Over smaak valt niet te twisten..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mroos, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ok, mijn zoontje is ook nog maar bijna een jaar natuurlijk;) Die maakt geen slidings haha.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Joggingsbroeken mogen comfortabel zijn, thijmen trekt ze echt niet aan. Als ik het uberhaupt laat zien dan is het: "nee, is pyamabroek!"

Maar met dat omkleden bij een vlek begin ik echt niet. Dan kan ik hem zo een paar keer per dag omkleden. Dat gaat me te ver. Wel elke dag de dag beginnen met schone kleren natuurlijk, maar het kan goed dat er met het ontbijt al een vlekje op zit... Moet niet te erg zijn, maar dan gaat ie er gewoon mee naar het kdv.

3. fafje

fafje Niet meer actief

nou hier doe ik zoonlief wle es een romper aan, dienog goed zit bij de mouwen en aanlsuit bij de nek...maar alleen zn beentjes te dik voor izjn...dan doe ik gewoon allen het middelste knoopje vast...

ja sorry hoor maar dat lijkt me geen probleem...kijk echt te korte mouwen en echt te klein dat vind ik ten eerst geen gezicht en ten 2e een romper kost 2 euro bij de zeeman, dan koop je maar van iets anders wat minder...kind gaat voor...

voor de rest krijg ik van mn nichtje altijd de kleding die voor haar zoontje te klein is ( ze schelen 5 mnd)....en we hebben dezelfde smaak...heel handy..

voor de rest boeit het mij vrij weinig...alleen 2e hands wil ik allene van bekenden...dat is gewoon zo'n ding van mij...
    mijn zoon loopt nu nog niet in gucci en prada hoor....

gewoon hema, h&m, prenatal v&d....blablabla...heeeel leuk

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik breng mijn zoontje zelf nooit weg, dus mijn man kiest uit wat hij aankrijgt. En ik moet zeggen, soms haal ik Vigo op en dan heeft ie weer zo'n mooie hoog-water-broek aan, die ik dus zelf echt nooit zou aantrekken :D. Ik leg nu meestal de avond ervoor iets klaar, het hoeft echt niet duur te zien of superfashionable, als het er maar niet armoedig uitziet ;).

5. Que

Que Niet meer actief

Hier heeft kleine man de laatste dagen ook creaties aan die niet bij elkaar passen, maar ik vind het nu erg belangrijk dat hij het warm heeft.

Heb geen zin om een half wasje te draaien om er voor te zorgen dat hij kleding aan heeft wat wel goed bij elkaar past. Boeiend denk ik dan wat een ander er van vind als hij het maar lekker warm heeft.

Overigens doen wij het ook met krijgertjes en kleding van MP gewoon weg omdat wij niet alle kleding nieuw kunnen betalen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik trek juist altijd de minst leuke kleren aan naar het kdv. Geen dingen met gaten of 2 maten te klein, maar erg veel werk maak ik er niet van. En omkleden bij vlekken begin ik ook niet aan, want dan kan ik 3 x per dag een nieuw setje aantrekken bij de jongste.
    Maar ik ben ook niet blind hoor, soms zie ik kinderen er bij lopen dat ik ook bij mezelf denk 'aiaiaiai, dat kan toch niet? Ik kan niet bij anderen in de portomonnee kijken, maar soms is het ook gewoon een kwestie van wansmaak, kan het ze niet schelen of is het een stijl die mij totaal niet aanspreekt.

7. Hier komt ze wel vaker smerig van t kdv. Of ze heeft met wasco gekleurd of gevingerverfd. Het gaat er inderdaad met wassen uit maar mooier wordt de kleding er dan niet op.
    In de zomer kroop ze buiten over de rubberen tegels met haar Lief legging. Heb hem weg kunnen gooien.
    Ze krijgt wel altijd leuke kleertjes aan maar de duurdere dingen bewaar ik voor thuis of als we erop uit gaan.
    en inderdaad kapotte kleding is wat anders..

8. Storm

Storm Niet meer actief

Tweede of derdehands kleren vind ik prima kunnen. Zolang het maar heel is. Ik laat mijn zoontje niet rondlopen in een broek zonder knoop, of rompers die helemaal gaar zijn. Als er 1 drukknoopje van de drie niet meer helemaal goed dicht gaat, so what?! Als ze alledrie niet meer dicht gaan, of er zit een gigantisch gat in, ja, dan gaat ie weg.
    Broekjes ook. Zolang knopen en ritsen goed functioneren, is het in mijn ogen draagbaar. Een lapje op de kapotte knie hadden wij vroeger ook.
    Een trui of t-shirt die alle kanten op lubbert gaat weg.
    Nu kunnen wij best nieuwe kleren kopen voor mijn zoontje, maar soms staan er hele leuke dingen op marktplaats die je voor een prikje kunt overnemen.
    Ik zorg er altijd wel voor dat het outfit bij elkaar kleurt. (in mijn ogen dan).

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Of je iets duur of goedkoop vindt, hangt natuurlijk sterk van je besteedbaar inkomen af. Mijn kinderen krijgen beide geen (voor mij) heel dure kleding aan naar het kdv omdat mijn ervaring is dat ze daar heel lief voor ze zijn maar dat een shirt ook terugkomt onder de appelstroop / melk etc etc! Hema, H&M, eigen merk Bijenkorf, Esprit e.d. gaan aan naar het kdv.

Te klein, vlekken die er niet meer uit gaan, stuk maar ook te groot gebeurt hier niet. We hebben hier weinig 2e hands maar dat zal ook wel iets te maken hebben met het feit dat we weinig jongens in onze omgeving hebben (of precies dezelfde leeftijd). Ik vind het fijn als mijn kinderen er leuk uit zien maar het zijn geen paspoppen.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij krijgen regelmatig 'hand-me-downs' van div vrienden met ouderen jongetjes, en eerlijk is eerlijk: de dingen die ik wel leuk vind maar niet super, die bewaar ik voor als hij naar het KDV gaat. Hij wordt daar altijd zoooooo vies! Thuis blijft hij veel schoner, dus thuis draagt hij mooie kleren en op het KDV oude, minder leuke kleren :D Kan mij dat nou schelen, hahaha! Heb het de leidsters overigens ook wel gewoon verteld, zodat ze weten dat het me geen moer kan schelen als er vlekken in zijn kleren komen die er niet of moeilijk uit gaan. Heb een paar keer gestresste leidsters gehad vanwege verf en stift-vlekken: nergens voor nodig, dus :D

11. Zo denk ik er ook over! :D

Ik koop kleertjes die ik mooi vind, of dat nou via MP de Wibra of de Bijenkorf is dat boeit me niet. Het moet wel schoon/passend en niet kapot zijn!

Vind het erg leuk om koopjes te scoren via Internet!

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hahaha jotum word hier ook gewoon naar kdv gedragen
    waarom niet?
    en jotum is toch niet zo mega duur dat het niet aankan naar kdv;)
    alles wat ik koop draagt ze gewoon doorelkaar thuis of kdv maakt hier niet uit

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oh heerlijk dan mag ik nu mijn mening geven (en krijg iedereen over me heen :D )

Mijn meisje draagt voornamelijk merkkleding en op elkaar afgestemde setjes, zelfs speldje, jas, muts en schoentjes zijn bijpassend bij het setje. En ook de romper is bijpassend. En ja ze draagt merken zoals z8 en Jottum. Ook naar kdv, ze ziet er hier altijd tip top uit, en naar het kdv ook!
    Ik koop veel kleding in de uitverkoop maar ik verkoop ook werkelijk ALLE kleding voor prima prijzen op MP en hier (heb zelfs vaste kopers :D )
    En dan de comfortabelheid: Jottum is heerlijk comfortabel, z8 ook, s&d le chic ook en Barbara Farber ook. Dat zijn ook mijn merken die ik het meest koop voor haar. En ik zweer bij hema rompers en rompers van Barbara Farber, heerlijke dingen.

Hier gaat iets kapot direct de vuilbak in (kruipen en maillots ;) pfff na 3 x dragen vliegen de gaten erin)
    Hier heeft ze nooit iets aan wat te klein is of wat niet bij het setje past.

Waarom geef ik veel geld uit aan kleding voor haar? Omdat ik het leuk vind om mooie setjes bij elkaar te zoeken via internet, en omdat het kan. Zou ik minder te besteden hebben, dan zou ik waarschijnlijk iets minder merk kopen maar nog steeds perfect op elkaar afgestemde setjes.
    Alles is bij mij zo, ik ben nogal een perfectionist ;)
    Mijn huis, mijn eigen kleding, de autostoel past bij de auto, de kinderwagen past bij mijn kleding en bij Danique haar kleding. Ook de kinderstoel en het kussentje van de kinderstoel passen perfect binnen ons interieur.

En nee ik ben helemaal niet materialistisch, ik vind het gewoon leuk om alles mooi bij elkaar te laten passen maar ik vind maar 1 ding écht belangrijk in het leven: er voor elkaar zijn, liefde en familie.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    :):):)
    you go girlllll

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik hoef niet te vertellen natuurlijk dat ik het met je eens ben

16. fafje

fafje Niet meer actief

nou als dit kleintje wat ouder is en wat langer in bepaalde maten zit...ga ik ook over op betere kwaliteit...dus betere merken...netals scheonen...dat moet gewoon "duur" ....in elk geval niet van die goedkope dingen...maargoed ander verhaal

kijk nu vind ik het gewoon onzin...ik zit 5 dgn per week alleen met mn kleintje...nou voor thuis hoeft ie niet in een duur pakje...zit nog niet eens lekker nu

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik snap dat er gezinnen zijn die het niet zo breed hebben. Helaas hebben wij ook zo'n periode gehad.

Nu we daar we uit zijn gekomen kan ik weer heerlijk shoppen af en toe!

Ik zal nooit hele dure kleren...puur omdat ik nu ook het geld daar niet voor heb (ik studeer weer)
    Maar als ik klaar ben met mijn studie en meer verdien zal ik dat heus gaan doen. Dat weet ik gewoon van mezelf!

Finn zijn kleertjes passen altijd goed bij elkaar! Maar het zit ook altijd lekker! Joggingbroekjes heeft ie wel...maar die draagt ie alleen thuis. Bijvoorbeeld als ie niet lekker is of als we gewoon een lekkere dag binnen hebben. Ik vind het geen gezicht om op visite ofzo te gaan en hij heeft een joggingbroek aan...dat zou ik zelf ook noooooit doen!

Oww...en mijn huis past ook bij Finn zn spullen net als bij Lynn! Stoeltje en kinderstoel in de kleuren van de muren e.d. Zelfs de kinderen past daar bij! Hahaha!

Finn krijgt naar het kdv gewoon dezelfde kleertjes aan als die hij normaal draagt. Het zit allemaal lekker...ik zie niet in waarom hij op het KDV kleertjes zou mogen dragen die lekker zitten maar thuis niet...beetje gek!
    Het mag allemaal vies worden...daar hebben wij idd ook een wasmachine voor!

Te klein vind ik echt niet kunnen!Dat gaat hier gelijk weg. Of naar de zolder...of naar de kringloopwinkel!

18. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben blij om te lezen dat er meer moeders zijn zoals ik. Hier gaat Jasmijn ook gewoon in haar normale, leuke, goed zittende, comfortabele en bijpassende kleding naar het kinderdagverblijf. Ik maak nooit onderscheid in kleren welke voor het kinderdagverblijf of voor thuis zijn.

Kapot gaat rechtstreeks de vuilnisbak in (of naar de kleermaker als het nog past en te repareren is). Alles wat te klein is bewaar ik en geef ik weg aan andere mensen die het goed kunnen gebruiken.

Morris is nog lekker thuis bij mij maar ook hij krijgt leuke en comfortabele kleding aan.

Een joggingbroek krijgen ze alleen maar aan op dagen dat ze zich niet zo lekker voelen.

19. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik ken een gezin wat naar mijn weten ontzettend veel verdiend. Ze hebben laatst een duur huis gekocht, gaan 3 keer per jaar op vakantie...maar de kleding... Ze dragen 10ehands kleding! Het jongetje ken ik vanaf zijn geboorte en is nu 4 jaar had laatst een trui aan met erop: ik word grote broer. in maat 92!!(en dat jochie is niet klein)

Die moeder maakt het echt niet uit was ze aanhebben.En vinden andere dingen gewoon veel belangrijker (dat kan:D) Maar volgens mij heeft ze ook gewoon geen idee wat niet armoedig is. Zo kwam ze laatst met een tasje kleding voor mijn zoontje, met daarin een blauw shirt met cappucion, helemaal vaal,uitgelubberd en in het midden een verkleurde vlek. Wat ze erover zei: Ik dacht deze wil je vast wel hebben, ik vond hem altijd zooo schattig, er zit wel een klein vlekje op maar hij is te leuk om niet door te geven.
    Ik had dat ding nog niet eens in de zak van max gedaan!

Ieder zijn smaak en stijl, maar sommige dingen gaan in mijn ogen gewoon te ver. leuke kleren hoeven niks te kosten:)

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    meiden zoals wel meer weten kun je heel veel duurdere merken leuk in de uitverkoop kopen
    www.olliewood staat vol met mooi maar zeker betaalbaar spullen op dit moment

Deel Deze Pagina