Hoe kom je de dagen/nachten zonder je kind door?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Meisje89, Jul 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Ff verhaal schetsen (hoewel dat in het niet verdwijnt nadat ik net topic las dat papa met kind 2wk op vakantie gaat naar Spanje...)

Uit elkaar met ex sinds september vorig jaar, hij keek nooit naar mijn zoontje om, hielp nooit, alles was te veel en kwam op mij terecht (wat ik helemaal niet erg vind om te doen, het is tenslotte mijn kind !!)

Nu heeft de rechter bepaald dat hij tijdens ex z'n verlof, extra dagen naar daar moet, en gelijk ook 1e en 3e weekend vd maand naar daar moet, plus overnachting. Waar het nu gewoon elke week was, enkel de zondag.

Weet pas van vanavond dat het vonnis is geweest, en jank m'n ogen uit. M'n hart wordt uit elkaar gereten bij de gedachte dat mijn kind zo lang met ex mee moet... Vooral die nacht vind ik vreselijk...

Ik moet zelfs in een boekje opschrijven wat zoonlief eet, omdat ex het gewoon niet weet (nee, zelfs na al die tijd niet!) wat moet ik dan doen, die 2 dagen, die nachten? Weet niet eens of ik deze nacht ga kunnen slapen en zoontje is nog hier nu... Moet hem morgenvroeg om 9u meegeven en mag hem pas dinsdagavond om 19u ophalen! Terwijl hij om half 8 naar bed gaat, zeker als hij bij ex geweest is want hij is altijd doodmoe, weet niet hoe 't komt. Dus dat is dan thuiskomen, fles geven en bed in... Niet eens de kans om terug wat van elkaar te genieten, niks :(

Hoe doen jullie dat?? Die dagen doorkomen? Nu zat ik op zondag altijd hele dag achter de pc, ging soms zelfs terug slapen, eet vaak 's middags ook niet, zit dan gewoon te wachten tot het kwart voor 5 is zodat ik kan vertrekken om mijn schatje op te halen!

Ben er kapot van...

2. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    :( Sorry, geen tips voor je meid.. maar je verhaal raakte me en ik wilde toch even reageren.... :( Hopelijk valt het je straks minder zwaar dan je denkt... en heeft iemand anders nog tips voor je!
    Sterkte

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Bedankt. Zelfs dat helpt al wat... Bedankt

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,146
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mijn man en ik zijn nog samen, maar onze zoon logeert af en toe wel mijn mijn ouders of schoonouders. Nu is dat een andere situatie, omdat we daar zelf voor kiezen. Maar toch vond ik het in het begin heel moeilijk. (We doen het ook alleen maar omdat het voor hem zo zielig is om 's nachts uit zijn bed gehaald te worden als we een feestje hebben gehad of laat bij onze ouders zijn gebleven.)
    De eerste paar keer vond ik het heel moeilijk! Ik belde ook gelijk zodra ik wakker was hoe de nacht was geweest. En dan was het snel aankleden en gelijk ernaartoe om weer bij hem te zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen: het went wel. Als ik naar bed ga, vind ik het altijd nog wel gek. (Ik kijk altijd nog even hoe zoontje ligt te slapen *smelt*). Maar 's ochtends kan ik er zelfs van genieten. Ik word (net als mijn zoon) om klokslag 7 uur wakker. Maar het is toch wel héérlijk om me dan nog een keer om te kunnen draaien en lekker verder te slapen. Mijn man en ik ontbijten dan samen op ons gemakje, met croissantjes. Net als 'vroeger' toen we samen konden uitslapen, haha.

Ik snap dat jouw situatie moeilijker is. Maar ik denk toch dat het wel went. Misschien helpt het als je het voor jezelf 'leuk' maakt. Misschien de avond naar een vriendin toe of naar de bioscoop ofzo? Iets wat normaal niet zo makkelijk kan, omdat je dan oppas moet regelen. En dan de volgende ochtend proberen te genieten van het uitslapen. De eerste keren zal dat genieten echt niet lukken, maar na een paar keer misschien wel.

Veel sterkte ermee in ieder geval!

5. Onje

Onje Niet meer actief

Hoe je de tijd door moet komen?
    Sja lekker doen wat je altijd al heb willen doen/deed toen je kindloos was. En anders gewoon lekker relaxen, ga naar bed met een zak chips een film, verwen jezelf neem een gezichtsmasker een lekker scrubje och ik kan zoveel bedenken.

Ik kies er dan vrijwillig voor maar mijn zoontje gaat iedere Woensdag naar oma een nacht oooooh zo heerlijk!! Ik leef af en toe echt uit naar de Woensdag. Pff rust en ik ben vrij! Echt vrij !!! En wat doe ik? Niks lekker helemaal niks want niks moet!

Qua tijdstip dat jouw kindje terugkomt kan je daar wat over afspreken met jouw ex?
    Hier is ook door de rechter bepaald dat de kinderen op zondag om 19.00 terug moeten zijn. Wij hebben in overleg (voor zover dat mogelijk is met de (h)ex ;) ) afgesproken dat de kinderen om 17.00 thuis zijn zodat zij nog samen rustig kunnen eten en een rustig bedritueel tegemoet gaan zonder gehaast.

Sterkte en probeer een beetje te genieten !!!

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Tijd nemen voor mezelf doe ik sowieso 's avonds altijd, zie het moederschap ook niet als last en ben ook niet het type dat constant op stap gaat of iets. Wat nu dan waarschijnlijk wel vaker zal zijn, gewoon om m'n tijd om te krijgen. Maar om echt te zeggen van "poeh, neem die kleine snel van me over!" dat heb ik heel zelden. En als het is, dan geniet ik idd 's avonds als hij slaapt lekker van een badje of verwen ik me met een leuke film of weet ik wat. Pyjamadag heb ik ook wel ooit :) lekker niksen! Dus daar ligt sowieso al geen probleem, zelfs als hij hier is. Kan het wel vrij goed verdelen eigenlijk.

7. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik wou dat ik je het kon zeggen meid maar zit bijna hetzelfde.
    Gelukkig hoeft de kleine nog niet te blijven slapen ( is een sociaal onderzoek bezig) maar vanaf vanmorgen 9 uur is hij weg tot 19 uur.
    3 dagen in de week nu tijdens de vakantie.
    Ik vind het om gek van te worden en straks als de kleine thuis komt ben ik nog werken:( en zijn mijn ouders daar.
    Ik snap eerlijk gezegd niet waar een rechter meer rekening mee houdt??
    Volgens hun het kind maar altijd komt het uit op de ex!
    Mijn situatie was ook net zoals die van jou en daarbij is mijn zoontje niet biologisch van mijn ex maar via een zaaddonor verwekt.
    Hij heeft hem nooit als zijn eigen zoon gezien maar eist hem nu wel op.
    Ik ben hypernerveus en weet ook niet echt totdat ik moet werken, wat ik nu moet doen.
    Hopelijk zijn de 3 weken snel om.

8. Dane82

Dane82 Lid

Mar 3, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken veel uit je verhaal, mijn ex is precies het zelfde! Hij keek ook amper naar ons zoontje om en nu nadat hij zich al een hele tijd niets van zich heeft laten horen eist hij ook een omgangsregeling! Mijn hart breekt bij de gedachte dat ik geheel tegen mijn wil in mijn kostbaarste bezit uit handen moet geven!!! Ik heb geen vertrouwen in mijn ex waardoor het nog moeilijker zal zijn om de kleine aan hem af te geven.
    Ons zoontje is net 1 jaar, hij zit eindelijk zo super goed in zijn vel en mijn angst is ook dat door een eventuele regeling hij daar last van gaat krijgen want hij is super gevoelig voor spanningen en onrust!

Geen idee wat ik jou moet adviseren om je dagen door te komen. Ik snap heel goed dat je mega verdrietig bent en dat mag ook! Je wilt het beste voor je kindje en je had het liever anders gezien...
    Misschien kun je een leuke hobby zoeken, sporten of gezellig naar een vriendin gaan. Het zal in het begin zeker zwaar zijn maar misschien heb je met voldoende afleiding wel minder tijd om over alles na te denken?!

Ik wens je heel veel sterkte toe! X

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

hier gaat men dochter niet naar de donor. maar wat ik zou doen bijslapen. ben nu zo na het eerste jaar en voltijds werken toch stikop. veel onderbroken nachten soms uren opzitten met haar, vaak ziek geweest..... dus ik zou slapen en uitslapen. maar eig zit ik gewoon liever elke nacht met haar op dan haar 1 dag te moeten afgeven. dus snap je gevoel helemaal

succes

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoe is het nu vandaag gegaan? Ben je dag een beetje doorgekomen?
    Wat ik wel vreemd vind is dat je pas gisteravond hoorde over het vonnis en dat je je kindje al direct vanmorgen moest "afgeven". Heb je het vonnis niet via een deurwaarder of je advocaat gehoord?

Ik heb geen ervaringen voor je, maar ik zou in ieder geval de eerste periodes proberen om zoveel mogelijk afleiding te zoeken, mede door lichamelijke inspanning. Wanneer je lijf moe is, loop je minder risico op "malen" in de nacht.

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Zag gister op het vonnis staan dat het inging op 17 juli, dus heb klein beetje uitstel van executie gehad...

Advocaat had niks laten weten, en had haar toen ge'sms't hoe het kwam dat ex met vonnis stond te zwaaien en ik van niks wist (kon daar ècht niet mee lachen, nog steeds niet trouwens!) Zag daar dat het adres ook fout was, dat van het vonnis was het adres waar ik met ex gewoond heb, en dat op de begeleidingsbrief van advocate stond adres van mijn ouders op. Daar is de brief vandaag pas aangekomen dus ze had me idd best eerst verwittigd ipv pas vrijdag brief opsturen als het maandag (nu dinsdag gelukkig, wss door vergissing rechtbank) al in gaat.

Morgen moet ie dus gaan, 9 tot 19. Dan is het flesje en bed in, snap dat niet! Zaterdag om 12u weer heen, en zondagavond pas weer om 19u ophalen, dan fles, bed in, maandag weer van 9 tot dinsdag 19... VRESELIJK, niet eens de kans om je kind ff terug in z'n plooi te krijgen na 2 dagen missen, nee, zo laat pas ophalen dat ie al meteen z'n bed in moet voor je de kans krijgt om deftig met hem bezig te zijn, om hem de dag erna weer voor 2 dagen weg te doen. Snap het ècht niet!

Volgens advocaat moet ik het in der minne met hem regelen om eerder op te halen, wat ik dus morgen ga proberen. Dat hij toch even tijd heeft met mij, na zo lang weg te zijn. Hij is nooit zo lang weg!

Hopmarjanneke, dat fysiek uitputten is wel goeie tip, als dat echt werkt, zou super zijn. Ga sowieso ook vragen om 's avonds en 's ochtends met zoontje te bellen, zodat ik weet of ie ok is, dat ik z'n stem hoor.

Zie er zooo tegenop....

Die 4 dagen en 2 nachten is dus nog 2wk, deze week 3 dagen en 1 nacht. Daarna (vanaf 3 aug) is het 1e en 3e weekend bij ex, incl overnachting. Zaterdag 12u ophalen, terwijl ex op zaterdagnamiddag voetbalt !!! dus dat laat ik ook niet zo! Wil dat het veranderd wordt dat ie NA de voetbal pas komt ophalen.

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Pffffffffffff wat frustrerend zeg.
    Ik hoopte dat de jeugdrechtbank wat meer aan het kind zou denken jammer dan!

Bij mij zijn ook heel veel fouten gemaakt bij het vonnis e.d.

Ik las nog iemand die een kind had van een donor, maar dit kun je niet vergelijken.
    Je MOET je kind achterlaten bij iemand net zoals in ts, mijn en nog een meid haar geval die nooit naar het kind heeft gekeken!
    EN uitslapen, je doet geen oog dicht geloof me.
    Vandaag op van de zenuwen pfffffffffff.

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Naar verhalen die ik (helaas) van anderen hoor, heeft de rechtbank gewoon een vaste structuur, dat ze gewoon op elk kind gebruiken. Eender de situatie !

Hier gaat het vanavond nog, is 1 dag, dat gaat. Weekend en de dagen/weken erna als hij moet blijven slapen, zullen heel wat anders zijn...

En over dat slapen, als ik moe ben; dan kruip ik in bed als zoontje ook in bed ligt. Of als hij op zondag bij ex is, slaap tekort dat ik nu heb is eerder omdat ik altijd te laat ga slapen, omdat ik geen werk of zo meer heb en dus niet echt fris hoef te zijn. Wel op tijd op voor mijn zoontje natuurlijk maar voor de rest geen verplichtingen.

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

wat ik niet snap is zondag avond pas terug en dan maandag morgend al weer meegeven???? dat is toch niet goed voor je kindje????

hoe is het meegevallen voor je??? je kan mss hopen dat je ex het snel moe is.

succes

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Ja vind het veel te veel iig ja.

Gister is ex niet komen opdagen !!

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Had een mail van advocaat, ex z'n advocaat had ff gefaxt dat ik maandag geweigerd had (!!!) m'n kind mee te geven aan ex. Hij is nooit hier geweest !!!! :$:$:$

Dat ik dus vonnis niet nakwam, en dat de datum verkeerd stond en dat ik wel wist dat ik zoon moest meegeven! M'n broek viel bijna op m'n tenen! Gadver zeg, zo proberen zwart maken, kan je je niet voorstellen. Ik dus meteen mijn advocaat gebeld, en uitgelegd dat hij nooit aan mijn deur geweest is, en dat ik enkel zondag had aangegeven zoontje niet mee te geven zolang ik geen vonnis had (want wist van niks) maar dat daar dus op stond vanaf 17 juli, en dus vanuit ging (aangezien hij niet kwam opdagen) hij dat zelf ook gezien had. Plus ook bijgezet dat hij gister wéér niet daar was, terwijl zoontje klaar stond (lees: aan de venster stond te kijken waar "papa" bleef !).

Snap het ècht niet, dat hij ZOIETS probeert! Hij is nooit hier geweest!!! :(:$ ben hele voormiddag thuis geweest. Wat denkt ie wel zeg

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    tip is ex 15 min te laat en heeft niets laten weten politie bellen en laten opmaken. als hij dan zegt dat jij weigerde kan je aantonen dat hij er nooit was. en echt alles bijhouden.

niet te snappen hoe dat veel papa's zijn

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Zou eens moeten navragen of ze dat doen. Zijn ex-collega's van mij hier in de zone dus kan hen wel eens tussendoor vragen. Had het al eens gevraagd toen er nog niks was opgemaakt via gerecht, omdat hij toen op 6wk tijd maar 3x kwam opdagen ("omdat hij mij niet wou zien") maar toen ging dat niet.

Nu misschien wel, iig bedankt voor de tip!

19. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Meisje je kunt hier melding van laten maken.
    Al was ik blij dat het vaker niet doorging voor mijn gevoel, ik had wel zoiets dan is het gemeld.

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

meid wat verschrikkelijk!

Ik zou alle mogelijke onderzoeken naar hem in proberen te laten stellen, niet naar je kind omkijken is verwaarlozing dus daar zou ik officieel melding van laten maken.

Hier kunnen ze hoog of laag springen, rechter of niet maar now way dat ik mn kindje mee zou geven!

Bah, ik kots van die ''verwekkers'' die denken zomaar papa te kunnen zijn wanneer het HUN uitkomt!

En dat die nu niet is op komen dagen is wel helemaal laag... waat een looser zeg! Lekker onbetrouwbaar ook! Zou ik ook meteen tegen hem gebruiken!

Heel veel suc6!

Share This Page