we houden weinig over, ik ben net gestopt met werken en zullen dus 1 inkomen gaan missen. Maar alles kan betaald worden en dan hebben we ongeveer 100-150 euro speling per maand en wel een spaarpot zodat als we nooduitgaven hebben ( wasmachine/auto) we hier niet voor hoeven te sparen....
@skatjuh, maar heb je dan zo een hoge hypotheek ofzo? Jullie werken bijna allebei fulltime! Wij werken allebei, mijn man 40 uur en ik 24 uur en verdienen echt niet zoveel als de meeste hier. Denk gewoon modaal maar ook wij kunnen sparen en dan daarnaast leuke dingen doen. Niet als aanval maar kan je dan niet ergens op bezuinigen?
Het is natuurlijk maar net wat voor een baan je hebt. Een stratenmaker die 40 uur per week werkt verdient minder dan een piloot van een Boeing 747 die 40 uur werkt. Bij wijze van! Maar al zou je beide het minimum verdienen moet je idd nog wel wat over KUNNEN houden. Denk ik tenminste. Ik krijg studiefinanciering en mijn vriend is zzp'er waarmee hij echt het minimum loon verdient. Toch houden we veel over per maand. Maar er kan zoveel verschil zijn in de kosten van de vaste lasten, van de kinderopvang, van toeslagen die je krijgt waardoor er toch ook grote verschillen ontstaan in wat mensen over houden per maand. Soms schrik ik daar echt van.
onze vaste lasten zijn idd wel vrij hoog. Maar ons inkomen is ook niet geweldig hoor. Man verdient met fulltime werk zo`n 1350 euro per maand. Ergens op bezuinigen is ook niet mogelijk, de dingen die we betalen zijn gewoon vaste lasten en dat is al zo laag mogelijk. Liefs
de baan maakt zeker uit, dat klopt. Maar het is echt niet zo dat iedereen wat over zou MOETEN houden. Bij ons bijvoorbeeld hebben we ook een flinke lening af te betalen. Daardoor zijn de vaste lasten echt torenhoog voor ons salaris.
@Skatjuh, denk dat wij dan gelijk zitten qua inkomen. Alleen wij hebben het voordeel dat we een vrij lage hypotheek hebben.
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk, dat als je allebei minimum verdiend dat je dan nog wat over zou kunnen houden. Maar met hoge lasten en een lening is het idd ook nog anders. Dan weet je in ieder geval dat het straks beter wordt als die is afbetaald! Wij hebben nl. ook allebei juist geen topbaan daarom dat ik reageerde
Als ik het allemaal opschrijf houden we 1000,- over maar in het echt NIET, ga toch eens kijken waar het aan ligt......(ben bang dat ik toch te vaak impuls aankopen doe) Wij hebben beide een kantoorbaan nu nog beide voor 40 uur en zometeen ga ik naar 32 en man naar 36.
dat zeker, maar dit duurt nog 8 jaar. Dus nog niet echt iets om naar uit te kijken. Verder vorig jaar een rotjaar gehad financieel waardoor we nu nog bezig zijn met schulden afbetalen. Zonder dat alles zouden we wel iets over houden, maar helaas. Moet wel zeggen dat we soms gewoon iets leuks gaan doen, we zien later wel hoe het zal lopen. Schulden hebben we nu ook al, dus maakt dan ook niet meer uit. En we hebben het door alle stress soms gewoon echt nodig. Liefs
Wij houden 2200 euro over als alle vaste lasten en de boodschappen eraf zijn gehaald. Erg luxe besef ik me, na het lezen van dit topic, maar weer. Ik werk 3 dagen,man 5.
Joh, als wij dit over zouden hebben, zou ik accuut stoppen met werken en lekker bij de kindjes tussen blijven
hier als alle alle lasten ervan af zijn en boodschappen etc houden we zon 500 a 600 eurie over om vrij te besteden
Stoppen met werken wil ik niet. Ik vind het leuk om ook met iets anders bezig te zijn dan met zorgen voor mijn kinderen. Part-time werken is voor mij prima! Ik word echt geen leukere moeder als ik volledig thuis zou zijn en daarbij zou ik mijn salaris niet willen missen. Je gaat toch leven naar je geld en ik vind het fijn als we elke maand een flink bedrag kunnen sparen. Wel moet ik zeggen dat ik erg veel respect heb voor de meiden die het met maar een paar 100 euro per maand rond moeten komen. VInd het ontzettend knap...
we houden na de vaste lasten best veel over daar sparen we 750 zelf van 65 per maand voor dochter per week 75,00 eten en dan nog genoeg per week over voor leuke dingen kleding enz per week denk rond de 125/175 euro per maand verschilt dat omdat mijn man weekenddiensten draait dit weekend is het koud werkt dus veel over. in de zomer is dat weer iets minder omdat dan bijna niemand stookt cv monteur ik werk 2 dagen per week in winkel man werkt meer dan 40 uur per week