Ik heb mijn zoontje ingeschreven bij een peuterspeelzaal die VVE erkend is en daardoor krijg ik subsidie op de eigen bijdrage. Echter staat hij nu op de wachtlijst en is er onlangs een nieuwe peuterspeelzaal geopend hier in het dorp welke geen wachtlijst heeft. Deze is wel VVE gecertificeerd maar nog niet erkend. Nu heb ik geinformeerd naar de tarieven en het was ongeveer 6 euro (ik neem aan per ochtend van 2,5 uur) Dus dan zit ik met eigen bijdrage van 50 euro per maand, bij die andere 20 euro per maand. Nogal een verschil dus. In de mail gaven ze aan: Bij ons kun je(als je werkt) toeslag bij de belastingdienst aanvragen waardoor de eigen bijdrage lager wordt Nu ben ik thuisblijfmoeder dus ik denk dat het voor ons niet opgaat maar ben eigenlijk benieuwd welke toeslag ze bedoelen, dan kan ik kijken naar de voorwaarden. Ik vind 30 euro verschil per maand teveel dus eigenlijk houd het al op, maar wil het even onderzoeken. Alvast bedankt!
Overigens zit mijn zoontje ook op een vve psz maar krijg geen subsidie omdat hij geen indicatie heeft, maar dat zal per gemeente wel vrschillen.
Idd kinderopvangtoeslag... En ik denk dat je er vanuit moet gaan dat het de prijs per uur is! Hier rekenen ze ook mee bij de belastingdienst!
Idd kinderopvangtoeslag. Heb je geen recht op als je niet werkt. Maar in sommige gemeenten neemt de gemeente het werkgeversdeel dan voor hun rekening..maar dat is niet overal.
Nou dat vind ik het verwarrende want heb er nog expliciet naar gevraagd... Of het per uur,per ochtend of per maand (gekscherend natuurlijk) is. Krijg is alleen terug: 6 euro of 6,50 > met of zonder fruit en drinken. Dus daarom nam ik aan per ochtend... Omdat het beetje apart is om 50 cent meer per uur te vragen voor 1x fruit en drinken. Maar dan houd het inderdaad op. Ik zal eens gaan informeren hoe lang die wachtlijst bij die andere peuterspeelzaal is. Iedereen bedankt
gemeentes gaan wel gedeeltes vergoeden voor ouders waarvan 1 ouder thuis is. Moet je even bij je eigen gemeente kijken wat hun opzet is. 6 of 6,50 is per uur inderdaad maar als je dus van de gemeente terug krijgt betaal je tussen de 1 en 2 euro ofzo per uur zelf .
Bij de psz van mijn jongste heb je 2 opties: of je krijgt kinderopvangtoeslag, of (als je daarvoor niet in aanmerking komt) je krijgt subsidie van de gemeente. In ons geval moesten we de loonstrook van man en een ib-60 verklaring (geen inkomen) doorgeven aan de psz organisatie. Zij hebben de subsidie verder geregeld en wij betalen iets van 40 euro per maand voor 2x2.5 uur per week. De ouders met kinderopvangtoeslag betalen ook iets van 6 euro per uur, en dan gaat de kinderopvangtoeslag er weer af. De bedragen zijn ongeveer hetzelfde met dezelfde gezinsinkomens..
Hier ook een vergoeding via de gemeente. MAAR De vergoeding heeft betrekking op 2 x 3 uur per week. Veertig weken per jaar. Dus extra dagen komen voor eigen rekening. Mijn zoontje gaat 1 dag extra ik betaal totaal 162 euro pm voor 3x3 uur. Ben blij dat het klaar is, vind het belachelijk!
Dat gaat om kinderopvangtoeslag. Maar alleen voor twee werkende ouders. De prijs is een uurprijs. Of je wel of geen fruit, koekje, drinken mee moet nemen is heel verschillend. Maar als je kindje vve nodig heeft, zou het kunnen dat je die twee extra dagdelen wel vergoed krijgt via de gemeente. Ik zou in jouw geval de gemeente hierover benaderen.
Imensa, waarom gaat je zoon extra? Hier mag je 4x2,5 uur als je in aanmerking komt voor VVE, maar die 2 extra dagdelen hoef je niet te betalen. Die worden helemaal gesubsidieerd.. Wil je voor jezelf die extra uren, dan moet je inderdaad vol betalen. Al kun je in bijzondere gevallen van de ouders (ziekte, psychische nood/behandeling) ook die VVE vergoeding krijgen..
Mijn zoon gaat nu ook nog 2 ochtenden in de week. Hij heeft al wel een VVE-indicatie maar er is nog geen plaats. Vanaf februari als het goed is wel, dan mag hij 4 ochtenden. 2 worden er vergoed, de andere 2 moeten we zelf betalen. Vanaf januari 2015 geeft onze gemeente geen subsidies meer.
Omdat vve te laat was/geen plek. Het ging nog om 3 maanden. Ze willen eerst een observatie doen etcetc tegen de tijd dat we door heel traject heen zijn gaat hij naar school. We zijn nog wel bezig om achteraf vergoeding te krijgen omdat hij volgens aantal instanties er wel recht/nodig had.
Kinderopvangtoeslag. Hier krijg ik dat ook niet omdat ik ook thuisblijfmoeder ben, maar dan kun je aanspraak maken op een vergoeding van de gemeente.