Hallo, ik weet niet of het hier goed staat.... maar ja.. Mijn zoontje van 6 weken is een beetje verkouden. Hij dronk normaal tussen de 130 en de 165 ml per fles. Nu is drinkt hij nog maar net tussen de 60 en de 100 ml. Dit is toch normaal al een kindje verkouden is? Of moet ik me er wel een beetje zorgen om maken? Hij komt nog steeds om de 3 uur (op de minuut) alleen 's middags doet hij een lange slaap van 4 uur, maar ook dan drinkt hij net 100 ml op. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn dochtertje was laatst ook verkouden (de eerste van vele nog te gaan vrees ik ) en ze dronk minder en sliep meer inderdaad. Met een gesneden uitje naast zijn bedje of wat luuf op zijn slaapzakje of op zijn borstje (ik vind dat zelf niet zo'n prettig idee dus smeerde het op het slaapzakje of op een doekje dat ik in bed deed) kan hij wat beter ademen en misschien ook wat beter eten. Het is dus wel normaal maar hou het even in de gaten of hij voldoende blijft plassen... O, en Otrivin baby is ook fijn, moet je niet te veel en te lang gebruiken maar het maakt de boel wel een beetje open van binnen en verlicht de druk wat ook prettig is voor de oortjes.
Het is heel normaal dat ze wat minder drinken. Wij zelf hebben ook minder trek als we goed verkouden zijn. Zoals Miepie al zegt is het belangrijk dat je kleintje goede plasluiers heeft minimaal 5/6 op een dag. Ook moe tje in de gaten houden dat je kindje geen hogere temp krijgt dan 37.8, want hij is nog veel te klein daarvoor. Ik adviseer je neusdruppeltjes speciaal voor baby's. Deze zijn van zoutoplossing gemaakt en mogen 6x per 24 uur gegeven worden dus bijna bij iedere voeding. Misschien drinkt je kleintje dan wel wat meer, zo kunnen ze ook wat beter ademhalen.
Toen mijn zoontje verkouden was gebruikte ik idd ook neusdruppels van zoutoplossing voor de voeding, bij hem zat zijn neusje dicht en dronk daardoor minder. Met de zoutoplossing was dit opgelost.....
Jasmine was een tijdje geleden ook erg verkouden, waardoor ze haar flessen minder goed leeg dronk. Doodat haar neusje helemaal dicht zat, kon ze ook niet goed drinken. Zoutoplossing werkte hier ook goed en 's nachts een halve ui naast haar bedje.