over trakteren gespoken. hou jij rekening met...

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik kan geen rekening houden met allergieën en met dingen die kinderen van hun ouders niet mogen eten. Ze kunnen het worstje er thuis ook uithalen. Het mag op school niet gegeten worden van de traktatie.

Wel als er een kind komt spelen of op een kinderfeestje natuurlijk.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nee, en dat vind ik oprecht sneu voor je kindje, maar je kunt niet overal rekening mee houden natuurlijk. Jouw kindje heefy kma, mijn oudste is allergisch voor bepaalde soorten groente en fruit, de ander mag geen gluten, geen soja, geen pinda's en noem maar op. Je kunt toch niet overal rekening mee houden, dan blijft er tocb niets over om te trakteren?

3. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

M heeft trouwens getrakteerd op een krokodil. Die was gemaakt van komkommer met kaas en bovenop knakworsten. Waarom? Omdat dit zijn favoriete dingen zijn. Hij is verslaafd aan knakworst, is heel gek op kaas en lust graag komkommer. Het is zijn verjaardag en ik hou rekening met zijn wensen.

Wat ik me afvraag, als jou kind geen varkensvlees mag maar dit zit zo wel op de traktatie (zoals ik net hierboven heb beschreven) mag jou kind dan wel de komkommer hebben? De traktatie heeft dus op de komkommer en kaas gezeten?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Klopt gelatine is van varkens. Bijv slagroomtaart kan dat zitten. Ook in winegums.
    Er bestaan lijsten op internet wat er allemaal van varkens gemaakt wordt. Bizar. Zelfs stopcontacten bevatten iets wat van varkensbotten is gemaakt. Niet dat je dat eet ntl maar het zit in zooooveel producten verwerkt.
    Ik heb leerlingen gehad die al gek werden van alleen een foto van een varken. Werkelijk.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Helemaal mee eens!!!

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Het valt me op dat niemand op mijn of adi's opmerking over vegetarisch eten in gaat. Ik ben er oprecht benieuwd naar. Als ik bij jullie op bezoek zou komen, zouden jullie mij dan gewoon vlees voorschotelen, omdat het immers mijn eigen keuze is om vegetarisch te eten?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ook mee eens!

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Volgens mij niet. Is "besmet". Hele strenge zullen t dan niet eten.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Erg triest,daar kan ik met m'n pet niet bij..
    Zoals ik eerder in dit topic al zei: Kleine moeite,groot gebaar..

10. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik vind 1 op 1 een ander verhaal en dat staat ook los van het geloof of iemand iets opdringen. Jij bent een volwassen vrouw (ga ik even van uit) en als jij die keus zelf hebt gemaakt wil ik hier best rekening mee houden (in zekere zin)

Wij eten wel vlees dus kom jij bij ons eten dan maak ik bijvoorbeeld groente vlees en aardappelen en een salade. Jij kan dan kiezen om het vlees te laten staan en de aardappelen, groente en de salade te eten.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hoe doen jullie dit met ouders die niet willen dat hun kind snoep krijgt? Want die zijn er ook.

Ik probeer altijd redelijk gezond te trakteren maar die van mij zijn nog klein en trakteren op zich is al leuk. Maar er wordt geregeld met snoep getrakteerd op school.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee natuurlijk niet,ik zou me kapot schamen én ik zou het zelfs leuk vinden om dan een vegetarisch recept op te zoeken en ermee aan de slag te gaan.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja dit dus.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Houdt je er dan ook even rekening mee dat een ander geen soja, fruit, groente, melk, pinda, kleurstof, snoep, gluten of wat dan ook mag?

15. adi

adi Niet meer actief

Dan zou ik bij deze ook stoppen met eten van alle vis en bijna alle kip(producten). Oh, en ook met de meeste producten van Nestle bijv ;)

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind eters thuis of kinderen die thuis komen spelen ofzo anders dan traktatie voor een hele klas.

Wat iemand al zei, de een eet geen varkensvlees, de ander geen rundvlees, 1 mag geen gluten, 1 geen soja, 1 geen melk, 1 bepaalde groentes en fruit niet enz enz enz...

Zo kan trakteren in een klas wel heeeel lastig worden en wordt het een heel ander verhaal als wanneer je rekening zou moeten houden met 1 ding wat de traktatie niet mag bevatten.

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Het lijkt me wel heel toevallig als al deze allergieën binnen 1 klas voorkomen maar als dat wel zo is zou ik eerder een klein speeltje (bellenblaas,jojo,boekje) trakteren, probleem opgelost! :)

Ik vind het niet erg om er rekening mee te houden hoor,probeer op een creatieve manier alle kindjes gelijk te behandelen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Wij eten geen kip, wel vis. Nestle koop ik zover ik weet niet. Kopen heel veel biologisch en eigenlijk geen pakjes en zakjes.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Deze gedachtegang kan ik eerlijk gezegd niet plaatsen. Je wil dus wel rekening houden met iemand die zélf de keuze heeft gemaakt het niet te eten EN als volwassene veel beter om zal kunnen gaan met het gevoel dat er voor haar niet iets aparts is geregeld, maar niet met een kind dat de keuze niet zelf heeft gemaakt en het als een veel grotere teleurstelling zal ervaren dat er geen rekening met hem is gehouden?
    Ik snap wel je gedachte dat ik er dan zelf voor kan kiezen het vlees te laten staan en dat er "extra" is in de vorm van een salade. Dat kan ik dan wel waarderen.

Lekker, ik zou benieuwd zijn! Op die manier leer ik soms leuke nieuwe combi's!

Dat eerste kan ik me nog wel voorstellen, hoewel ik ook wel een beetje denk dat het makkelijker is omdat het afstandelijk is. Je bent er zelf namelijk niet om de teleurstelling van het kind te zien, dus het is makkelijk om het onbelangrijk te vinden.

Dat laatste vind ik overdreven. Natuurlijk bestaan al die allergieën, maar in de praktijk zullen die (meestal) echt niet allemaal tegelijk in één klas voorkomen. En nog weet je dat alleen maar als je het eerst bij de juf navraagt. Beetje sneu als het er in de praktijk maar één bleek te zijn, die overgeslagen wordt, omdat jij geen zin had om met 6 diëten rekening te houden.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ja daar zou ik rekening mee houden.

Deel Deze Pagina