Ovulatietestenstress

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aster14, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden!

Ik zit met een vraagje. Wij zijn net bezig om een kindje te krijgen, nu halverwege ronde 2. Ik vind het best moeilijk om erachter te komen wanneer ik precies mijn eisprong heb. Het gebruik van ovulatietesten staat me echter nog een beetje tegen. Want wat nou als ik positief test op een ovulatietest, lekker goed aan de klus ben geweest en dan vervolgens niet zwanger ben? Ben bang dat ik dan ga stressen of ik wel zwanger kan worden..

Hoe gaan jullie hiermee om?

Liefs!

2. allstar

allstar Actief lid

May 29, 2012
    344
    6
    18
    Ik zit nu ook in ronde 2 maar heb wel ovulatietesten besteld... en ook zeker gebruikt...
    Al snap ik wel heel goed je gebvoel, want eigenlijk moet het dan raak zijn met die ovu test! en tja...wat als je het niet bent dan.

Maar voor mijn gevoel verhoog je je kansen wel met ovutesten...dus vandaar dat ik ze wel gebruik :D

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik heb ook gebruik gemaakt van ovutesten vanaf ronde 2 en alsnog duurde het 6 rondes voordat we zwanger raakten. Je moet niet vergeten dat er echt zoveel mis kan gaan voordat je een positieve test hebt! Zo moeten bijv. de eicel en de zaadcel wel bevrucht raken en moet er een innesteling plaats vinden, maar dit zijn allemaal dingen die heel makkelijk fout kunnen gaan. Zwanger mogen zijn is niet voor niets een wonder ;)
    Ik zou de ovutesten sowieso gaan gebruiken want dan weet je in ieder geval wanneer je vruchtbare dagen zijn en de kans op een eventuele zwangerschap het grootst is. Maar wordt niet gefrustreerd als het niet direct lukt. Zeker niet als je ook nog aan het ontpillen bent. Succes!

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hm.. Dank jullie wel. Ik ga er sowieso nog over nadenken. Wacht deze ronde en sowieso de volgende ronde af en dan misschien maar met testen aan de slag. Jammer alleen dat ze relatief duur zijn!

5. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik zit nu in ronde twee en ga ook voor de ovulatie testen, vind het gewoon fijn om te weten wanneer mijn eisprong is. Maar daarom weet ik wel dat het geen garantie dat ik zwanger raak als ik precies op de goede dag seks heb

6. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    meid..
    je bent 'nog' maar in ronde 2..
    ik zou proberen het gewoon te laten gaan..
    geniet samen van elkaar..;)
    en ben je met 3 maand nog niet zwanger..ga dan ovulatietesten gebruiken..
    het heeft geen zin om je nu al gek te maken..(en ik kan het weten)
    succes meid!

7. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @Aster Sinds begin van dit jaar ben ik ook begonnen met ovulatietesten. Elke maand netjes 2 dagen waarop ik positief test en ook die dagen extra klussen, maar 6 maanden later nog steeds niet zwanger :(
    Het is extra frustrerend omdat je weet dat je op de juiste momenten klust maar dat het toch niet lukt.
    Het enige wat we kunnen doen is hoop blijven houden dat het toch ooit een keer lukt.
    Succes ermee!

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ovutesten hoeven niet duur te zijn hoor. Die van sensitest en zwanger&kids zijn erg goedkoop en werken perfect! :)

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Aster,
    Ik zit in ronde 9, dus al een tijdje bezig, alhoewel niet zo heel erg lang want normaal duurt het gemiddeld een jaartje in vele gevallen.
    Ik begrijp dat je er zo voor gaat dat je met ovu testen gaat werken, alhoewel ik ook van mening ben dat je in ronde 2 best nog zonder hulpmiddel ervoor gaat. Is toch veel leuker dan te stressen over testen en zo. Ik zou er de eerste 3-4 maanden gewoon van genieten (en zoveel mogelijk klussen op je vermoedelijke ovulatiedatum) en verder wel zien hoe het loopt.
    Moest het na een tijdje niet lukken, wat ik natuurlijk niet hoop, vind ik de temperatuurmethode duidelijker dan ovulatietesten.

10. Sabrina8

Sabrina8 Lid

Jun 20, 2012
    24
    0
    0
    Werk smorgens bij de thuiszorg
    Limburg
    Hoi,
    Ik heb precies hetzelfde, wij zijn ook net bezig en gaan nu ook voor ronde 2! Ik vind het ook erg moeilijk om erachter te komen wanneer ik mijn eisprong heb ik voel er niets van? Ze zeggen tussen de 10 en 16e dag vanaf de dag dat je ongesteld bent geworden? ik weet niet of dit klopt.. Verder heb ik er ook geen ervaringen mee en kan ik je niet helpen omdat ik met dezelfde vraag zit!

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik vind het inderdaad eigenlijk te vroeg voor ovulatietesten. Ik zit inderdaad namelijk nog maar in ronde 2. Daar ben ik me ook erg van bewust.
    Vroeg me gewoon af hoe de dames die al langer bezig zijn hiermee om gaan. Ik ken mezelf, ben nogal een stresskip, dus ik denk dat ik me daar best druk om kan maken.

Vooralsnog klus ik vrolijk verder zonder testen of temperaturen!! Eerst maar eens kijken of het lukt in een half jaar, dan verder zien.

Dank voor al jullie antwoorden!

Share This Page