Over welke uren zw uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Faithful, 26 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faithful

Faithful Niet meer actief

Hallo👋 goede morgen/middag /avond.

Hopelijk kunt u mij helpen, zodra ik een bepaalde termijn bereik in zwangerschap moet ik op advies van diverse artsen bedrust nemen 24/7.
    Ik zou dan in de ziektewet komen toch of een ziek door zwangerschap regeling (weet de afkorting even niet meer.)

Momenteel heb ik voor een x aantal uren een contract, maar werk in werkelijkheid wekelijks standaard het dubbele aantal uren. Krijg ik dan over het daadwerkelijk gewerkte uren zw uitkering of over mijn contract uren?

Vast vriendelijk bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Faithful,

Wat vervelend dat je hele dagen bedrust moet nemen, maar de gezondheid van jou en je kindje is het belangrijkste.

Uit je verhaal begrijp ik dat je meer uren werkt dan je afgesproken contacturen. Je wilt graag weten of deze uren mee worden berekend in de hoogte van je Ziektewetuitkering.

Als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap, vraagt de werkgever een Ziektewetuitkering voor je aan bij UWV.

De hoogte van het dagloon van de Ziektewetuitkering wordt berekend op basis ven het sv-loon dat je verdiende in het jaar voor dat je ziek werd. We kijken dan naar de referteperiode.

Zie deze link voor uitleg over de berekening van het dagloon. Je hebt dan recht op 100% van het dagloon.

Als je extra gewerkte uren ook sv-loon zijn, dan worden ze meegenomen in de berekening van dit dagloon.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Met vriendelijke groet,

Nelleke
    UWV WebcareTeam

3. Faithful

Faithful Niet meer actief

Nelleke hartstikke bedankt voor de snelle reactie!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan namens Nelleke.
    Yvonne

Deel Deze Pagina