Mij werd gevraagd waarom ik geen rekening zou houden met geloof en wel met allergieën. Eigenlijk is het antwoord al meerdere keren gegeven, maar aan een allergie kun je niks doen en een kind kan serieus ernstig ziek worden. Iets eten door een geloofsovertuiging is dit niet. Daarnaast ben ik van mening dat je je kinderen geen dingen moet opleggen. Prima dat jij geen varkensvlees eet, maar ik vind dat een kind deze beslissing zelf zou moeten maken en niet de ouders voor het kind (heb ik ook met dopen etc). Als een kind verdrietig is omdat mijn kind op knakworsten zou trakteren zou ik dit heel sneu vinden, maar dat is dan de ouders zijn schuld en ook de ouders verantwoording.
Sorry maar wat een ontieglijke aso's zitten hierbij...bah wordt er gewoon misselijk van. Een kind "kiest" niet voor een geloof net zo min als dat het voor een allergie kiest...het wordt ermee opgevoed. En hoe moeilijk is het om rekening te houden daarmee. ooo ik wordt mij hier toch een potje pissig des te langer dat ik er overna denk....het stoom uit mn oren.
Mja ik ben het op zich met je eens, maar dat is denk ik een hele andere discussie. Nu wordt een kindje afgerekend op de levenswijze van zijn/haar ouders, waar het zelf niets aan kan doen en wrs ook niet snapt. Dat vind ik sneu voor zo'n kindje en daarom zou ik er wel rekening mee houden.
Ik sta echt versteld van mensen die geen rekening houden met allergieen. Waarschijnlijk hebben jullie (of jullie kinderen) het geluk zelf geen allergieen te hebben anders zou je er echt wel rekening mee houden. Wat ontzettend egoistisch. Triest. En maar klagen dat de maatschappij zo hard wordt... En kom nou aub niet aan met t gezeik "vroeger waren er geen allergieen". 27 jaar geleden waren er ook al allergieen.
Ik krijg eigenlijk een beetje plaatsvervangende schaamte na het lezen van dit topic.. Ik vind dat als je leeft in een multi culti samenleving je die kindjes niet kan buiten sluiten. Serieus we hebben het hier over kinderen die dan (feitelijk gezien) gediscrimineerd worden wegens hun geloof.. KINDEREN die eigenlijk noet beter weten hier nee opgevoed worden. Nee kan daar met mn pet niet bij en ik zal hier als moeder enorm boos om kunnen worden als mijn kind overgeslagen zou worden vanwege zijn geloof.. En ondertussen maar raar vinden dat er nog discrinineerd word.. Niet zo Gek als je daar als ouder al mee begint..
Plaatsvervangende schaamte??? Lijkt mij heel zacht uitgedrukt. zal je zeggen dat ik hier een tekst eerst had staan waar mee ik in 1 keer voorgoed van het forum afgedonderd wordt maar die heb ik dus gewijzigd... stelletje.....................wijven
Vind het ook wel gemeen dat dus niemand respect heeft voor elkaars mening. Boos worden omdat iemand niet met geloofsovertuigingen rekening wil houden en vervolgens zelfs als een aso er bovenop storten dat die persoon dan zo slecht is ... Beetje jammer weer dit.
Maar dan een oprechte vraag.. Hoe zou jij het vinden als jouw kind in de klas niks krijgt omdat ze Nederlands is? (even hier vanuit gaan omdat er maar weinig jonge Nederlandse kindjes met Nederlandse ouders moslim zijn) Dan zou jij toch pissig worden of niet dan?
Een kind uitsluitend van een traktatie omdat die dat niet mag vanwege een geloof wat jou niet aanstaat..dan ben je in mijn ogen echt het laagste van het laagste.
Dat is niet altijd zo hoor. Ik ben islamitisch en mijn kinderen zitten ook op een Protestants-christelijke school...
Hoewel in me graag in minder harde woorden zou willen uitdrukken, sluit ik me toch bij Tuc en Buonanotte aan.. Hoe moeilijk is het om rekening te houden met geloof? Geef gewoon een ander snoepje mee, zodat die kindertjes ook wat hebben
Als ik in een moslim land zou wonen en daar bepaalde gebruiken zijn dan zou ik die respecteren en mijn kind hier in laten mee gaan tenzij het te erg tegen mijn eigen gedachte in zou gaan... Ik vind dat er verdories ook wel is aan de Nederlanders in eigen land gedacht mag worden ipv er altijd maar van uit gaan dat wij met alles rekening moeten houden... Ik kan mijn kind wel verbieden vast voedsel te eten omdat ik dat "geloof" worden er dan voortaan milkshakes getrakteerd? T mag ook wel is van 2 kanten komen hoor...
Bizar.... En dan nog dat je je kind niks mag opleggen? Papa en mama voeden jou met een geloof op dus jammerdebammer voor jou geen traktatie. En het is zo'n kleine moeite.... Heel erg egoistisch! Maar goed, als het je eigen kind maar niet is ofzo.....geen idee waar die gedachtes vandaan komen. Ik vraag straks ook aan mijn gastouder wat wel/niet kan. Er is genoeg keuze. Kleine moeite. Alle kindjes blij.
Als er een kindje in de klas zit met een geloof zou ik wel rekening mee houden geen vlees ofzo mee te geven. Maar als ik een cake ga maken ga ik niet elk ingrediënt op google opzoeken om te kijken welk ingrediënt bij welk geloof niet mag. Voor allergieën zou ik dat dan weer wel doen omdat dit levensbedreigend kan zijn. En van wat gelatine in snoep zal een kind echt niet ongeloviger worden. Ook weet ik niet waar overal gelatine in zit maar wel dat het in heel veel dingen zig
Maar het gaat om kinderen. Die hebben daarntoch geen weet van. Dan pak jij toch de ouders van dat kind over de rug van een kind.. Kind kan er toch niks aan doen. Ik vind dat serieus heel zielig.
Eens. Wij wonen in Nederland en ik vind het niet meer dan normaal om rekening te houden met kinderen die ergens niet tegen kunnen. maar een geloof is een keuze. Een keuze die jij als ouders maakt. Jij dringt eigenlijk jou kind die keuze op omdat jij denkt dat dit het beste is voor jou kind. Helemaal prima dat respecteer ik, maar dan is het in mijn ogen ook JOU schuld als het kind iets niet mag eten. En dan moet jij maar als ouder jou kind uit gaan leggen waarom hij/zij geen varken mag hebben (als voorbeeld).