Over smaak valt niet te twisten..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mroos, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

@adi, de katoenen rompertjes zeker? Ik ken dat probleem van de hema.. kan alleen zeggen, héul voorzichtig opendoen;).

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Dit heb ik ook wel sinds ze ouder is en op de "grote" groep zit.
    Op de babygroep kreeg ze alles aan wat ik had.
    Maar nu doe ik een burberry blousje van 80 euro toch liever op een thuisblijf dag aan ;)
    Maar goed, duur of niet duur zegt natuurlijk nog niks over de combi's.
    Bij zeeman kun je voor 10 euro vast een setje scoren wat leuk matcht.
    Kapot ondergoed en sokken snap ik trouwens niet, dat draag je zelf toch ook niet???????????

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    inderdaad, die lekkere stretchrompers van de Hema moet je goed om de knoopjes denken! had ik ook al gemerkt ;)

4. mroos

mroos Niet meer actief

Niet?:p

Toevallig vanochtend nog een boxer verscheurd(geeft me een kick om te scheuren haha) waar 1 minigaatje inzat, vind ik echt geen gezicht.

Ik zit nu trouwens te wachten op mijn bestelling van gap.eu:D ook zoo leuk haha. Ze waren gister al langs geweest maar toen was ik er niet, dus kwamen nu weer.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    voor een jochie lijkt het me sowieso niet zo moeiljik, ik bedoel... alles past wel op een spijkerbroek toch?! :)

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik denk dat je idd over 'wat duur is' een heeeele lange discussie kan opstarten! Dat ligt idd maar net wat je zelf vindt en wat je kunt/wilt besteden! Dat is zo'n eindeloos verhaal... :)

@ adi: wel zonde van die rompertjes! Ik zou idd voor nu er ook voorzichtig mee zijn en in de toekomst de stevigere variant kopen?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,496
    36,454
    113
    @babebabe: ik vind z8 niet duur in vergelijking met bijvoorbeeld jottum, jurkjes voor 150 euro, slaat toch nergens meer op?

Maar hier ook veel h&m hoor, kleding hoeft niet duur te zijn om er leuk uit te kunnen zien.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Haha, dat is zeker waar! Toch heb ik maar 1 spijkerbroekje eigenlijk!

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    jottum ken ik niet eens hihi,
    denk dat het voor mij wel beter is dat we een jongetje gekregen hebben, anders zou ik me volgens mij helemaal scheel kopen!!! hahahahaha,

Vind bij Jelmar het leukst een spijkerbroekje met leuke trui/shirt erop, heb bij de H&M bijvoorbeeld rolling stones en AC/DC shirtjes met lange mouwen gekocht :D lagguh!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,496
    36,454
    113
    Ja, alles staat wel op een spijkerbroekje, maar een joggingbroekje is toch veel comfortabeler om in te spelen? Vind mijn zoontje tenminste wel, die kiest bijna altijd joggingbroekjes. Vind ik er lang niet zo leuk uitzien, maar het is wel comfortabel en daar vind ik dat het omgaat.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,496
    36,454
    113
    Haha, ja ik geef ook veel meer geld voor kleding uit voor mijn dochtertje dan voor mijn zoontje.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Haha grappig onderwerp, ik denk dat sommige leidsters soms ook wel zo over Eva en Lisa denken ;). Eva wil soms zelf haar kleding uitkiezen en als ze naar het kdv gaat vinden we dat meestal prima. Papa kleedt haar dan meestal aan, soms zit er ook wel een broek zonder knoop bij en soms ook te kleine sokken (die van Lisa :D). Daar kom ik dan 's avonds achter, ach ja ;). En Lisa spuugde nog wel eens veel 's morgens, dan griste ik snel een t-shirt uit de luiertas.
    Ik probeer voor thuis vaak wel leuke combi's te maken, maar voor op het kdv boeit het me niet zo, ben allang blij als iedereen zonder huilen en mokken op tijd is :)

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb 3 spijkerbroekjes, 1 zwarte jogginbroek en 1 kakikleurbroekje verder een stuk o 10 lange mouwshirts, 1 trui met capuchon en 1 vest, 2 winterjassen (een ' netjese' en een skijack) en 2 paar nep uggs, 2 paar pantoffeltjes en 4 paar kniekousen en 4 paar gewone sokken en 4 katoenen lange rompers en 2 stretch rompers

en dat was al zijn kleding dat hem nu past!

14. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Oei, gevaarlijk topic misschien TS ;) maar hier mijn mening:
    Ik weet dat er mensen zijn waar kleding 3 rondes mee MOET gaan omdat er geen geld voor is en ik denk dat het dan moeilijk is om leuke combi's te maken.
    Zelf geef ik veel geld uit aan kleding, niet alleen voor onze dochter maar ook voor ons zelf. Maar dat is omdat we het financieel gewoon erg goed hebben, daar ben ik me bijna dagelijks bewust van.
    Aan de andere kant, ons meisje gaat 2 dagen naar het kdv, daar zie ik ook de meest 'waanzinnige' creaties rondlopen, soms om op te schieten gewoon :). Bij ons kdv hameren ze er nogal op dat we de kindjes in speelkleding moet brengen en ik kreeg laatst ook de opmerking van een leidster: Jij bent gek, je brengt C hierheen in haar nieuwste jottumjurk. Waarop ik zei: ik heb liever dan dat ze hem hier ook draagt, dan dat ie straks te klein is en compleet nieuw en ongedragen in de Zak van Max verdwijnt. Dát zou pas zonde zijn. Waarop ze zei: zo had ik het nog niet bekeken.
    Maar meningen verschillen nou eenmaal, ik weet dat de meeste mensen goedkope kleertjes aan doen als ze hun kind naar het kdv brengen. Maar tussen goedkoop, stuk, te klein of versleten zit nog altijd een groot verschil, dat vind ik persoonlijk ook niet kunnen.

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij zouden ook wel duurder kunnen betalen, maar dat hoeft van mij niet... ik ben niet merkbewust, maar denk dat als ik een meisje gehad had, ik dan misschien ook wel wat merkbewuster zou zijn, dat weet ik niet.... weet in ieder geval dat ik Jelmar er altijd leuk uit vind zien in zijn spijkerbroekje en lekkere capuchontrui :)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,496
    36,454
    113
    Nee, hier zouden we ook wel meer geld aan de kleding uit kunnen geven, maar daar doe ik liever andere dingen mee. Het wordt toch vies of ze vallen en het is kapot, vind ik gewoon zonde.

17. mroos

mroos Niet meer actief

Leuke reactie:).
    Ach, gevaarlijk topic denk ik niet, ik ben oprecht benieuwd naar andermans meningen en heb het met een lach gebracht;).

Ik was me er overigens helemaal niet van bewust dat ouders naar het kdv de minst leuke kleding aandoet, ik bedoel, het gaat toch niet sneller kapot op het kdv? Zou niet weten hoe.. Hoogstens vies, maar we hebben allemaal een wasmachine toch?

Goedkope kleertjes is niks mis mee, ik maak er een hobby van om de leukste kleding voor weinig te kopen, en dan af en toe lekker wat duurs ertussen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,496
    36,454
    113
    Nou het gaat hier wel sneller kapot op het kdv hoor, blijven haken aan de glijbaan, op de knieen door de zandbak, over de stenen. Kijk als ik naar een speeltuin ga doe ik ook wat minder leuke kleertjes aan. Als we thuis blijven of naar een verjaardag gaan dan weer de mooiere kleertjes.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Heb je gezien wat voor slidings Eva allemaal met de jongens van haar groep maakt? :D Hier slijt de kleding dus echt wel eerder. Haar laarsjes zien er na een dag op het kdv ook niet meer uit, maar die poetsen we wel en ik wil wel dat ze goede schoenen aan heeft naar het kdv, daarom krijgt ze ze wel aan.

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Ik merk wel dat kleding op het KDV (op de peutergroep iig) echt wel viezer word en sneller kapot gaat dan thuis.
    Maar ik blijf erbij dat leuke combi's niks te maken heeft met goedkope of dure kleding

Share This Page