over trakteren gespoken. hou jij rekening met...

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    De Nederlanders in eigen land waar we om moeten denken??

Sodeju...dus als je moslim bent of hindoe etc...dan behoor je niet meer tot de Nederlanders, ookal ben je hier geboren en je ouders ook.

Het spijt me hoor, maar dat gaat heel ver!

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Je hebt ook Nederlandse moslims.. Dit is ook hun land. Of heb je het over raszuivere, oerhollandse Nederlanders?

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja maar je kan het in dit op zich nooit helemaal goed doen. Want Jehova kindjes mogen helemaal geen verjaardag vieren... Dus mag mijn kind dit op school ook niet omdat een ander kind het Kwa geloof niet mag....

Natuurlijk zal ik geen knakworstjes uit gaan delen in een mix klas (want ja mijn dochter gaat straks naar een openbare school omdat ik niks tegen geloven heb) maar op een gegeven moment moet het de spuigaten niet uitlopen... Dan mag straks niks meer... En op dat moment is het de verantwoordelijkheid van de ouder.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Jeetje wat een reacties komen er voorbij.. Ik zit echt letterlijk zo: :$

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar nederland is geen moslim land. Je bent vrij voor je eigen mening en geloof maar vergeet dan ook niet in welk land je leeft...

6. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Tuurlijk ben je dan Nederlander. Maar als jij door een geloofsovertuiging een keus maakt wat niet standaard bij het land hoort waar je woont/geboren bent dan vind ik dat je dan ook je verantwoording als ouder moet nemen. En als je kind dan weer met een sneu koppie thuis komt omdat hij/zij weer niet mee kon eten van de traktatie jij je kind maar moet uitleggen waarom. En als je dat echt heel sneu vind je kind zelf wat mee moet geven

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Voor zover het kan, hou ik wel rekening met kindjes en allergieën. Bij mijn oudste in de klas, zit een meisje die diabetisch is. Ik kijk dan toch naar een traktatie die zij mag en waar zeker niet veel suiker in zit. Er wordt ook heel veel chips getrakteerd in de klas.

8. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Doe even relaxt zeg.

Als iemand er nou zo over denkt dan kan dat toch?

Een geloof blijft een keuze ook al maakt het kind die keuze zelf niet, een allergie word niet door een ouder aangedrongen en word niet verplicht.

Allergie is op gezondheid gebied gewoon gevaarlijker en kan er iets aan over houden als die gene dat binnen krijgt wat hij/zij niet binnen krijgt.

Is het echt zo krom gedacht volgens jou dat mensen om die reden wel rekening houd met kinderen met een allergie?

9. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Je hoeft niet perse in een moslim land te wonen hoor!
    In Nederland heb je ook Jehova's getuigen en die doen niet aan verjaardagen, ik weet niet of ze wel traktatie's aan nemen, maar ik bedoel maar waarschijnlijk zullen er misschien nog wel meer soorten geloven zijn die een bepaald soort eten niet mogen, Hindoe's, Joden en weet ik veel.

10. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Te triest voor woorden dat kinderen de dupe worden door de afkeur voor een bepaald geloof door sommige moeders hier. Bewust geen rekening willen houden met elkaar, jeetje wat een gezelligheid! ;)

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dan moet ik het misschien zo verwoorden :

Ik vind niet dat geloof de bovenhand moet krijgen op geen geloof.
    Ik vind niet dat je op basis van geloof keuzen moet maken en anderen hier in mee wil trekken... Het is maar geloof... Net als sprookjes... En vind niet dat je daar een ander mee moet belasten. Nederland, Turkije, Finland... Dat maakt dan geen zak uit.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mja.. Nederland was ooit ook een heidens land, tegenwoordig leven we hier met meerdere geloven naast elkaar en het Christendom in Nederland is ook niet meer wat het ooit geweest is.

En wat je daar van vind mag je zelf weten, maar door mensen buiten te sluiten wordt de stemming vast niet beter.

13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Mensen vinden het zielig als er geen rekening gehouden word met kinderen die dingen vanwege het geloof niet mogen eten, daar word over gevallen maar ik zie ook genoeg moeders hier aangeven dat ze geen rekening houden met allergie en geloof, daar vallen we dan ineens niet over?

Iemand uitsluiten vanwege het geloof is natuurlijk weer veel erger dan iemand uitsluiten vanwege een allergie. ;)

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Je gaat mij niet wijsmaken dat er zoveel verschillende allergien en religies in 1 klas zitten dat je niks meer kan bedenken.
    Ja, misschien als je gek wilt doen als in dat andere trakteertopic met champagne en taart...maar anders...

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Sprookjes is heel wat anders dan een geloof.

Niet voor jij en ik die niet geloven.
    Maar voor de aanhangers van een willekeurig geloof (typte ik toch bijna sprookje :D) is het een hele serieuze zaak.

Net als dat ik weer andere principes heb waar ik niet van af ga stappen omdat iemand anders het onzin vindt.
    Het zijn tenslotte mijn principes.
    Nou zo is het ook iemands geloof... Meer dan een gezamenlijke set principes is het niet.
    En volgens die principes willen de ouders leven.
    En kind heeft daar geen enkele invloed of keuze op/in.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja ik houd er gewoon niet van om je geloof op te dringen.
    Niet aan je kind, aan de school, aan je werk of aan je land. En nee ook het christendom of weet ik veel wat voor ander geloof niet. En ja... Geloof het of niet ik geloof zelf ook... Maar niet in die dingen.

17. Flubje

Flubje Niet meer actief

Volgens mij omdat in veel klassen eigen traktaties voor de allergische kindjes zijn. Dus 'hoeven' die geen rekening te houden :)
    Ik heb iig geen reacties gelezen waarin iemand aangeeft per se geen rekening te houden met allergieen toch..?

18. Flubje

Flubje Niet meer actief

Heh??? champagne? Ik hoop dan toch jip en janneke champagne? ;)

19. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Bij ons zitten er inderdaad niet zoveel allergieen en religies maar dan nog houd ik alleen rekening met de allergieen.

En het is echt niet zo dat ik dan ineens ( bijvoorbeeld ) alleen maar snoep zou geven waar varkensvet in zit, ik vind het alleen niet nodig om OOK nog rekening te gaan houden met een geloof. Sorry, ik vind dat niet belangrijk, een allergie daarintegen vind ik wel belangrijk.

Ben absoluut geen discriminerend persoon wat dat betreft maar ik vind een allergie wat belangrijker dan een geloofs overtuiging.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat mij betreft niet... Maar dan moet ik het wel weten natuurlijk :)

Share This Page