Hoelang duurt het voordat het voor de rechter komt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beertje13, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik heb een loonvordering tegen mijn oude baas lopen.
    -Mijn loonvorderingsbrief heeft hij genegeerd (wel ontvangen, aangetekend verstuurd) (in augustus 2013 verstuurd
    - 2 brieven van de vakbond, aangetekend verstuurd, heeft hij geweigerd, niet ontvangen dus
    - en de email met de conceptdagvaarding (kan hij moeilijk niet ontvangen, word gestuurd om hem te laten inzien en een laatste kans te gevenp

maar nu? hij laat niks van zich horen. Al die tijd niet. Ik heb nog spullen van hem. Zijn bedrijf bestaat nog.
    dit speelt al vanaf augustus dus. Hoelang moet ik wachten voordat de datum bekend is en gaan daar maanden overheen?

Ik wil namelijk mijn geld

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
  3. Beertje13

wat een goede site! ik zie het al daar gaan denk ik maanden overheen :/

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Nee, dat hoeft dus niet. Maar het hangt af van welke procedure jij start. Weet je een beetje wat je te wachten en te doen staat?
    Want jij vordert dus jij zal actie moeten ondernemen..

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Wie start de procedure voor je? Die bepaald de eerste zittingsdatum (wordt opgenomen in de dagvaarding). Hoelang de procedure duurt dat ligt aan het verloop, het verweer en wat de rechter wil. En dan nog als je een uitspraak hebt dat wil niet zeggen dat er gelijk betaald wordt. Soms moet het dan nog via beslag geïncasseerd worden (dan moet er natuurlijk wel iets zijn om beslag op te leggen). Al met al is er weinig over te zeggen wanneer je echt geld krijgt.

6. Beertje13

ja idd, nou ik weet in ieder geval iets meer.

Deel Deze Pagina