Ik zou de grote lijnen aanhouden betreft allergieën en religie. Zoals geen varkensvlees en pinda's. Maar als ik een snoepketting wil maken, dan ga ik niet alle ingrediënten langs om te kijken of er iets van varkensvet in zit. Als ik ouder zou zijn van een kindje die ernstig ziek wordt, of dood gaat van pinda's o.i.d., dan zorg ik ervoor dat mijn kindje niets aanneemt en zal altijd zelf een trommeltje met lekker achter de hand houden. Voor de zekerheid. Ik ben het dus eens met Eppo82; "Ik ben wel van de verantwoordelijkheid van je kind voor je zelf houden zeg maar"
Ik zal dat later waarschijnlijk ook zo gaan doen, maar andersom als ik van de juf hoor dat iemand een allergie heeft ga ik er wel rekening mee houden, in mijn ogen heel normaal om 1x per jaar die kleine moeite even te nemen. Zal het kindje vast ook waarderen
Weet toevallig (omdat klasgenootje glutenallergie heeft) dat in de worstjes van de knaks geen gluten zitten.
Ja dat doe ik zeker, maar wat als mijn kind zoooo gek is van knakworstjes en heeel graag een tractatie wilt maken met kipknaks (niet halal), moet ik haar dan zeggen, nee dat mag niet want kindjes die moslim zijn vinden ons vlees niet goed omdat het op de verkeerde manier geslacht is? En een andere variant maken, wat als andere kindjes dan ook die andere variant wilt? Moet ik alles dubbel maken om te garanderen dat ieder krijgt wat hij wilt? Ik let wel op allergieen en leg dat ook zeker uit. Als dat kindje dit eet dan wordt hij heel ziek. Meestal zijn er wel dingen die voor de meeste wel geschikt zijn, dan kies ik uiteraard daarvoor. Maar het is vooral afhankelijk van het jarige kind.. Laten we eerlijk zijn, ga je echt je kind op fruit laten trakteren als die zelf helemaal niet van fruit houdt (want ja, die kindjes zijn er ook). Dan is het leuke er toch gelijk af. En hoe denken jullie dat het is voor ouders die op dat moment financieel niet best zitten (door welke omstandigheden dan ook). Die kunnen dan beter 2 zakken met kleine snoepzakjes kopen ipv kaas en worst of kaas en tomaatjes of wat dan ook.
Nee sorry, waar moet ik die kopen dan? Hier in mijn directe omgeving is dat volgens mij niet eens te vinden. Naar de andere kant van het dorp fietsen voor traktaties terwijl het ook bij de gebruikelijke winkel kan gaat mij wat te ver. En dan daarbij mag het duidelijk zijn in deze discussie dat niet iedereen halal wilt eten. En moslims hebben daar vast begrip voor omdat ze er zelf ook voor kiezen om iets niet te willen eten. Zo niet dan moeten diegene daar maar eens goed over nadenken.....
Ik vind dat scholen dan hun beleid moeten aanpassen naar een kleine traktatie ipv je mag niks trakteren Kwa snoep. En ik ben het nu wel zat dat er met gelovigen altijd maar rekening gehouden MOET worden. Alsof ze beter zijn dan de rest en wij slechter omdat wij dingen wel eten of doen... Pfff.
Paar prikkertjes met kaas en komkommer? Zo heb je ook metteen wat voor de kindjes die vegetarisch eten en het hoeft niet veel te kosten. En zo leer je je kindje ook metteen dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, kan me niet voorstellen dat hij die paar prikkers erg zou vinden..
Mijn kind lust bijv geen komkommer, ook geen tomaat of ananas. Kaas is hier al een no-go als je ziet hoeveel kindjes daar allergisch voor zijn of lactose intolerant zijn. Maar als ik er bij wijze van een paar prikkers op zou doen met komkommer en kaas en een paar andere kinderen willen liever komkommer dan worst... Die mogen dan niet omdat die voor de moslim kindjes zijn? Dus je moet of alles dubbel maken, of er zullen altijd kindjes teleurgesteld worden in dit voorbeeld.
wat een drama om niets, dan prik je op de helft van de traktaties geen knakworstje maar een stukje kaas of komkommer. Zullen andere kinderen ook blij mee zijn want *suprise* niet elk kind is gecharmeerd van een samengeperst stukje afvalvlees in een krokant jasje
Jij gelooft toch ook? Ik vind dat je zo raar doet.. hoezo rekening MOET houden. Dat is toch gewoon fatsoen? Niets moet.. als jij gewoon een hork wilt zijn moet je dat vooral doen.. er is geen politie die je komt arresteren ofzo. Jij baalt zeker ook zo van al die vrije dagen die er aan gaan komen in de komende maanden
Pfff krijg hier echt het gevoel dat het bij sommige echt een kwestie is van onwil.. kont tegen de krib en vooral niet meedenken.. Het leven kan zooooo makkelijk zijn door met de mensen om je heen rekening te houden.. En natuurlijk hoef je niet alle ingrediënten uit te pluizen maar 2 krokodillen waarvan 1 met fruit spiesjes en 1 met kaas/worst ofzo is toch een kleine moeite?
Voor zover ik weet hoeft niemand daar geen rekening mee te houden. Ik leef niet volgens strenge regels of dingen die ik niet zo mogen. Ik zal ook nooit iemand vragen rekening te houden mocht dit wel zo zijn want dit is mijn verantwoording
Als er kindjes zijn die halal knakworstjes trakteren ben jij toch ook blij als er alternatieven tussen zitten, want zoals je al zei wil niet iedereen halal eten, ookal is het alleen uit principe