan we veel stappen/shoppen e.d. en de andere maand sparen we weer meer.. Echt heel verschillend!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Momenteel 250 wat we overhouden en naar de spaarrekening gaat.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    wij sparen elke maand iets maar op het moment even niets (dure maand geweest met waterschap etc) maar we hebben elk halfjaar een maandsalaris extra.

dus 4400 gedeeld door 12 zeg maar.

12. tulip

tulip Niet meer actief

als alle kosten eraf zijn dan houden we ongeveer 850 euro per maand over, daar sparen we ook van. Als we verhuizen gaan we meer overhouden (m.b.t. energiebesparing enz.)

13. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik weet geen precieze bedragen omdat ik het niet bijhoud... maar we hebben zeker 2000 te besteden.. natuurlijk maken we dat niet op... maar eigenlijk als ik wat wil kopen of er kleding, kadootjes of iets anders nodig is dan kopen we dat gewoon... ook als er iets kapot gaat kan dat vervangen worden.. en vakanties kan ook allemaal...

maar moet wel zeggen dat dat komt omdat mijn man heel erg goed met geld kan omgaan! als het aan mij lag shopte ik elke dag wel :p

maar hij zei laatst dat ik rond de 1000 euro opmaak in de maand.... dus ben vanaf toen eens gaan opletten wat ik uitgeef en waaraan..., en dat kan stukken minder!

14. p1982

p1982 Niet meer actief

jaarlijks belastingteruggave

maandelijks nog eens 450 euro sparen en 300 echt vrij te besteden

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij houden nog 400 euro over, ik werk op het moment maar heel weinig, eigenlijk alleen wanneer ik zin heb :) (veel last van misselijkheid op het moment)
    Normaal rond de 1000 euro.

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij houden elke maand € 400,- over, dus € 200,- per persoon om zo uit te geven. Dan hebben we al voor van alles gespaard (kleding, cadeau's, dierenarts, je kan het zo gek niet bedenken), maandelijks gaat er ook geld aan de kant voor de gemeentebelasting e.d. zodat we dat in 1 keer kunnen betalen, tanken en boodschappen is er ook al vanaf. Dus € 200,- pp vrij te besteden.

17. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Veel, hou het bedrag (varieert trouwens vanwege een eigen bedrijf dus geen maand is hetzelfde, ik bekijk het per jaar) liever voor mezelf.
    Maar respect voor gezinnen die nog geen 100 euro 'over' hebben en wel 2 of 3 kindjes hebben. Als je daarvan cadeautjes, kleren enz. van moet kopen, heel knap vind ik dat, echt respect ;):)

18. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Met de vaste lasten eraf, €1030

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wow!
    Ik zie bedragen langskomen die mensen overhouden, waarmee wij de maand beginnen!
    Nice...wat doen jullie voor werk als ik vragen mag?

20. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Eigen bedrijf, mijn man werkt ruim 80u/week en is weinig thuis, werk zelf 3 dagen mee in het bedrijf.

Share This Page