reflux-klachten huilen tijdens en na het drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PukjePuk, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Naast eerst spruw en vervolgens een aft lijkt ons mannetje ook reflux-achtige klachten te hebben, wat vooral zich uit tijdens het drinken.
    Na de helft van de fles opeens keihard huilen (tijdens een pauze om te laten boeren) en vervolgens onrustig drinken en daarna ook weer huilen en zo tot de fles op. Dit speelt niet bij elke fles. Het borrelde tijdens het drinken ook enorm in dat maagje van hem, echt ter hoogte van het maagje en niet ter hoogte van de darmpjes.
    Daarnaast kwijlt hij heel erg en geeft hij vaak mondjes terug, wat soms gepaard gaat met hard huilen. Ook ruikt hij soms zurig, met name na een huil-flesje.

Vinden jullie dit ook op reflux lijken? en hoe kan ik dit het beste aanpakken. En klopt het dat het de ene dag beter kan gaan dan de andere dag wat reflux betreft.

Hij is onder controle van de kinderarts. Ze dachten eerst dat het mondje gevoelig was geworden na gebruik Daktarin tegen de spruw. Het is zaterdag en zondag dan ook redelijk goed gegaan. Alleen de late avondfles van gisteren en vanochtend weer huilen tijdens de fles.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat gebeurt er als je hem niet laat pauzeren?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke fles gebruik je en hoe maak je dit klaar? En hoelang duurt een voeding?

De eerste stap voor refluxklachten is het opvolgen van de leefregels. Ken je deze?

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan bij gulzig drinken, verslikken en dan moet je sowieso even stoppen en hoor je het geregeld borrelen in zijn maagje en vaak komt er dan iets omhoog (beetje spuug) en dan ook hard huilen.
    Bij heel rustig en slaperig drinken drinkt hij vaker zonder te huilen.

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewone voeding die goed gaat, 25 minuten ongeveer met tussendoor boeren en het laatste beetje drinkt hij wat trager omdat hij dan niet contstant zuigt.
    Flesvoeding, Neocate met gekookt water op het moment maken en direct geven. Maken volgens richtlijnen kinderarts.
    Fles, natural avent (vanaf het begin gebruikt). Andere flessen gebruikt, maar deze blijft het beste drinken.

Deze leefregels volg ik, maar deed ik eigenlijk al:

- na voeding 20 -30 minuten recht op laten zitten.
    - meestal tussen door laten boeren en in ieder geval na de voeding
    - rust en regelmaat
    - tegen de onrust bij het slapen > puckababy

6. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Je kunt ook het bedje bij t hoofdeindeiets ophogen(boeken eronder) waardoor als hij ligt de voeding niet zo makkelijk omhoog kan komen..

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als het hem te snel gaat, laat hij dan uit zichzelf de speen los of moet je hem dwingen?

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Avent natural was hier echt dikke ellende en een garantie voor krampen en spugen. De Dr. Brown (brede hals ivm borstvoeding) met speen 1 gaat beter. Maar het meeste verschil maakte zijn tongriempje. Kan Ben zn tong goed bewegen? Uitsteken bijvoorbeeld?

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij krijgt niks uit de dr. Brown speen. Tongriempje al geknipt.
    Het spugen valt mee, het is gewoon het huilen.

Vaak laat hij zelf ook los, huilen en dan weer toehappen en huilen en loslaten. Maar als hij verslikt, dan haal ik de speen er even uit.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat deze fles mogelijk niet de juiste fles is.
    Een baby verslikt zich alleen als de voeding te snel gaat en mogelijk komen daar ook de andere problemen van. Heb je alleen de dr brown speen gebruikt of echt de gehele fles?

En hoelang heb je het geprobeerd? Want als hij op de luie manier is gaan drinken kan het even duren. Met luie manier bedoel ik slecht zuigen en voeding in de mond laten lopen en dat wegslikken. Ipv zuigen en dan slikken.

Heeft er al eens een pre-logopediste meegekeken?

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    De hele fles gebruikt. Bij avent natural ook speen 2 gebruikt, dan verslikt hij zichzelf niet maar het huilen blijft.
    Vandaag bij de flesjes, zichzelf niet verslikt maar wel huilen.

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat ga ik eens proberen, want als hij slaapt komt er soms opeens twee uur na de voeding een golfje uit zijn mondje.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een aantal leefregels gebruik je al, maar hier nog even alles op een rij;

- zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt.
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

14. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom dik je de voeding niet in met jbpm, kan dat kwaad? Nee toch? Dan zie je (als het goed is) een verschil. Ik heb ook heel lang lopen tobben of het nou wel Reflux was of niet, nou uiteindelijk was het Reflux ja. Ik ben niet zo van de medicatie dus ik probeer liever dingen uit wat zonder medicatie kan. Jbpm heeft toen bij mij goed geholpen en uiteraard een goede fles.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Stap 1 is de leefregels opvolgen. Dit kan goed effect hebben, maar heeft geen nadelige bijwerkingen of gevolgen.
    Stap 2 is jbpm. Puur of nutriton. Vooral het laatste staat erom bekend dat het voor krampen, diarree of verstopping kan zorgen. Daarnaast is het niet wetenschappelijk bewezen. Dikke voeding doet meer pijn in de slokdarm dan dunne voeding en je kan niet zien of de voeding daadwerkelijk in de maag blijft. Indikken is mogelijk minder intensief voor ouders dan de leefregels, maar wel zwaarder voor het lichaam van de baby.
    Stap 3 is pas medicatie.

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    het wordt alleen maar erger. Ook meer huilen tussendoor in combinatie met golfjes waterig iets wat heel zurig ruikt. Mijn moeder zei gisteren dat is gewoon maagzuur verdund met speeksel.

Leefregels volgde ik deel, nu ook sinds de tip bedje iets schuin.
    Een kennis uit dorp, die kinderarts CB is, gaf de tip om Johannesbroodpitmeel te gebruiken. En als dat niet helpt is de stap medicijnen.

Volgens het ziekenhuis dit weekend heeft hij er geen last van. :(:(:( Nou, hier een lief mannetje dat steeds meer gaat huilen, weer minder gaat drinken. en die vandaag niet meer vrolijk gespeeld heeft. Wordt overdag tijdens veel slaapjes hard huilend wakker, eerst was dit niet.
    Alleen na de nacht een schaterende glimlach van hem gehad. Dat arme mannetje.
    Moet zijn slokdarmp dan nog meer gaan irriteren tot hij helemaal niks meer drinkt en of moet die gaan ontsteken of zo tot ze iets gaan doen voor hem. Wie weet was het slechte drinken vier weken terug niet door de spruw, maar gewoon door reflux wat toeneemt.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet het bedje 'iets' schuin zetten. Echt flink schuin hoor, anders helpt het niets.

18. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey,
    Ik heb alle leefregels van Reflux gevolgd maar het heeft niet geholpen. Jbpm heeft heeeel goed geholpen. Volgens de kinderarts komt iets zwaarder voeding minder makkelijk naar boven en is de kans minder dat het brandt daarbinnen. Nutrilon, met of zonder jbpm was 1 en al chaos bij ons. Overgestapt naar een ander merk en het resultaat, perfect!!! En door al doe verhalen werd ik steeds onzekerder dus heb ik gedaan wat ik goed vond. Dat beviel goed :) maar ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor :) wilde er gwn ol reageren :)

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omdat nutriton of jbpm bijwerkingen kan hebben is het juist stap 2 en niet stap 1.

Zelf heb ik minder goede ervaringen met jbpm, maar lees idd genoeg ervaringen dat het wel werkt. Ik wilde vooral duidelijk maken dat als je eerst stap 1 doet je de baby het minst belast. Werkt dit niet of niet voldoende? Dan is stap 2 de volgende stap, maar 'moet' je in mijn ogen rekening houden met evt bijwerkingen.

Daarnaast zal het indikken doorgaans ook beter helpen als je de leefregels opvolgt.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volg nu sinds donderdag al de leefregels en begruik jbpm. Nu zaterdag minder huilen tijdens het na de voeding. Maar ja, hij heeft bijna geen hongergevoel meer en drinkt 80 cc en wil vervolgens dan niet meer. Eerst jammeren/ huilen dan doet hij weer zijn mondje open maar trekt dan wel constant hele vieze gezichtjes. Lijkt wel of hij constant (lang na de voeding nog) een vieze smaak heeft in zijn mondje. Drinken wil hij dan bijna niet meer alleen met afleiding (het hele huis rond wandelen met hem dan drinkt hij vaak nog wat).
    Na de voeding ook nog heel veel vieze gezichtjes, en dan doet hij steeds zijn handjes in zijn mondje. lijkt wel of hij die vieze smaak wil weg duwen.

Deel Deze Pagina