Diksap versus multivrucht (roosvicee of goedkopere variant)

Discussie in 'Voeding' gestart door mel, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hallo allemaal

Mn zoontje is 7 mnd en mag dus op zich ander drinken dan alleen melk erbij hebben. Goed nu ben ik nogal makkelijk en denk dus; moet hij persé diksap hebben of mag hij ook al andere limonade en dan doel ik op roosvicee of een goedkopere variant daarvan bv AH-eigen merk multivrucht (maar dan wel in het baby-schap en dus niet in het limonade-schap). Diksap is dus meteen 3 keer zo duur als die goedkope variant en het is allemaal met vitaminen enzo.

Weten jullie of er echt een groot en belangrijkverschil in die 2 zit ? Sowieso leng ik het met veel water aan dus waterig wordt het wel.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Check de ingrediënten.
    Ik gaf alleen sap/limonade van puur sap, zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen. Dat vind ik een belangrijk kwaliteitsverschil.

Maar het diksap van het AH-huismerk is prima hoor.

Sowieso hoeft diksap niet; je mag ook water of (cafeinevrije) lauwe thee geven. Is ook een stuk goedkoper...

3. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Ik bedoel

Of Diksap
    Of multivrucht van eigen merk (dus geen diksap, maar ook niet die echte limonade)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dan blijf ik erbij: lees de ingredienten. Is het alleen afkomstig uit vruchten, eventueel met wat water of wellicht vitamine C, dan zou ik het even goed geven als diksap.
    Zitten er suiker of (nog 'erger') zoetstoffen in, dan zou ik het persoonlijk niet geven.

Je kunt ook gewoon vruchtensap kopen, bijvoorbeeld appel of multivrucht, en dat aanlengen met water. Niks mis mee. Ook niet nodig, maar ook niks mis mee. Alleen sinaasappelsap zou ik nog even niet doen, dat is zo zuur en dus belastend voor de darmen (en ze krijgen er nogal eens heel erg zere billen van, de dag erna).

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Sluit me bij bri aan :) favoriet is hier tropisch sap van het fair trade merk (geen suikers aan toegevoegd) aangelengd met water.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt de jongste alleen nog water en thee. Oudste kreeg na 1 jaar af en toe diksap of aangelengde appelsap.
    Vanaf 2 jaar ook wel eens roosvicee of elders waterige ranja.
    Maar hier heeft diksap wel mijn voorkeur.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Alles mag het is jouw kind. Zelf gaat mijn voorkeur (nog steeds) uit naar drnakjes zonder toegveogde suikers. IN de multivruchtaanmaak van AH zitten die volgens mij wel, ook al staat hij bij het babyschap. Meestal kocht ik een pak troebele appelsap en lengde die aan, vond ik zelf ook nog lekker.
    Maar het is jouw keuze. Zoals gezegd: alles kan.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ik snap jou probleem. diksap is duur he. en soms gooi ik zoveel weg omdat ze er nog niet veel van drink en het ook niet langer als 3 weken houdbaar is in de koelkast. Ik heb geef ook vaak thee.. wel fruitthee.. en soms krijgt ze ook roosvicee hoor! Het is helemaal aan jezelf wat je geeft! ze mogen het al wel in ieder geval!

Deel Deze Pagina