Hoi hoi. Ik heb nog een paar kleine vraagjes mbt zwanger worden en dergelijke. Ik ban 18 misschien nog wel heel jong , maar me vriend en ik hebben het nu serieus alweer over kinderen. Ik heb in oktober een miskraam gehad. En heb toch nog vraagjes want wil zelf ook wel graag proberen , hopen dat we voor een kleintje mogen gaan. Ik wordt in juli 19 en ik verwacht ook niet dat het binnen 1 jaar raak is. Maar wil graag ook meningen van anderen horen. Volgens mijn huisarts kan het lichamelijk wel. Maar als je sommige mensen hoort dat 18/19/20 al vroeg is voor een kindje, dan denk ik bij me zelf wat kan een lichaam aan? Ik ben al van de pil , na mijn miskraam ben ik ook even niet aan de pil geweest , toen ik weer wou beginnen werd ik misselijk ervan en veel lage rugpijn. We doen het op moment nog met het rubbetje. Financieel en ruimte en geestelijk kunnen we alle 2 wel met gemak aan. Maar gaat me gewoon puur even of het te vroeg is om bv op je 18/19 of 20e zwanger te raken? Groetjes en bedankt alecia
ik was 19 toen ik beviel.. en het ging super snel en best wel gemakkelijk.. om 06:00 uur eerste wee, om 10:15 lag hij al op mijn buik.. dus een vlotte bevalling gehad, en de vk zei dat dat ook wel kwam omdat ik een jong lichaam heb! Dus volgens mij is het alleen maar beter om jong kinderen te krijgen dan te laat kinderen krijgen! Als je het financieel kan redden en je wilt er veel voor opgeven en je kan de verantwoordelijkheid samen aan, vind ik 19 echt niet te jong hoor.. ik schrijf wel dat je er veel voor moet opgeven, maar ik doe het met plezier, want je krijgt er oohh zoo veel voor terug! Al is het soms niet altijd even makkelijk.. Succes meid!
Ja dat klopt , dat je er veel voor moet opgeven. Maar heb het er met liefde voor over. ALs het idd zo is , dat het op je 19 of 20e geen kwaad zal kunnen wil ik zeker wel een poging wagen. Natuurlijk houd ik er wel rekening mee dat het ook wel een 10 jaren plan kan worden of wat dan ook , de nood is niet hoog. Maar het zal wel welkom wezen , als het ons gegund word. Groetjes alecia
Je voelt zelf wel aan of je er klaar voor bent, en de ene is er eerder klaar voor dan de ander. Dus of het te vroeg is, wie ben ik om daarover te oordelen. Ik denk zelf dat als je van jezelf weet dat je er serieus voor wilt gaan, dat je er dan ook klaar voor bent, ongeacht je leeftijd.
je moet er niet altijd rekening mee houden dat het 10 jaar duurt he, het kan namelijk ook de eerste keer raak zijn! 19 jaar vind ik op zicht niet te jong. Zelf ben ik ook pas 20 en ben ik ook aan het proberen.. Als je naar je eigen mening er klaar voor bent, alles goed op een rijtje hebt waarom niet zou ik dan zeggen. Succes meis met het klussen
Over een maand is echt alles in orde kwa huisje , financieel , sowieso dan pas wil ik echt het zonder het rubbertje doen. Ik heb wel het gevoel dat ik er klaar voor ben maar goed wou toch wat informatie of me lichaam het zelf wel aankan. Want een meisje van 15 kan ook zeggen ik ben er klaar voor maar dan is het lichaam er nog niet altijd klaar voor toch? Tenminste zo bekijk ik het. Groetjes alecia
ik ben nu 21 en 22 als ik beval maar wilde ook altijd met de 18 moeder zijn haha maar daar moet je me zn 2en voor zijn he grtjess
Ik zou eerst een maand of 2/3 in het huisje gaan wonen en dan pas kijken of het financieel echt kan... Je kan dingen wel uitrekenen wat het kost maar soms kan het ook tegen vallen... En de leeftijd daar kijk ik niet na sommige vinden 22 jong er zijn altijd wel mensen die gaan zeuren om de leeftijd Lekker laten kletsen
hallo ik was 17 toen ik zwanger werd en het was bewust ik was net 18 toen ze geboren is alles gaat nog steeds prima ook de bevalling ik zei meteen dat doen we nog wel een keer! en nu gaan we voor de 2de
JA daar hebben jullie wel een punt in. Me vriend en ik hebben er nog over gehad , en we gaan er toch nu verder voor. Omdat de kans klein is dat het gelijk raak zal zijn oefenen wij heerlijk verder , we merken vanzelf wel wanneer de repetitie is geweest. shania2004 : Wat heerlijk , mijn moeder was 17 dat ze mij kreeg , en ik vind het heerlijk omdat niemand je moeder voor oud aanziet. Ik kan dingen met me moeder doen die weinig kunnen , daarom wil ik ook graag wel vroeg moeder worden. Ik wil later als ik de mogelijkheid krijg de zelfde dingen kunnen doen met me dochter of zoon ( zolang het maar gezond is) Groetjes alecia
daar ben ik het helemaal mee eens het is soms best moeilijk voor al als je je oude vriendinnnetjes nog hebt die gaan gekke dingen doen en hebben spannede verhalen maar ja ik heb mazzel gehad dat ik makkelijke ouders had en me al vroeg heb kunnen uitleven ik heb niks gemist! maar soms denk je daar had ik ook wel zin in om eens lekker weg te gaan en gek tedoen,maar ik heb ook een fantastisch moeder die ook wel eens zegt meid je bent nog jong ga maar ik neem de kleine wel mee!
Ik ben ook pas 21 maar ben er ook al echt aan toe hoor, mijn vriend en ik hebben allebei een vaste baan en verder huisje boompje beestje. We zijn al 6 jaar samen en er ook samen echt aan toe. Wij hebben dan ook geen haast al duurt het nog een jaar, we hopen gewoon dat het ons gegunt is @shania2004 Dat heb ik dus ook heb me ook alvroeg kunnen uitleven en heb daar ook niks van gemist. We gaan de laatste maanden ook al een stuk minder en vinden het ook echt geen ramp om dat op te geven
Is voor iedereen verschillend... ik ben er zelf nu pas klaar voor, op m'n 28e. Wel verstandig is, dat je eerst zorgt dat je je leven goed op de rails hebt.
het is verstandig dat je weet wat je wil ik heb toen mijn dochter 1.5 was nog een opleiding gedaan, en daarna ben ik aan het werk gegaan,
Ik ben 20 en al zo'n 1,5 bezig voor kinderen. En ik ben er al heel erg lang klaar voor, en mijn mannetje toen dus ook en als je samen dat wilt, en je bent er samen klaar voor, dan is er niets wat jullie tegen houd! Succes!