Voor ik mijn 2 kindjes kreeg had ik altijd cyclussen van 26 / 28 dagen. Heel standaard. Na mijn 2e kindje zijn ze 25 en 21 dagen. 25 dagen echt wel de max. Nu zit ik vandaag ineens sinds maaaaanden ( nog niet eerder voorgekomen sinds geboorte van mn zoon) op 26 dagen.. Uiteraard kan ik een test doen.. Maar vraag me wel af of dit dan ook "overtijd" is... ?
Hoelang geleden ben je bevallen? Als je normaal altijd op max 25 dagen zit kun je dit wel als overtijd zien denk ik. Maar je cyclus kan altijd een keer zonder reden langer zijn.
In principe ben je pas 14 dagen na je eisprong overtijd. Omdat we niet weten wanneer je eisprong was is het lastig van 'overtijd' te spreken. Als je een laat ei had, ben je nu niet overtijd, was ie vroeg dan wel. Je zou tot 28 dagen kunnen wachten (gemiddeld) en dan een testje doen voor de zekerheid.
Dat is bij elke vrouw verschillend. Je hebt ook vrouwen die bijvoorbeeld een lf van 15/16 dagen hebben. Die zijn dus pas 16/17 dagen na eisprong over tijd.
Ik heb wel tests gedaan en die was ook later dan afgelopen maanden. Dat realiseerde ik me gister. Ik heb gister wel getest. Omo wit. Vandaag dag 27.. Iig nog niks. Het vermoedden is dat mijn eisprong wel 14 dg geleden was. Denk op de 1e april.
Ik kan me ook even niet meer terughalen wanneer we het rond die tijd precies gezellig hebben gemaakt. Een ding is zeker.. Sinds 1.5 jaar een cyclus van 27 dagen is al bijzonder... Ben benieuwd wat het morgen gaat doen.. Dan is het exact 28 dg.
Nou....dag 28 en nog niks..zw test dag 26 was knal wit... Dus ga er dan ook niet vanuit... Maar twijfel nu wel...
Ok.. Helaas.. Dag 28. Of eigenlijk geloof ik dag 29 omdat t na 2200 uur is. Bizar hoe een zooitje mijn cyclussen zijn geworden na de geboorte van mijn zoontje.