Hoi allemaal, Mijn dochter is bijna 10 maanden en dan zou ik over kunnen op nutrilon 3. Bij de overgang van 1 naar 2 heb ik eerst wat gemengd omdat nr2 iets dikker/vettiger is dan 1. Hoe zit dat nu als je overgaat op 3? Doen jullie dat gelijk met 10 maanden, wacht je er langer mee, meng je het eerst, etc? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Maar waarom zou je 3 gaan aanschaffen? Je kunt ook gewoon de melk die ze gewend is gewoon door blijven geven (mag tot 18 maanden als dat nodig is) en met 9 maanden kun je al over op gewone koemelk.
Meen je dat nou? Ik dacht dat ze pas vanaf een jaar koemelk mochten, vandaar! Dan geef ik gewoon nr 2 en ga dan over op gewone melk, dank je voor de tip. Wel raar dat er op die verpakkingen staat van nr 2 'van 6 tot 10maanden'. Beetje misleiding lijkt het dan wel!
Nou ze willen je natuurlijk zo lang mogelijk als klant houden...daarom die nummer 3. Die kun je namelijk tot 3 jaar geven...KASSA!
Op die nummer 3 staat vanaf 10 tot ... ik dacht 12 maanden, weet het niet zeker. Van het CB hoorde ik wel al eerder dat die dreumesmelk en peutergroeimelk grote onzin is, maar dacht dat nummer 3 van nutrilon nog een redelijke opvolger zou zijn. Bedankt in ieder geval voor je antwoorden!
Ik ben ook net met nutrilon 3 begonnen omdat ik dacht dat dat moest. Dacht ook dat gewone meld pas met 1 jaar mocht. Weet je zeker dat dat met 10 maanden al mag?
Volgens mij zijn hier de meningen aardig over verdeeld. Ik weet dat sommigen al met 6 maanden overstappen naar gewone koemelk, maar vlgs mij zit er in gewone koemelk meer zout en eiwitten?? En zou het daarom niet wenselijk zijn onder 1 jaar? Aan de andere kant: vroeger deden ze wrs niet anders en wij zijn er ook groot mee geworden. Bovendien zitten eiwitten en zout ook in gewone vaste voedingsmiddelen (smeerkaas, gewone kaas etc, wat je nu dus al wel geeft). Ook zitten er in melkpoeder nr 2 en 3 toegevoegde vitaminen en mineralen en dat zit niet in gewone koemelk. Maar als je kind al volop gevarieerd eet lijkt me dat ook niet noodzakelijk. Ik ben benieuwd naar het antwoord! Misschien ook even vragen aan de voedingsdeskundige hier? Mijn zoontje is nog geen 10 maanden, maar zou het wel willen weten!
Vanaf 6 maanden mogen kinderen zonder allergierisico aangezuurde zuivel krijgen zoals yoghurt, kwark en karnemelk. Eventueel in het begin aangelengd met wat water. Vanaf 9 maanden mag alle gewone zuivel, en in het begin, om te wennen, kun je dat ook aanlengen met wat water, bijvoorbeeld als je kind nog meer dan 400cc zuivel drinkt. Die toegevoegde vitamines en mineralen zijn vooral reclamepraat. De vitamine geef je gewoon zelf (je moet so wie so al vitamine D bijgeven als je kind minder dan 500cc kunstvoeding krijgt), mineralen is ijzer in een vorm die het llichaam heel moeilijk kan opnemen, terwijl je kind ijzer uit vlees en groente WEL makkelijk kan opnemen. Nadeel van het ijzer in kv is ook nog eens dat het een klimaat in de darmen creeert waar bepaalde darmbacterieen heel goed in groeien waar je kind darminfecties van kan krijgen. De belangrijkste toevoeging aan opvolgmelk is zetmeel, daardoor is het wat dikker ('vettiger'), en krijgt je kind een wat voller gevoel. En dat zorgt er bij sommige kinderen weer voor dat ze veel slechter eten dan ze zouden kunnen doen.
Ik heb besloten dat ik tot 1 jaar gewoon opvolgmelk blijf geven en dan overstap op halfvolle melk. Mijn zoontje is 10 maanden en ik was juist voor ik dit topic las overgestapt op nutrilon standaard nr. 3. Mijn zoontje die altijd heel erg goed sliep is de laatste nachten regelmatig even wakker, dit is eigenlijk sinds ik op nr. 3 ben overgestapt. Zal dit toeval zijn, of zijn er meer mensen die dit kennen?