over van nurilon naar friso

Discussie in 'Voeding' gestart door marijetaffijn, 10 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijetaffijn

marijetaffijn Nieuw lid

10 feb 2007
    1
    0
    0
    nijmegen
    Wij hebben thijmen gekregen en hij is nu bijna 3 maanden en groeit prima.
    Hij was 1 maand tevroeg en woog 2460. Nu inmiddels 5,7 Kgr.

We hebben gewerkt met nitrilon, maar hij heeft altijd wel wat last gehad van krampjes en licht spugen. Zo'n erge krampjes, dat hij zijn maaginhoud eruit perste
    Nu hebben we al johannespitbrood meel gestart en dat helpt goed tegen het spugen. de krampjes gaan beter maar zijn niet weg.
    eigenlijk zijn we niet echt tevreden over nutrilon. we willen misschien wel over op friso.
    A.) Kan dit zomaar.?
    B.) welke is uit jullie ervaring beter?
    c.) Is johannespitmeel erg kalorie houdend.

groeten,
    ouders van thijmen[/quote]

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hee meid,

ik had ook nutrilon voor evy,
    3x niks ! alleen maar krampjes die met de dag erger werden,
    en ook spugen.

ik ben in 1x overgestapt op friso comfort tegen krampjes en spugen..
    de 1e dag waren er nog krampjes maar de 2e dag ging het al veel beter,
    en nu zijn er geen krampjes meer te bekennen !

dus echt friso is ideaal !
    je kan in 1x overstappen denk ik hoor, ik mocht dat ook gewoon,
    maar mischien kun je het beter even navragen want ieder kindje reageert anders natuurlijk.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kan ook eerst de gewone Friso proberen. Misschien dat jullie kleine het daar al veel beter op doet!Gebruiken wij hier ook en (nog) geen krampjes te bekennen.

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb het ook geprobeerd en hier was het dus juist andersom: bij Friso kreeg Rick krampjes (terwijl hij dat nooit heeft) en met de "oude vertrouwde" Nutrilon niet..... Het verschilt per kindje, maar als je denkt dat het je kindje helpt, moet je gewoon overstappen!

Oh ja, ik heb het wel over de Friso normaal en de Nutrilon normaal.....

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hier ook een spugende Tijn met Nutrilon Omneo, dat tegen licht spugen is....
    Nu gebruik ik de Friso Comfort en Tijn lijkt een stuk rustiger en het spugen is weg!

Ik ben nu dus fan van de Friso, maar het is inderdaad per beeb verschillend. Dus als bij jou Nutrilon niet goed valt.. dan zou ik toch overstappen op de Friso. Zo kom je er achter wat je beeb het beste kan verdragen
    Succes

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben ook overgestapt van Nutrilon naar Friso Comfort. Fynn reageerde niet goed op Nutrilon. En met Friso is ie echt een stuk rustiger en spuugt practisch niet meer. Ook de krampjes zijn veel minder (maar dat kan ook zijn omdat ie er langzaam over heen groeit).

Ben ineens overgestapt en dat ging goed. Het kan zijn dat Thijmen moet wennen aan de nieuwe voeding en dat de krampjes in het begin even erger worden. Hier gelukkig niet.

Johannesbroodpitmeel bevat niet meer calorieen dan de Friso Normaal. Het is alleen wat dikker waardoor de darmpjes rustiger worden.

7. lauraroomer

29 jan 2007
    17
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hoi Hoi,

Damian had in het begin ook veel last van krampjes, we gebruike toen Friso Normaal.

We zijn op advies van het CB direct Friso Comfort gaan gebruiken en de dag daarna hadden we een baby zonder krampjes :)

We zitten nu ruim een maand op de Comfort en het gaat nog steeds goed. Wanneer Damian wat ouder is, hebben we het advies gekregen om weer langzaam over te gaan op de Friso normaal om te kijken of dat goed gaat. Maar voorlopig houden we hem nog even op de Comfort.

Groetjes,
    Laura

PS. Friso heeft ook een algemene informatielijn waar je alles kan navragen. Wij hadden dit nummer ook voor de zekerheid gebeldt om te vragen of je ineens mocht overstappen en dan geven ze gelijk advies.

Deel Deze Pagina