Een aantal flesvoedingvraagjes

Discussion in 'Flesvoeding' started by Yvonne85, Sep 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvonne85

Yvonne85 Lid

Mar 4, 2009
    7
    0
    0
    HP+
    Omgeving Eindhoven
    Allereerst, onze dochter drinkt haar fles ook te snel leeg, zuigt heeeel hard en verslikt zich vaak en ook spuugt ze veel en heeft ze last van krampjes.
    We hebben altijd de Aventfles gebruikt met een normale speen.

Op aanraden van vrienden en familie hebben we een Dr Brown fles aangeschaft.
    Hiermee drinkt ze rustiger, ze zuigt nog steeds hard aan de fles maar er komt dus niets sneller uit.
    Maar nu valt ze vaak halverwege de fles in slaap omdat het haar waarschijnlijk teveel energie kost om de fles leeg te drinken.

Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen?

Nutriton gaan gebruiken bij een normale fles, of nog ff blijven proberen met de Dr Brownfles.

Onze dochter is 3 weken oud en we gebruiken de Dr Brownfles nu een week.
    Ze drinkt nu 100cc water met 3 schepjes voeding omdat ze harde ontlasting had. Gewoon Friso Standaard

( hoe tel je trouwens de hoeveelheid voeding, als je kijkt naar het gemiddelde er staat op internet dat baby's van haar leeftijd minimaal 420 en max 600 cc moeten drinken, maar tel je dan de 100 cc water, of tel je mét schepjes en dan is het 110 ongeveer? )

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Om met je laatste vragen te beginnen: je telt inclusief schepjes.

Als ze erg last heeft van spugen, krampjes en harde ontlasting, zou ik eigenlijk adviseren over te stappen op een comfort flesvoeding. Nutrilon Omneo Comfort werkt goed tegen krampjes en harde ontlasting. Friso Comfort werkt ook tegen spugen, omdat het nutriton bevat.
    Nutriton kan echter ook zorgen voor extra krampen! De kinderarts raadde het ons af, omdat het zo'n extra belasting is voor de darmen. Dus nee, dat zou ik niet meteen gebruiken.

Ik zou toch nog een andere fles en/of speen proberen. Onze oudste dochter dronk uit Difrax en onze jongste alleen de Tommee Tippee. Het is altijd een beetje puzzelen welke het beste werkt bij jouw kindje zodat ze op een normaal tempo drinken, niet spugen en niet in slaap vallen ;)

3. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Ik zou even een speen groter proberen. Welke maat gebruik je nu?

De spenen van Difrax passen overigens ook op de dr.Brown. Mijn ervaring is dat de 2-speen van dr. Brown een iets kleiner gaatje heeft dan de S-speen van Difrax.

4. Yvonne85

Yvonne85 Lid

Mar 4, 2009
    7
    0
    0
    HP+
    Omgeving Eindhoven
    #4 Yvonne85, Sep 26, 2012
    Last edited: Sep 26, 2012
    Ik gebruik nu gewoon de Fase1 speen van Dr Brown, die bij de fles zat.
    Gisteren en vandaag is ze zowat overdag de hele dag wakker geweest van de krampjes en heeft ze veel gehuilt.
    Een voor ons fijne bijkomstigheid is dat ze vannacht wel doorgeslapen heeft ;)
    Maar dit is niet zoals je het wil voor je kindje.. vanmorgen ook voor het eerst weer flink gespuugt ondanks de Dr Brownfles.
    Dit is de eerste keer weer sinds een week dat ze spuugt en ook die heftige krampjes heeft.
    De laatste keer ontlasting heeft ze eergisterennacht gehad, maar dat was ook niet heel veel.
    We hebben hier de aventfles geprobeert, de fles van Chicco
    http://www.prenatal.nl/shop/images/ProductsMedia/898/77/z_3091481_001.jpg en nu dus de Dr Brownfles.
    De aventflessen dronk ze met de fase1 speen heel gulzig en spuugde ze veel, de Chicco fles zoog ze compleet vaccuum..
    En de Dr Brownfles geeft haar nu dus weer krampjes en het spugen is er ook niet door weg.
    Dus moeilijk... het bureau zei wel Nutriton te gebruiken, en juist niet de Comfort voeding omdat je met de Nutriton los erbij doen je het een beetje zelf kan regelen ( de dikte en hoeveelheid ) en bij Comfort zit het er al standaard in.
    Maar goed, het blijft moeilijk... het is dus gewoon een kwestie van uitproberen..

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dr. Brown was hier ook geen succes. Bij ons werkte de difrax s fles het beste. We hebben eerst de s speen gebruikt. Wij gebruiken ook nutriton, dat maakt de melk toch wat dikker en dat kreeg ze amper door de speen. Nu hebben we een m speen gekocht en dat gaat perfect. Maar dat ligt er denk een beetje aan hoeveel schepjes nutriton je in de fles doet. Bij ons werkt nutriton erg goed trouwens.

6. Yvonne85

Yvonne85 Lid

Mar 4, 2009
    7
    0
    0
    HP+
    Omgeving Eindhoven
    Inmiddels gebruiken we de Difrax S fles met kleine speen, en inflacon op aanraden van het CB, hopelijk gaat dit werken :)

7. Tommatje

Tommatje Actief lid

Nov 10, 2011
    252
    0
    0
    Wij gebruiken de dr brown fles met de rubberen 1-2-3 spenen van chicco. Als de melk wat te dik is verdraaien we de speen naar standje 2 maar meestal drinkt ze goed uit standje 1. Ze was ook een enorme gulzige drinker en kreeg veel krampjes maar nu is dit veeeeel beter!

Share This Page