Even nieuwsgierig, hoor.... Hoe lang lag jullie baby onder dekentjes? Mijn oudste schoof al met een paar weken haar bedje door en sliep dus al snel in een slaapzakje. Mijn jongste is bijna 6 maanden en ligt nog steeds onder de dekentjes, dus ik vroeg me af of er ook kindjes zijn die nooit in een slaapzakje zijn gaan slapen.
Hier bijna meteen een slaapzakje, vond dat toch een wat fijner en veiliger idee dan een dekentje. Gebruik nu ook nooit meer dekentjes, altijd een slaapzak.
Eerst een dekentje, maar ze heeft ook toen nog een tijdje in de puckababy geslapen maar ook toen lag ze scheef. Nu schuift ze der hele bed door en wil nog wel eens zittend spelen voor het slapen gaan in bed, dus in een slaapzakje.
Onze zoon is met 5maanden in een slaapzak gegaan zonder dekens. Die kroop er toen om de haverklap uit en ging zn hele bed door. Onze dochter ligt nog steeds onder de dekens maar die bliift (nog wel) stilliggen. Kruipt alleen naar boven als ze wakker wordt en ik er even laat gaan. Uit boosheid rolt ze om en tijgert dan naar boven waar ze zich dan vervolgens in allerlei posities aan het wurmen is. X
Hier ook nog dekentjes. Ze is nu 2x eronderweg gekropen, maar voor mij nog geen reden om over te stappen. Heb wel een velours slaapzak maar heb het idee dat dit veel kouder is dan dekentjes, dus heeft ook niet mijn voorkeur.
13 maand, van de zomer alleen slaapzak, daarna slaapzak en dekens en nu sinds 1 maand alleen een combi sleeper en die is warm genoeg
De kraamweek :-D toen schoof hij al omhoog hij wil trouwens nog steeds niet met zijn armen en schouders onder de deken alleen over zijn billen en benen. Vandaar nog steeds een slaapzak Groetjes paula
hij ook slaapzak en een dekentje. dametje is 10 maanden. ze kruipt alleen naar boven maar niet onder de deken. zonder deken lijkt het me zo koud
Allebei mijn kinderen hebben altijd in een slaapzak geslapen en nog steeds. Ook liggen ze onder een deken. Soms kunnen we de jongste nog wel eens strak instoppen en dan ligt hij de hele nacht heerlijk onder zijn dubbele deken in zijn slaapzak Met een jaar of 2 zijn we over gegaan op een peuterdekbed en inmiddels is dat een grotere deken geworden maar hij wilt er nog niet altijd onder, vandaar een slaapzak.
Hoe zouden jullie dat dan doem met een baby die enkel ingebakerd slaapt? Ze slaat zich anders wakker! Maar vindt E. ook regelmatig tegen haar spijlen aan, of half met haar gezichtje onder haar denkens. Vindt dat eng...
Hier in een slaapzak onder een deken! Al vanaf week 1! hij is nu bijna 5 weken Mijn docher van 3 slaapt nog in een slaapzak! Ze heeft een tijd zonder geslapen maar werd opeens snachts wakker terwijl ze normaal een hele goede slaper is en nooit wakker word! Bleek dat ze het toch koud had omdat ze soms niet onder de deken bleef liggen! Dus weer een slaapzak aan en ze slaapt weer door!
Mijn zoontje draagt vanaf een week of 6 een slaapzakje. Hij bleef nooit onder de dekens liggen Hij slaapt nu (21 mnd) nog in een slaapzak maar ik wil binnenkort wel een dekbedje voor hem kopen.
Oh, ik zou dat ook eng vinden... Mijn zoontje beweegt nauwelijks en wij hebben een babyfoon met camera, dus wij zien ook wat er gebeurt (alleen 's nachts niet natuurlijk). Ik heb helemaal geen ervaring met inbakeren, maar misschien kan je het weer eens proberen om haar te slapen te leggen zonder in te bakeren? Misschien is het wakker maaien al een stuk minder... Mijn zoontje deed dat de eerste weken ook, maar wij ontdekten al snel dat hij een buikslaper is en dus in de tweede week al begonnen met overdag op zijn buik te laten slapen. Op zijn buik kan hij zich niet wakker maaien. Of misschien een Snoozzz? Persoonlijk zou ik dat een stuk minder eng vinden dan met het hoofd onder de dekens komen... Hier zijn de meningen nogal over verdeeld overigens.
Helaas moet ze echt ingebakerd want ze maait zich nog wakker.... Heb ook een babyfoon met camera en overdag ligt ze in haar wagen want wol overdag niet in ledikant en de nacht weer wel. Maar goed, de nacht slaapt ze naast me op m'n kamer. Maar feit is wel dat ik met m'n ogen dicht niks zie en het eng vindt.... Ik las dat de puckababy ook een slaapzak is???? En wat is een snooz??
Beide. Als hij alleen in de slaapzak ligt heb ik het idee dat het te koud is en wordt hij een paar keer per nacht wakker en als ik alleen een dekentje gebruik trapt hij ze van zich af en wordt hij ook wakker, haha. Beide werkt perfect hier: lekker warm en lekker slapen.
Hier direct na de kraamweek over gestapt op een slaapzak en dat werd al snel een puckababy. En nu sinds 4 maanden de puckabag, meneer kan heel erg druk zijn en trapte de eerste dagen al de dekens van zich af. Ideaal de puckababy, gebruik er ook geen deken meer bij alleen de slaapzak, wel de wintereditie nu en hij slaapt er heerlijk in!