Wij verhuizen volgend jaar naar Florida, en willen ons dan aanmelden voor het Fostercare of evt foster to adopt. Pleegzorg, of pleegzorg met adoptie dus. Nu was ik alvast wat informatie aan het inwinnen en kwam op de site van Kinderbescherming Florida. The Florida Department of Children and Families Seriously? T lijkt wel een contact advertentiesite voor kinderen om ouders te vinden.. Deze als voorbeeld: Bianca, born July of 1998, is a physically fit, very attractive child. She is full of life and energy, and while she initially presents as a very social child, she can become very anxious. She is in a self-contained classroom to provide extra support and is described as a leader among her peers, with many friends. She can, however, be aggressively defiant towards her teachers. She can also be defiant and unpredicatable at home. She likes to be outside, going to the park or riding her bike or scooter, but also loves music and reading. She is an excellent reader. Bianca has stated she wishes to be adopted by an Hispanic family, so that she could learn to speak Spanish and wouldn't look as though she were adopted. Bianca has experienced much loss in her short life, which has been frequently acted out through challenging behaviors. It is expected that a transition to an adoptive home will further trigger these emotions and behaviors. Ongoing therapy for her and her adoptive family will be key in creating a successful adoption experience for Bianca. Bianca would do best in a two parent family, with one parent at home full-time, wherein she can receive the time and attention she deserves, and where she will not need an after-school program. Bianca can become very anxious and act out in a desire to control the environment. She needs a family who can recognize and address her need for assurance and stability and who will not see her behaviors as a personal affront. Who cares dat ze "attractive" is? Ik liet het aan mijn man zien en die zei alleen maar, t lijkt wel pedoparadijs...
welcome to America baby! Dit soort dingen ga je nog veel tegenkomen daar denk ik Maar goed, waar het om gaat dat dit "attractive" meisje eventueel een betere toekomst bij jullie kan krijgen! Dus ik zeg: prik erdoorheen, korreltje zout en pedoparadijs... ik ga ervanuit dat ze daar ook goede screenings e.d. houden, maar rotte appels zul je ook overal tegen komen...
Ik vind de informatie ook niet relevant...als mensen geintresseerd zijn na een korte kennismaking (oproepje) kunnen ze toch beter in een gesprek alles vertellen aangezien dit idd vreemde gevoelens bij sommige mensne kan opwekken. pff alsof het een ding is....
Typisch amerikaans, ik vind het niet zo vreemd overkomen, maar ik werk dan ook in een groot Amerikaans bedrijf ... dit is redelijk normaal. Verders vind ik de informatie in het stukje best wel goed, Je weet in ieder geval dat je niet met een makkelijke dame te maken heeft, die de nodige aandacht vergt. En idd ... wen er maar aan ... Wel leuk dat je naar Florida verhuist!! succes!
Ik ben al een hoop gewend, ik heb vrienden over heel de VS wonen, en ook een aantal die al geadopteerd hebben, maar ik had het er net over met een vriendin die in een andere staat woont en die vond dit ook een beetje vreemd. De screenings daar vallen trouwens nogal tegen, 30 uur cursus, een gesprek met jou en en familie (en evt vrienden) en je bent klaar. Okay, wel bewijs van goed gedrag, maar zoals bij ons willen ze dat alleen uit de VS hebben, dus ik kan hier vanalles hebben uitgespookt, maar daar komen ze niet achter. Ik heb op zich geen problemen met een overzicht van kinderen die ter adoptie staan, maar de teksten maken me een beetje misselijk.
Dat is dus ook mijn idee, zelfs bij een advertentie van een hond in het asiel staat minder informatie. Ik vind het prima dat ze zo proberen nieuwe adoptie ouders te vinden, maar dan wel in andere bewoordingen.
Het gaat hier wel om een probleemkind... Ik denk dat ze ook positieve dingen willen schrijven... Wat moeten ze dan neerzetten? Ik val er niet over. Trouwens, als er hier een persoon vermist wordt, dan zeggen ze toch ook vaak er bij dat het gaat om een 'aantrekkelijke man' of zo? Ik zie het probleem niet.
wederom, niet druk over maken, doorheen prikken... Maarre, wel gaaf dat jullie gaan emigreren?! voor onbepaalde of bepaalde tijd? Zoiets lijkt ons ook erg gaaf, maar ja....... familie/vrienden... we zijn best wel sociaal ingesteld zeg maar...
Wij gaan permanent, hebben hier niets te verliezen en willen al jaren in de VS wonen. Helaas ontbrak ons het geld altijd en nu we een paar succesvolle bedrijven hebben opgezet en weer verkocht konden we daar een bedrijf en huis kopen en dus een visum krijgen. Enige dat we hier achterlaten zijn onze ouders/broers en zussen maar die zien we nu ook al niet zo vaak.
Ja dat is echt normaal in Amerika. Ik weet van adoptie uit China dat je je wel eerst moet inschrijven voordat je op zo'n shared list mag kijken. In Nederland kan zoiets echt niet. Er zijn in Amerika zelfs een soort van markten waar je met kinderen kan praten! Soms werkt het omdat je op zo'n site of in het echt verder kijkt als een probleem, je ziet dan ook het schattige kind zelf. Daarin schuilt dan weer het probleem dat je voor dat ene lief snoetje gaat met een te zware achtergrond die je dan niet aan kan. In Amerika is het dan ook wel weer veel normaler om een disruption aan te vragen, een soort van retour afzender als het niet blijkt te klikken. Misschien niet zo heel vreemd bij pleegzorg maar wel als er sprake was van adoptie. Het is een heel andere cultuur, maar als je graag een adoptie of pleegkindje wilt moet je vooral heel kritisch zijn naar jezelf; wat kan ik, wat wil ik en dan aan de hand van die grenzen op zoek gaan. Heel veel succes TS, ik ken ook veel mooie verhalen van mensen die zo hun kind hebben gevonden!